• Ammo

Glitter tråden...

oj vad jag satt och letade igår efter vår nya tråd. Jag hittade den Karin startade annars hade jag aldrig hittat hit.

GRATTIS Isabelle!! Vad roligt att du äntligen fått ett jobb! Men hur kommer allt bli då? Flyttar ni ner på heltid båda två?, vad gör ni med lägenheten hemma? Vad ska Andi göra där,under sommaren? Vad ska du göra på jobbet? Oj vad frågor det blev, men du måste berätta allt!
    Och du MÅSTE komma och häsa på i Stockholm innan du åker! Hos oss finns det plats så det räcker och blir över, du/ni är alltid välkommen! Och till jul ska övervåningen vara klar!

Har bestämt oss för att faktiskt kosta på oss ett nytt kök med när vi ändå är i farten.Blir man fler i familjen sen så är det ingen hitt att hålla på med sånt då, ser ju bara hur syrran höll på med småbarn mitt i allt stök. Men det tar vi när allt annat när klart på övervåningen så det går snabbt, att man bara kan koncentrera sig på det då.

Vad tyckte du om Hem & villa mässan Ylva?
    Jag jobbade där tors & fred men hann då inte gå runt, så vi gick dit på lördagen med för att se allt. Kollade dock på tråkiga saker som värmepumpar mm. Men vi köpte i alla fall en inbyggnadstoalett till nya badrummet. De vi köpte vårt badkar av hade utställning så vi köpte till ett bra pris av samma kille.

Sen har vi äntligen shoppat lite andra saker , hatthylla och byrå till hallen i ek och en ny vit tv bänk samt ett vitt soffbord till vardagsrummet där nere. Det tar sig, det tar tid, men någon gång ska det väl se ut som ett hem....

Victoria, hur har det gått med huset??? Är så nyfiken!

HUr går det på nya jobbet Karin? Vad gör du där?

Jag har fortfarande supermycket att göra på jobbet, har inte jobbat en vecka under 55 tim senaste tiden, hade en 77 tim vecka den veckan jag var i Norge. Men jag hoppas denna blir lite lugnare, tidiga mornar men förhoppningsvis ska jag nog komma hem tidigare.

• Ammo

Kul att du trivs med nya jobbet Karin! Tur att Tomas kan vara hemma nu med tanke på att du är ny på ditt jobb. Syrrans äldsta var konstant sjuk i början av sin dagis period också, tänk alla barn baciller som snurrar i luften.

Vi hade ju ett kontrakt med vår fotograf eftersom jag ville ha alla foton, bra som dåliga. Så det höll han och vi fick ca 900 bilder på cd, både i raw format och jpeg. Sen hade vi bestämt att han skulle fixa i ordning 7 bilder, bla annons, tackkort mm för en liten exta slant. Men vi har fortfarande 5 bilder kvar att fixa.
    Men nästan alla andra fotografer jag kollade med gjorde typ 20 porträtt och 10 mingelbilder i priset så det är inget konstigt om ni inte avtalat något annat.

• Ammo

ja vi fick en otroligt bra deal. Han är visserligen amatör men ändå.

Hoppas ni får ut fler bilder, oavsett om inte alla är bra så vill man ju ha dem kvar.

Hahaha, msn, oj, har inte varit uppkopplad på veckor. Det var några kvällar som jag äntligen hade tid att sitta där, men då var så klart ingen av er där, typiskt..Jag känner att eftersom jag jobbar så mycket nu så har jag inte samvete att sitta med datorn mer än det jag behhöver för jobbets skull. I så fall skulle jag inter ha någon tid över alls till äta,tv och mys med mannen.
    Men julen närmar sig med hästkliv och då ska jag vara ledig 1-2 veckor i mellandagarna, ta ut komptid.SEn lugnar allt ner sig igen, läääängtar sååå, börjar lessna på det här tempot nu.

Men idag har jag faktiskt väldigt lugnt. Ska åka till en kompis och äta lunch och sen ska jag åka till Uppsala och reka inför lördagen då jag ska jobba där.

• Ammo

Vad roligt att det går bra för dig Karin! Vad heter företaget och vad är din uppgift?

• Ammo

Låter som en spännande företag.Du får säkert mer och mer att göra ju mer du lär dig.

