Jag har inte hört någon i Sverige som lägger in via naveln. Det är då silikonhöljen som efteråt fylls med koksalt.
Geléhallon kräver längre snitt som oftast läggs under bröstet. Vissa gör även via armhålan, men en del anser att det är riskabelt för att man kan skada lymfvävnaden. Har även hört att man inte kan ta ut implantat via armhålan utan att det då blir snitt under bröstet, men sen skrev en tjej från södra Sverige att hennes läkare gjort det några gånger.
Om koksaltproteserna överfylls kan dom kännas som hård bollar (vatten kan faktiskt upplevas hårt. En dum liknelse men jfr magplask).
Personligen tycker jag att geléhallon ger det bästa resultatet. Olika sorters mer flytande/trögflytande silikon, som t.ex. KKAB använder sig av, har jag inte känt på, så där kan jag inte uttala mig.
Implantat kan ibland kännas som en fastare kärna inne i bröstet, särskilt på de som hade t.ex. B-kupa innan och har implantatet under den egna bröstvävnaden (vanligast). På de som var platta finns det ju bara implantatet att känna.
Man lär sig snabbt att det finns inga bestämda svar på dom här frågorna. Alla tycker olika, även läkarna. Det gäller att hitta en läkare man har förtroende för och fatta sina beslut tillsammans med denne/denna.