14 juli 2007 del 2
Ting
Du är så välkommen så :) Det enda du behöver göra så här i början är ju att se till att du har kyrka/vigselförrättare, festlokal och möjligen fotograf. Allt annat finns det gott om tid för :)
Ting
Du är så välkommen så :) Det enda du behöver göra så här i början är ju att se till att du har kyrka/vigselförrättare, festlokal och möjligen fotograf. Allt annat finns det gott om tid för :)
Elisabet hjärta Christian
Jag måste nog skriva samma sak, brudar har ni ledsnat? Själv letar jag underkläder att ha under klänningen som redan är inköpt. Måste ju vara en axelbandslös historia och helst åt det gräddvita/rosa hållet eftersom klänningen är i ivory :)
Dock har jag förlorat en del vänner som jag trodde skulle finnas vid min sida under bröllopsplaneringens gång men jag överlever även om det svider i hjärtat.
Hur är det för er andra? Har ni någon som alltid är lika på att kolla saker med er? Som glädjs lika mycket som er över erat kommande bröllop? Visst att min blivande man gör det...men han har inte riktigt lika många bekymmer med klädsel ;)
God kväll tjejer!
Nu har jag varit och shoppat underkläderna att ha under brudklänningen, så skönt när bitar faller på plats :) Visst för att de kostade 998kr för trosor och en balconette bh med avtagbara axelband men ska det vara perfekt så :D
Hur går det för er andra? Kyrka, festlokal och sånt bokat?
Kul att alla är på G i alla fall med något :) Skönt att höra att vi kommit ungefär lika långt (eller kort om man vill det? ;) )
Anledningen till att jag har min klänning klar är att jag var helt säker på att jag skulle börja plugga heltid nu från och med januari men det blev inte så :( Så då tänkte jag ligga före i tiden odh fixa inköp av kläder och dyl... Men nu så känns det ganska skönt i alla fall att veta att den biten är klar.
Snart är det dax för oss också att börja med inbjudningarna, blivande mannen brukar säga att han vill designa dem men jag vill ju också vara en del i det :) Hur som helst så kommer de bli enkla oavsett :)
Jag längtar nästan tills allt är över när man får se allas fina bilder :D
Gott nytt år tjejer och god fortsättning!!! Som Gabbies redan skrivit: NU ÄR DET VÅRT ÅR!!!!
Och jag börjar bli riktigt nervös över att vi inte hittat en fotograf eller musik till festlokalen!!! Tänk om man står där helt utan bara för att man tyckte man hade så gott om tid? Sen är det i och för sig svårt med musikbiten eftersom vi inte vet om det finns möjlighet till det eftersom vår festlokal har stängt till april-maj...
Annars oroar jag mig en aning över håret. Jag har hår som närmar sig midjan och lovat blivande att ha det utsläppt. Min plan var vilt och lockigt och kanske några flätor för att få dit min fina spetsslöja :)
Någon annan som funderar mycket? :D
Hm.... Känns fruktansvärt skoj att skriva något för lite feedback och blir nonchad och får två mega listor istället från er?
Nåja, jag vet ju att nätet inte är en privat vän utan ett ställe där folk gärna visar sig duktiga.....
Lycka till med er planering. Det här är nog inget för mig längre.
Flåt tjejer! Är bara sjuk och lätt grinig :( Deppigt att vara sjuk när man har massor man vill göra eller borde göra. Dessutom har jag inte så många att få feedback av förutom av er :) även om den blivande mannen gör allt han kan för att vara intresserad.
Håret.. Ja... Jag hade ju tänkt att göra det själv eftersom det är OTROLIGT många som misslyckats med mitt hår genom tiderna. För att ha "svenskt" hår är det väldigt omedgörligt!!! Vägrar behålla lockar, vägrar låta hårspray hålla det på plats och tofsar och flätor glider gärna ur....
TROTS detta så tänker jag försöka få till lite större lockar och några få flätor (för att fästa slöjan bak) själv... Jag kommer ju självklart få hjälp från min tärna men ändå.
Dessutom är det verkligen dax att börja göra alla kort och alla trycksaker... Tänker göra allt själv eftersom det är kul att göra själv samt att få det precis som man vill är inte alltid det lättaste när man har andra med i spelet ;)
Örebroare
Låter superbra att vi kan försöka, med försök kommer man oftast en bit ;)
Japp, Sthlm är det. Örebro är ju en braaa bit bort. Men prata bröllop så här fungerar bra det med ;) Man kan liksom välja när man vill och orkar och välja sina ämnen. Jag var faktiskt på en BT-träff för brudar här i Sthlm men det vart lite mycket fixering vid ringar och jag som inte fått min då...tja..inte så kul.
Håret ja, jag kämpar för att hitta en bild att visa upp men neee... Tänk dig lite mindre Hollywood-lockar och lite flätor samt en spetsslöja fäst bak.. :D Var det en bra beskrivning eller vad?
