Inlägg från: Johannaringer |Visa alla inlägg
  • Johannaringer

14 juli 2007 del 2

Vad kul med en sån här tråd. Jag och min sambo gifter oss på Löfstad slott den 14/7 -07. Hur långt har ni kommit i planeringen?

• Johannaringer

Tack så mycket! Löfstad slott ligger mellan Norrköping och Linköping. Helt klart ett av Sveriges finaste slott. von Fersen, han som älskade Marie Antoinette, bodde där. Varesig jag eller min blivande är så särskilt religiösa, så vi ville inte gifta oss i kyrkan. Det är dock min sambos bästa kompis syster som ska viga oss :]

Spännande, att alla vi här gifter oss samma dag!

• Johannaringer

Haha, jo det är ju sant. Vi visste ju att det var franska nationaldagen. Men vi tänkte inte på det när vi bestämde datum för bröllopet.

En annan rolig sak är ju detta 7+7=14. 14/7 -07 alltså.. :)

• Johannaringer

hel_ena: Klänningen är jättefin! Tycker inte att det blir för mycket med vinröda tärnklänningar också. Brudklänningen är ju ändå i huvudsak vit.

Alla: Ska ni åka på bröllopsresa? Vart ska ni åka? Vi vill hemskt gärna åka till Skottland och bila runt. Inte världens mest solsäkra ställe, men jäkligt romantiskt :)

• Johannaringer

Elisabet hjärta Christian: Har du någon drömresa då? Man behöver ju inte åka precis i anknytning till bröllopet. Gillar man snö, så kanske ni vill åka någonstans i vinter istället.

AHHH!!! Pengakris. Som student är det inte lätt att spara pengar till bröllop. Några tips?

• Johannaringer

Örebroare: Härligt med Aruba! Där är det ju sol i alla fall :)

Har redan blivit lovad pengar av både mamma och pappa, och mannens föräldrar med för den delen. Det är inte pengarna till bröllopet som det är kris med.. Snarare pengarna vi inte har just nu. Nudlar är ingen hit liksom.. men det får väl bli det fram till juli :D Sen blir det fanemej fest!

• Johannaringer

hel_ena: Kul att du har hittat drömklänningen! Min klänning går i grönt, vitt och guld. Fast mest vitt då.

Var och kollade på lokalen som vi ska ha middagen i på Löfstad slott i fredags, hur fin som helst! Fick också prisförslag på kuvert. 650 kr per person för ALLT! Dvs, brudskål, förrätt, huvudrätt, dessert, bröllpstårta, kaffe, dryck till maten. Priset inkluderar också blommor och annan smyckning av lokalen.

Är det ett bra pris?? Jag har ju inte gift mig innan ;), så jag vet inte vad det brukar kosta. Tilläggas kan ju att vi inte ska ha dessert, så priset kommer ju gå ner med 50 spänn kanske.

Vad tycker ni? Är det bra?

• Johannaringer

hel_ena: tittade på klänningen. GUUUUUD vad fin! Världens princessklänning! Ursnygg verkligen!

• Johannaringer

Örebroare: Jag tyckte också att det lät dyrt, särkillt när man ser totalsumman för alla gäster.. Men lokalen igår också i priset, och alkohol till maten (ett glas vin med påfyllning). Som jag skrev kommer vi inte ha någon dessert, så kuvertpriset kanske blir 600 kr/pers.

• Johannaringer

Gabbies: det är ju ett jättebra pris. Ingår dekoration med blommor och sånt då, eller måste ni fixa det själva? Jag funderar på att kolla hur många som INTE dricker alkohol, man kanske kan få ner priset ytterligare några kronor då.

Svar på tråden 14 juli 2007 del 2