Inlägg från: Örebroare |Visa alla inlägg
  • Örebroare

14 juli 2007 del 2

Egentligen skulle jag vilja åka NU, vi har världens höst-rusk-väder här i Örebro idag och när jag sitter och planerar vår smekmånade blir jag så himla sugen!!! Det är skönt att ha något att längta efter även efter bröllopet, så kanske det inte känns så tomt efteråt!

Det ska bli så grymt att åka på vårt livs resa som alldeles nygifta! Wow, vad underbart *längtar*

Ska ni göra nåt kul i helgen tjejer???

• Örebroare

Catte, vad kul, då har vi lite liknande planer!!!

• Örebroare

Jag och M2b har bara bott ihop i två år och när vi flyttade ihop köpte vi mycket billiga saker fårn IKEA som vi nu är sugna på att byta ut, så vi kommer att ha en LÅNG önskelista när vi gifter oss! vi kommer att specifiera så att gästerna inte behöver oroa sig för vad de ska köpa, de ska också ha en möjlighet att "boka" presenter på vår websida som vi håller på att göra. Så att vi inte får dubbelt av något!

Så tänker vi göra!

• Örebroare

hel_ena:
    Vi får väl hålla tummarna för att det blir så då! Du får gärna hänga här inne så länge!

Gissar att du inte kommit så långt i planeringen om ni inte har bestämt datum för bröllop än! Men vad kul att du tänkte fria själv! Om du vill, kanske vi andra på den här tråden kan berätta hur vi friade eller blev friade till så kanske du får inspiration?

• Örebroare

Tack för tipset Sossa och välkommen till tråden!

Min pojkvän friade till mej juni 2004. Vi var på vår första utlandssemester tillsammans på den italienska ön Sardinen. En kväll när vi hade gjort oss iordning för att gå ut och äta ville han att vi skulle gå ner på stranden först. Det var folktomt och solnedgång. M2b la ut sin tröja och vi satte oss på den. Han berättade för mig hur lycklig han var med mej och hur underbar jag var och att jag var det bästa som hade hänt honom. Sen gick han ner på knä framför mig och friade! Jag blev överrumplad och så otroligt glad!!! Han hade t.om. sett ut ringar själv!!! Efteråt åt vi trerättersmiddag på en jättemysig restaurang som han hade sett ut.

Det var verkligen romantiskt! Nu behöver man ju inte åka utomlands bara för att fria, ,men ett tips från mej är att välja någon speciell plats, inte bara hemma i soffan. Men det är ju helt upp till var och en förstås, vissa kanske tyckker att det är mer romantiskt hemma!

• Örebroare

Andromeda :
    Hej, välkommen hit till tråden!
    Nej, jag tycker inte du behöver känna dej stressad. Men festlokal kan nog vara smart att börja kolla på, för folk bokar ju väligt tidigt! Vart bor du/vart ska ni gifta er?

• Örebroare

Ja, det kan vara svårt. Men det finns ju många lite billigare lokaler som typ logar eller så som man ändå kan göra väldigt mysigt med mycket blommor och dekoration på sommaren!

Ett tips om du skulle vilja skära ner på gästlistan (för pengarnas skull, vi vet ju alla att det ofta drar iväg med matkostnaderna om man inte gör maten själv) är att inte bjuda barn. Barn kanske inte uppskattar bröllop på samma sätt som vuxna gör ändå?

Jag och M2b kommer att bjuda 100 pers (inga barn) men vi kommer inte satsa på att hålla kostnaderna nere. Självklart ska vi vara ekonomiska, men den här dagen betyder så mycket för oss och vi vill satsa mycket pengar på att göra den som vi har tänkt oss!!!

• Örebroare

Vad kul Gabbies, så det blir fest natten lång då?

Jag tycker det är lite svårt det där. För på ett sätt vill jag först ha traditionell trerättersmiddag med tal, spex och underhållning och så och sen riktig fest eftersom vi har liveband när folk festar till fyra på morgonen! MEN man har ju betalat dyra pengar för att sova i en bröllopssvit också... Man vill ju vara med på festen så länge som möjligt, men ändå vill man ju inte vara dödstrött när man kommer till hotellet utan kunna ta ett bad och ha lite mys!!!! hrm...

Hur tänker ni andra tjejer göra?

• Örebroare

Nej, det är ju klart, och vi kommer att ha sen utcheckning också. Vi har inte bestämt oss om vi ska sova två nätter på hotell eller inte. Det beror på när vi bokar våran bröllopsresa!

Vi reser nämligen på smekmånad den 15 eller 16 juli!!!

• Örebroare

Vi har inte heller bestämt vart vi ska åka på smekmånad, men det lutar åt Aruba två veckor och isf till det här hotellet:

www.ving.se/hotel/hotel.aspx&countryid=1010&categoryid=1&resortid=1011&hotelid=2164&itemId=2164

Vart har ni tänkt att åka och vad har ni för budget för smekmånaden?

Svar på tråden 14 juli 2007 del 2