Nåja, lite vilt men inte rufsigt. Funderade ett tag på att skippa min blivandes önskemål om utsläppt men nee, han vill inte vara med och bestämma något annat direkt så då tycker jag att han kan få sitt önskemål igenom.
Själv då? Hur ska du ha ditt hår? Och slöja?
Smink gör jag också själv. Tänkte dra med tärnan till Make-Up Store när hon kommer hem och ta en kurs åt oss båda inför bröllopet. Ska ha mjukt rosa/vitt i sminket, blond och blåögd som man är.
Ting
Jag vet inte hur hemma du är på Sthlm men jag kan skicka med en länk på festlokalen. visserligen bara utsidan men ändå :) www.borgenrestaurang.com/
Så fort de öppnar för säsongen ska jag vara där och ställa frågor och planera och ta kort :D
klotjohanna
Det kostar 495 kr har jag för mig i alla fall ;)
Svårt det där med bilder på frisyrer, man önskar att det fanns någon tidning man kunde köpa men mycket som finns är såååå ute eller så är det mycket spret överallt. Vad hände med det romantiska? Ska du göra hår och make själv?
klotjohanna
Ah... Låter som en bra idé. Ja, se till att träffa henne innan och gå igenom så att ni båda känner er säkra. Jag och min tärna ska i alla fall öva med mig ;) Din frisyr verkar så fin...men min spetsslöja...åh... Denna väntan.
Vad ska du bära för klänning?
klotjohanna
Jag ska ha en Lilly top och en Nixa kjol i ljus ivory. Slöjan är densamma som visas på bilden fast i midjelängd.
www.lilly.dk/kollektion.php&eid=1&id=103
klotjohanna
Tack snälla!! Jag är verkligen supernöjd och den är sååå bekväm (om man nu kan säga det om en brudutstyrsel)Jag var lite insnöad på en annan klänning men det skavade mig rejält på armarna-
Hoppas du hittar en bild på klänningen som jag kan få se :)
Andromeda
Kul att provgöra inbjudningarna. Och kul att det gick så bra! Trist bara med stämpeln du ville ha som du nu inte hittar. Jag köper på mig saker som jag hittar bara just för den sakens skull. Min klänning hittade jag i augusti och köpte den då bara för att den inte skulle försvinna.
Vad är det för klänning som du är sugen på? :)
Ang. fikan: jag är inte omöjlig men just nu (januari) passar inte så strålande. :)
Hur ung :D är du? Själv är jag 27 år och på väg att bli 28 ( hua...).
Nja, rosa färgtema är lite att ta i men det kommer vara rosa med i det... Jag har inte bestämt mig helt hundra. Tror det blir vitt, grått och lavendelblått. :)
Andromeda
Vad menar du med smala typen? Hmm... Så får man inte skriva om sig själv ;) Men för att vara allvarlig: har du köpt klänningen? Eller har du provat allt du var sugen på? För jag köpte något som jag aldrig trodde skulle se bra ut på mig men är helt fantastiskt. :)
Andromeda
Vart bor du någonstans? Kanske du fråga men vilken storlek har du? Lilly har mycket fina saker: www.lilly.dk (för lite prisriktlinjer även om det är danska kronor) eller www.lilly.nu och det finns även klänningar från Nixa. Båda märkena är otroligt prisvärda och de är välsydda.
Det finns en jätte vacker spetstopp med ärmar och båtringning som är smickrande för alla figurer och den nya, som är en variant på den jag har, har till och med korsettsnörning ser det ut som.
Kul att du hitta stämpeln!!! :)
Ah.... Visst är det KUL att flytta? Gahhh... :( Vi är just klara med allt och efter mycket om och men. Vi fick lägenheten den 5 juli. Men nu är allt nästan klart med våra 109 kvm.
Kul att höra att vi är ungefär i samma ålder :) Min blivande man är lika gammal som mig.
Andromeda
Lilly har en del i storlek 48, så kolla lite på den danska sidan. Men annars så är klänningen du visade jätte vacker! Tycker verkligen om att den skär under brösten. Det är en smickrande skärning.
Vi tror att vi ska dansa första dansen till
"Be My Baby" med The Ronettes. Det är en låt från filmen "Dirty Dancing".
Hej tjejer!
Oj, vad alla är duktiga med hemsidor inför bröllopet. Själv får jag ta och pusha den blivande maken lite så att han sätter igång med vår :D Så himla kul att få ansikten på er alla!!!
klotjohanna
Din klänning ser grymt vacker ut, tror den är ännu vackrare på. Du har verkligen kroppen för en sån klänning. :)
Duchess
Välkommen tillbaka :) Hoppas allt gick bra och efter planering (det gör det aldrig men ändå) ;)
Duchess
Min N har än så länge bara nickat och sagt ja till det mesta. Nu vart han i stort sett förnärmad över att han INTE blev tillfrågad om att följa med på bröllopsmässa så det rör på sig :D
Vi börjar också få ihop allt. Ska träffa fotografen på måndag nästa vecka och prata, kul.
Nu är det dags för sängen, skrivs mer imorgon. Ha detr bra och sussa gott.