• felis

En härva (långt, förlåt) ang. mat och vikt.

Hmm, det var en krånglig situation. Min första tanke när jag läste ditt inlägg var att din kille faktiskt verkar ha någon slags ätstörning. Även om anorexi, bulimi, uns osv är mycket vanligare hos tjejer så är det nog ändå fler killar som har det än vad man tror.

Jag tycker att du först och främst ska se till din egen situation vad det gäller mat. Har man någon gång i sitt liv haft problem med ätstörningar, så är det ganska så lätt att hamna där igen (även om det oftast är omedvetet). Så se till att du får i din kropp det du behöver. Jag förstår att det är trist att laga mat till sig själv, men ta dig i kragen och gör det ändå! Vem vet, din kille kanske hakar på dig efter ett tag!

Sedan så tycker jag att du ska sätta dig ner med killen och ta ett ordentligt snack med honom. Jag tycker att det är upp till honom vad han vill prioritera, sina störda matvanor eller ert förhållande. Jag har faktiskt svårt att tänka mig hur ni ska kunna få en normal framtid (med ex barn) om han fortsätter så som han gör. Ställ ultimatum, våga vara hård och berätta exakt vad du känner. Försök få honom till en psykolog (eller kurator), för han verkar uppenbarligen ha många rädslor som han behöver bearbeta.

Tycker att ditt problem är ganska så intressant och försöker gärna hjälpa till. Så berätta om du vill hur det går (eller inte går).

Svar på tråden En härva (långt, förlåt) ang. mat och vikt.