• MiaMoore

Kanns "gelehallon" annorlunda an silikonbrost?

Mitt ärr ligger under bröstet och vid det här laget syns det inte om man inte vet att det finns där. Jag har silikon, och det känns väldigt naturligt. Kanske är mina bröst en aningen fastare än ett opererat, men återigen; VET man inte att jag har implantat så märker man det inte. Tror iofs det har att göra med hur stora implantat man väljer. Är implantatet jättestort spänns ju bröstet ut mer och blir hårdare.

• MiaMoore

Har ingen aning om det stämmer, men har hört att koksaltimplantat är mindre hållbara (dock ofarligt vid läckage i kroppen) och "skvalpar" mer, att det liksom kluckar om man till exempel hoppar. Men som sagt, jag VET inte.

• MiaMoore

OK, då var det änu en av dessa dumma myter som finns kring implantat. Det finns ju vansinnigt många olika myter och historier kring dem. Känner mig lite dum att jag inte genomskådade det själv, men... Sorry.

• MiaMoore

chiqitita; nej men det var just det jag menade... Lägger man in stora implantat på en smal tjej med bröst som är små från början, då blir det dessa bollar du beskriver. Alla har vi ju sett Slitz-tjejerna till exempel, och de ser ju inte speciellt naturliga ut... Mina bröst är dock "rörliga" och skumpar precis som vilka andra bröst som helst. Både på gott och ont! *s*

Svar på tråden Kanns "gelehallon" annorlunda an silikonbrost?