Detta är helt sjukt. Jag som har jobbat som ett svin sista veckorna och plötsligt så har jag inget att göra idag!
    Har lite att fixa administrativt men sen vet sjutton vad jag ska göra. Hoppas Martin blir klar snabbt idag så kanske vi hinner kolla på kakel.
    Vi hade ju bestämt kakel via den gamla firman men nu när vi bytt så måste vi ut igen. Förhoppningsvis så hittar vi nog samma som vi valde innan eller något liknande. I morse var elektrikerna här och la in golvvärme i badrummet så nu väntar vi på att sista lagret ska läggas uppepå det så är golvet klart.
    Så jag antar att de ev vill börja kakla nästa vecka och då kan det vara bra att ha vald det vi vill ha..

• Ammo

åh, vad coolt Iza!!!
    Hur har du gjort för att komma med där?

Ligger hemma i sängen med feber. har känt mig lite risig sen i går och åkte hem rätt tidigt från jobbet idag och hade 38 i feber. Inte mycket men nåt skit är det i kroppen, suck.
    Jag som skulle på tjejmiddag i kcäll, kompisar som jag inte sett sen bröllopet.
    Men jag måste vara frisk i morgon för jag är så illa tvungen att jobba då så jag har bäddat ner mig nu och håller tummarna att det inte blir värre.

• Ammo

Åh Victory,vad spännande, vet precis hur de känner det nu, håller tummarna för er!!!

Iza, när åker ni? Blev det kryssning i västindien?, sorry minnet är bra men kort;) Önskar jag hade en resa som er att se fram emot så här i höstmörkret....

Blev ni drabbade av stormen Iza eller Vicky?
    Här blåste det men jag hade hoppats på mer så alla förbaskade löv hade trillat ner från träden en gång fär alla.Det är en nackdel med tomt: att kratta,fy!

Jag mår bättre nu, jobbade i lördags trots att jag hade lite feber men den försvann mot kvällen. Har inte en enda sovmorgon denna vecka:( ska vara i Uppsala kl 8.30 i morgonbitti så jag måste åka vid 7.30 om jag inte ska fastna i köerna. Jag är ju en typisk sömntuta på morgonen, sover gärna så länge jag kan...

• Ammo

Jag vill också till karibien!!!!!!!!!
    Åh vad skönt! Själv sitter man hemma och huttrar i huset, måste bli klara så vi kan sätta på elementen på övervåningen, vi slängde dem...
    Jag gillar inte hösten alls, bli vinter så jag får åka lite skidor och sen kan det bli sommar direkt, klarar inte av att kylan tränger in i benmärgen.

Ylva, vet du vad jag tycker, säg inget mer till Bosse alls så får det bli din julklapp till honom istället?!
    Köp presentkort eller nåt och slå in, säg att ni gör det när tiden finns samt om ni vill vänta till våren. Men då kan ni/han inte komma undan, då blir det av tillslut, man slänger ju inte ett presentkort direkt.

Har själv funderat på något liknade till julklapp, vi är såååå dåliga på att åka iväg på saker och unna oss själva något mysigt. Önskar han sig inget speciellt i år så ska jag kolla upp något liknande jag med.

Victoria, hur gåååår det????

• Ammo

Hahaha vad roligt med hemsidan Karin, jag är en av dem som kikade in där.

Åh jag är sååå trött idag, orkar inte jobba men jag måste åka iväg snart. Hade turen att få en inställd morgonutbildning i morse så jag fick sova lite idag.

Håller verkligen tummarna Victoria!!Skumt att ni inte kan låna mer?? Det är så galen marknad om man tittar till priserna, här får du inte ens en lägenhet för de pengarna, vi sålde ju vår 2:a för 1,7 milj! Man kanske ska flytta uppåt så man kan leva lite gott istället för att ha hela lönen till boende kostnad.

Vi var på banken i torsdags och la om lånen och utan att behöva ha värderat huset så hade värdet stigit med minst 400.000 ändå tack vare att området blivit så populärt. Så topplånet kunde vi ta bort direkt.Vi ska nog på skoj ta jit en mäklare när vi är klara med renoveringen för att se vad han värderar det till, men banken trodde nog att då hamnar det på en bit över 4 milj! Nu utan att ha sett det så landade det på 3,7 och det är ett snitt beräknat på bla storleken..
    Synd bara att man inte ska sälja då hade vi tjänat en hacka redan...

Svar på tråden Glitter tråden...