14 juli 2007 del 2
har ni bestämt när ni skickar ut inbjudningarna?
har ni bestämt när ni skickar ut inbjudningarna?
hej alla hur går det för er? vi håller mest på med flytttankar just nu och inte så mycket bröllop....
nu blev jag så sugen på att komma igång med något så nu är det nog dags för iet inbjudningar
Ting: priserna måste ju vara för det året man gör bokningen. alltså 2006 års priser annars kan de ju boka in massor fö att sedan höja priset jättemycket
Tycker absolut att du ska ta ett snack till med dem.
eftersom jag jobbar med designprogram i mitt jobb gör jag designen på våra inbjudningskort själv, sen får jag dem "tryckta" via jobbet
Såhär går det för oss:
*Vigselförrättare bokad
*Festlokal bokad
*Tårta bokad
*Gästlista är klar
*Budget
*Klänning är uttittad men ej beställd
*Brudskor köpta
*En del bordsdekorationer är köpta
*Inbjudningar uttänkta, men fortfarande en del frågetecken.
*Ringen ska beställas i mellandagarna.
*Vet vart vi skaköpa brudbuketten
Detta måste vi fixa (snarast):
*kläder till honom.
*Mat
*Vigselprogram
*VIGSELPLATS!!!!!!
*Fotograf
*Hår och smink.
*Tysklandsresa för att köpa in alkoholen
*Underkläder
och underhållning/musik
jag vill ha en stråkkvartett som spelar under vigselakten och när den är klar.
Undrar var jag få tag på det (utan att det blir för dyrt)
Gott nytt år allihop!!! vårt år!
Vi har fixat m2bs kläder nu, vi har också varit i festlokalen för att se vad som finns och vad vi behöver köpa. vi har också bestämt vigselplats. Det blir i samband med festlokalen, en dansbana i trä som de har där. Förhoppningsvis blir det jättebra. Uppdaterar min lista.
Såhär går det för oss:
*Vigselförrättare bokad
*Festlokal bokad
*Tårta bokad
*Gästlista är klar
*Budget
*Klänning är uttittad men ej beställd
*Brudskor köpta
*En del bordsdekorationer är köpta
*Inbjudningar uttänkta, men fortfarande en del frågetecken.
*Vet vart vi skaköpa brudbuketten
*kläder till honom.
*VIGSELPLATS!!!!!!
Detta måste vi fixa (snarast):
*Ringen ska beställas i mellandagarna. (inte fixat)
*Mat
*Vigselprogram
*Fotograf
*Hår och smink.
*Tysklandsresa för att köpa in alkoholen
*Underkläder
Örebroare: vi väntar nog med inbjudningarna till mitten/slutet på mars. De flesta vet redan om det.
klotjohanna: JObbigt med klänningen jag tycker dock att du ska gå tillbaka och kräva handpenningen tillbaka då de faktiskt ljög för dig om de 10000 kr.
Ting : bra jobbat
BrudJuli2007: välkommen till 14/7 tråden.
Vi ska nog skicka våra inbjudningar i mars. Måste bara göra dem först
Örebroare: 5 timmar vet iof att det tog jättelång tid för mig när jag jortde studenbals uppsättning (har också långt och tjockt hår) men det tog nog ändå itne 5 timmar.
Örebroare: tråkigt att ni inte fått materialet ännu. Vilket färgtema ska ni ha?
Vi har pratat med de flesta som är bjudna på vårt bröllop så det vet vilket datum det blir. Har ni det hemligt ännu?
best_friends80: välkommen du också berätta gärna lite om era planer
attans, hade skrivit så mycket. och sen råkade jag ta bort det
Ni som bor i sthlm och örebro (med omnejder såklart) vi kunde träffas hos mig i eskilstuna/på något fik. det är lite mittemellan. det kasnke är någon mer än jag som hade tycket att det var kul?
lightfish jag tycker att er lokal er jättemysig ut, ska ni ha rosa färgtema också?
och nu postade jag det innan jag var klar..... *suck* inget fungerar efter ett glas vin
klotjohanna: hade varit spännande att se en bild på ditt hår.
Andromeda: vad hette typsnittet? Jag letar efter ett fint. har hittat ett som heter Jane Austeen (som var gratis), men jag vet inte, det finns ju säkert finare
Örebroare: ´visst är det alltid enklare att träffas där man bor. vi får se längre fram kanske...
vi funderar jättemycket på vilken låt vi ska dansa till som "brudvals"
lightfish: januari är totalt crazy för mig med *suck*. Just nu bor jag bland flyttkartonger och kaos. den 26 får vi nycklarna till VÅRT HUS!!! *ler* längtar. (fast jag ha*ar att flytta), emellan det slänger vi in en vecka i sälen. (hoppas på snö...)
jag är rena ungdomen...eller ja 25 i maj iaf. m2b är 27.
Vi ser hur det ser ut längre fram, det är ju låååång tid kvar (intalning, intalning)
Andromeda & Örebroare: Vad bra med tips,om låtar, jag håller på att leta och leta och leta.....
hittade en rolig tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2019357.html
åh, vad kul med inbjudningar¨, är det ingen som har bilder?
Vi ska flytta först, sen ska jag börja tänka på inbjudningarna
åh nu är jag korkad, jag kan inte se dem. undetr vilken meny är det?
döh, nu hittade jag dem - jättefina