14 juli 2007 del 2
hittade hit jag också
hittade hit jag också
Jag har en kompis som är frisör och som ska göra hår och smink på mig. Toppen......
Idag har jag fått min tiara som jag ska ha på mig www.skoogofsweden.se/shop/visa/brudbalfest
Det är det sjätte uppifrån.
Vad tycker ni?
Jag har också problem men mina vänner och vad jag trodde skulle vara mina brudtärnor så jag känner bara att jag inte orkar med detta bröllop längre, därför ligger planerandet på is lite tills lusten infinner sig. Jag var dock och fyndade vinkaraffer i helgen, tärnklänningarna är köpta och min tiara ligger och väntar
Elisabet hjärta Christian
jag hittade vinkarafferna på ÖB. Dom kostade 29 kr och var jättefina faktiskt. Kändes som ett riktigt kap.....
Jag har inte hittat min klänning än..... har lite problem för där jag bor är dom så otrevliga så jag vägrar att köpa en klänning av dom så jag måste bege mig till en annan stad men jag har ingen som vill åka med och det är ju tråkigt att åka själv.....
karlstad
Gabbies, gud vad långt du har kommit, nu sätter du press på oss andra
Nä jag skoja bara vad roligt att ni har så mycket färdigt.
Efter jul blir det till att sätta igång på allvar med planeringen
Det går sådär. I onsdags var vi och provade klänningar. Allt blev dumt. Det blev stressigt och jag kände mig tvingar att bestämma mig. Det slutade med att jag hyrde en klänning som kändes ganske bra och min sambo och bestmen hyrde sina kläder. Jag fick betala 4000 för min klänning och hon sa till mig att jag inte skulle hitta någon att köpa i den märket (romantica) under 10000. Idag var jag och min mamma i en annan affär och jag hittade en mycket finare fast samma märke. Den kunde man bara köpa och den kostade 5500. Både jag och min mamma tyckte att den va jättefin så nu vet jag inte hur vi ska göra. Den låg över min budget plus att vi redan har betalat handpenningen på den andra klänningen.... suck......
Hej alla brudar!!
God fortsättning på det nya året som är vårat år!!!!!
Så här går det för oss:
*Kyrka bokad
*Festlokal bokad
*vigselring köpt
*material till inbjudningskort köpt och nästan färdiga
*gästlistan klar
*bruklänning inköpt idag
*sambos kläder hyrda
*bestmens kläder hyrda
*tärnans klänning köpt
*bröllosnatten bokad
*freebran är beställd idag, ska nu hitta något fint nertill.
*färgtema klart
*tiara köpt
*fotograf klar
Detta måste göras snarast (har jag påpekat för min sambo idag)
*transport från kyrka till båt
*Båt till festlokalen
*bestämma maten
*bestämma tårta
Herregud...... det är inte långt kvar.....
ojojoj......
Välkommen till tråden BrudJuli2007!!!!!
Örebroare: 5 timmar verkar vara väldigt lång tid, fast jag har ingen aning om vad som är normalt. Trösta dig med att om det tar så lång tid blir resultatet säkert perfekt.
Själv ska en kompis som är frisör hjälpa mig med håret. Har fått göt mig att jag vill ha tiara med lockigt utsläppt hår med några flätor som det är inbakade sidenband i. Svårt att förklara och jag hittar inga bilder på det heller....
lightfish: Ursäkta om du tog så illa vid dig för att jag skrev hur långt jag hade kommit i planeringen, jag hade inte för avsikt att skryta. Det är ingen som har kommenterat min tiara jag la ut bild på för flera månade sedan och ingen har kommenterat min lista jag la ut, men jag är glad för det. Vill man väldigt gärna ha svar får man väl skriva igen men det är bara vad jag tycker........