Inlägg från: Johannaringer |Visa alla inlägg
  • Johannaringer

14 juli 2007 del 2

Catte: Jag har pratat med min frisör, och hon har lovat att fixa mitt hår, fastän hon kommer ha en tvåmånaders bebis då :) Har pratat med en tjej som ska göra smnket också.

Är det många av er som ska göra naglar? Har aldrig förstått den där nagelhetsen som blir just vid bröllop..

• Johannaringer

Catte: Aaah.. då förstår jag. Sen är det ju snyggt att ha en snygg hand att sätta den fina ringen på :)

Det finns ju sånt där medel man penslar på naglarna för att man ska sluta bita på dom, stopp och väx, det fungerar jättebra om man har sköra naglar. Det blir stenhårt! Ett tips om man inte vill eller inte har råd att göra nagelförlängning :)

• Johannaringer

Jag ska sy upp den en klänning som går åt det romantiska "medeltids" hållet. Men.. vad ska han ha på sig? Vi funderar på att skippa kavajen och bara ha skjorta och väst i guld och grönt. Vad tycker ni?

Här är min underbart vackra klänning! Det är den som är på mittenkorten. www.bridesandjokers.com/Renaissance_1492_1.ht...

• Johannaringer

lightfish: Jag ska inte ha några ärmar på klänningen, bara den första puffen, dvs 5 cm ungefär. Tänkte samma sak, att det skulle bli varmt. Nu har ju så klart min olyckskorp till mamma börjat sia om att det kommer regna. INTE! Det kommer ju absolut inte regna på vår bröllopsdag!! Det går jag inte med på.

Vad har du hittat för klänning?

• Johannaringer

lightfish

Vilken fin klänning! Och billig dessutom, den är nedsatt nu i alla fall :) Ursnygg!

• Johannaringer

catte

vad kul! Det är ju en jättebra present ju, kul med en upplevelse :) Jag har ingen aning om vad jag ska ge min blivande. Hmm.. Funderar på att göra något slags pärm med vackra ord och dikter och sånt som jag har skrivit, fast å andra sidan känns det lite mesigt. Vi får se vad budgeten klarar! Några tips?
    Bor du runt Linköping eller?

• Johannaringer

catte:

Det beror ju på vad du känner, vill du ge något som består, så kör på en secret box, vill du ge en upplevelse, gör det :) Jag tror han blir lika glad oavsett :)

• Johannaringer

På ett sätt känns det som att man redan har så mycket utgifter, att detta med morgongåva nästan bara blir ett stressmoment.. Jag vet att han ska ge mig en morgongåva, och han säger att han själv inte vill ha någon.. Hmm.. Det är inte det lättaste det där.

Gjorde världens tabbe idag. Trodde att jag hade föreläsning klockan 8 i morse.. icke! Den började klockan 10 istället, dom hade ändrat schemat. Gahh! Det slutade med att jag ringde och gnällde för min pojkvän.. Gissa vad han gjorde? Gick upp, klädde på sig och gick ner till universitetet för att fika med mig och hålla mig sällskap :) Han hade till och med köpt bullar på vägen :) Mmm.. He's so fine to me :D

• Johannaringer

Elisabet hjärta Christian
    Grattis till huset :)Hoppas ni inte blev ruinerade, utan har råd med bröllopet fortfarande :)

• Johannaringer

Hur lång tid i förväg ska ni beställa blommor? Kom på den lilla detaljen i morse.. vi har inte bestämt alls vilken typ av blommor vi ska ha, eller om rent av ska plocka ängsblommor själva.. Hmm.. Måste man vara ute i god tid med det? När hämtar man buketten?

• Johannaringer

Jag planerar bröllopet själv, har inte hjälp av några tärnor.. Har så sjukt mycket i skolan att det känns som att polarna bara försvinner :( Sen när jag väl är ledig orkar jag knappt umgår med någon.. Usch! Jag måste verkligen rycka upp mig och ringa dom..

• Johannaringer

Vi ska ha vår cermoni utomhus, så det blir bara gitarrkomp till alla sånger.. Har inte en aning om vad vi ska ha för utgångs-. ingångsmusik eller psalmer.. Hmm.. Har inte tänkt så mycket på det. Funderar på att ha med "Down to the river", en gospelinspirerad låt som är med i filmen Oh brother where art thou.

Tacksam för tips :)

• Johannaringer

Länge sen jag var här nu. Har legat på sjukan i några dagar :( Vi ska skicka inbjudningarna nån gång i mars - april tror jag. Vi blir inte så många (ca 25), och de flesta har vi kollat med innan.

• Johannaringer

Gabbies

Jag har haft nåt vajsing med njurarna, inflammation eller infektion, läkarna kom aldrig på vad det var. Men nu äter jag 1500 mg antibiotika varje dag, så vad det än är, så dör det nog :)

Jag håller på att få min klänning uppsydd av en sömmerska nu. Jag ska dit och prova 13 januari! Längtar!! :) :)

• Johannaringer

Örebroare

Jag syr upp min klänning på "Emerentia" i Norrköping. Det är ju inte allt för långt ifrån Göteborg, och hon är verkligen jättebra! Rekomenderar! För mig kostar det 4000 kronor, och då ingår allt tyg också. Fördelen med att sy upp hos henne, är att hon har ett annat jobb också, så hon behöver inte ta överpriser för att ha råd med att leva, utan hon gör det mest för att hon tycker att det är roligt.

Min klänning ser nästan ut som den här, men utan ärmar. Kjolen är slät både fram och bak, så den är lite enklare än den på bilden.

www.bridesandjokers.com/Renaissance_1492_1.htm

Svar på tråden 14 juli 2007 del 2