• pickolina

mensrubbningar

Jag har begärt både undersökning och provtagning vid tillfällen då jag varit för att få recept på preventivmedel. Har aldrig varit något tjafs.. Ser de att man inte blivit undersökt på ett tag så brukar de alltid göra en undersökning. Så har det fungerat där jag gått i alla fall.

• pickolina

Om jag inte var tydlig nog -nej det har inte kostat extra.. :)

• pickolina

Mensen kan vara sen både för att du tagit dagen-efter-piller och pga att du går och tänker på det/oroar dig. Kroppen reagerar direkt på sådana saker...

• pickolina

Ja om jag går för att få nya p-piller eller om det var väldigt länge sedan jag genomgick en undersökning, så gör de alltid en sedvanlig undersökning. Någon gång har jag själv begärt provtagning, bara för säkerhets skull. Men om jag enbart behöver mitt gamla recept förnyat så skickar de ibland bara hem receptet. Kanske för att jag gått hos samma gynekolog i 10år....

• pickolina

Safira
    Man säger att ägget lever i ett dygn efter ägglossning... Sedan är man "säker" fram tills några dagar före nästa ägglossning. Det är nämligen så att spermierna kan leva i flera dagar inne i kroppen. Så man kan bli befrukad även om man inte har sex exakt när man har ägglossning. Men fram tills nästa ägglossning är du säker....

• pickolina

Det är nog pga stressen som du inte får mens. Jag har varit med om det otaliga gånger.

• pickolina

Så länge du går å väntar på den så kan det dröja kan jag säga... Jag har lyckats fördröja min mens i 1-2v på det sättet...

• pickolina

Det vet jag ju inte eftersom jag inte varit å kollat hos en läkare men jag tror att det bara är själva mensen som varit förskjuten, för ägglossningen märker man ju...

• pickolina

Sist mensen blev försenad så hade jag koll på både när mensen skulle komma enligt förra mensen och enligt ägglossning... Men den blev sen ändå, pga att jag gick å väntade på den... :(

• pickolina

Jag ser det på flytningarna, eller vad man ska kalla det... :) Jag har vanligtvis inga flytningar alls i princip men vid ägglossning så kommer det som gelé typ... Weird!.. *s* Men så är det för mig...

• pickolina

Andra brukar säga att deras flytningar blir mer trådiga.. Tex om man tar lite mellan fingrarna och drar isär fingrarna så blir det som trådar mellan fingarna...

Fast för mig är det alltså lite annorlunda... Men om man läser om ägglossning så förklarar de det oftast med trådiga flytningar.

• pickolina

Den kommer nog ska du se...

• pickolina

Försök att sluta tänka på det.

• pickolina

Du ser... Man kan sabba mkt genom att gå och tänka på det och fundera, det behöver inte alls betyda att man är gravid... Vad skönt för dig!

Svar på tråden mensrubbningar