Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Glitter tråden...

Hejsan!

Nu har även jag hittat hit... hittade er redan i fredags, men har inte hunnit skriva förrän nu.

Var och hämtade min tårta och Annicas muffins på Cake and Design i fredags och stressade hem. Skulle få gäster från Åland, men det visade sig att trots att jag gick en timme tidigare från jobbet så hann jag ändå inte hem i tid. Dom fick sitta och vänta en bra stund på mig *suck* Nåja, vi hade det trevligt under de timmar dom var hos oss. Senare på kvällen gjorde jag lite blommor och murgröneblad i sugarpaste och bakade en sandkaka och maränger. Tvingade även ungarna att städa sitt rum så att det skulle vara rent och fint där med.
    I lördags var Bosse och jag först på marknad i Södertäljer och sedan iväg hem och hämtade ungarna för att fara till Hem och Villa mässan. Freddan tvärvägrade att följa med men en av Annicas kompisar ringde precis när vi skulle fara så vi tog henne med istället.
    Jag vart inte så imponerad i år av mässan. Kanske för att vi inte kan ha en stor jacuzzi och redan köpt värmepump. Vi hade tänkt oss in till det Digitala hemmet, men där var så kvavt att vi i princip vände direkt. Hade tänkt köpa lite blomlökar, men bestämde mig för att låta bli då jag inte hunnit göra iordning den rabatten där dom ska ner än. Efter det var vi till en kinarestaurang i Skärholmen och åt middag (vi har som tradition att när någon fyller år så går vi ut och äta och den som fyller får välja var vi ska äta och vi firade ju Annicas 16-års dag). Tog en tidig kväll i o med att jag vaknat kl 6 på morgonen och även för att vi skulle ha gäster på söndagen.
    Söndag steg jag åter upp tidigt och glaserade sandkakan, diskade och fixade. Kl 14 dök Bosses släkt upp, även hans storebror som aldrig annars brukar komma, och släktkaffet kunde börja. När gästerna gått hem satte jag igång med middagen och efter det körde vi hem ungarna till deras mamma.
    Har haft fullt upp i helgen kan man lungt säga.

Kul att du fick jobbet Iza! Grattis!! Berätta mer om vad du ska göra där, är så nyfiken. Ska bli kul att träffa dig efter nyår. Tyvärr kan jag inte erbjuda något husrum hos oss. Vi har fortfarande inte gästrummet klart så vi har inte rum för nattgäster än *snyft* fast man vet aldrig. Har precis flörtat med några VVS-are som bygger här på jobbet och dom kanske är intresserade av att göra jobbet (rören och värmen) i källaren.... och bara vi får värmebiten klar så är det inte så mycket kvar att göra *yes*

Håller med om att det kan vara en smart idé att ta köket i samma veva Jessica. Inte så kul att hålla på med renovering om man har små barn.

Viktoria - kom ihåg att berätta hur det går med huset. Tycker nog att ni ska satsa på det där huset, om det inte blir för dyrt. Drömhuset kan ni alltid köpa senare... Jag kan ju inte påstå att vårt hus är mitt drömhus, men det har potentialer och vi trivs bra där... men visst skulle jag vilja ha ett annat hus.

• Bröllopstokiig

victoria...det var väl inte meningen att ni skulle ha det huset. Det kommer bättre!!

Jag har jätteont i hals och min näsa snuvar!! :( Jag ska pa födelsedagsfest ikväll...pust...

Här är stralande milt väder!

• Bröllopstokiig

Hej tjejjer,

Vilken tur att ni klarade er Iza!!!

Här är det seeegt... Leo är fortfarande sjuk.... Av 5 veckor på dagis har han kanske varit där 10-15 dagar!! Och varken jag eller tomas kan eg vara borta mer från jobbet.. Jag är skitorolig att detta ska göra att jag inte får fast anställning efter nyår.. =( Fast jag visar iaf att jag verkligen vill jobba och jobbar hemifrån så mkt jag bara kan när jag är hemma.
    Dessutom börjar sömnbristen göra sig ordentligt påmind nu.. På två månader nu har Leo inte sovit en enda hel natt och den senaste månaden har han minst vaknat 5ggr per natt. JAG ORKAR INTE MER NU!!!!Utöver det så har jag själv varit sjuk till och från senaste månaden, har sluppit feber nästan helt men känner mig ändå väldigt hängig med halsont och en massa snuva till och från.
    Vi kan ju bilda klubb Jess!

Är så avis på att ni snart ska åka Iza! Tänk vad kul det hade varit om vi faktiskt hamnat på samma båt som tanken först var!?

Usch vad jobbigt Ylva!! Jag hade i system tidigare att bränna ner kopior på allt, men har varit väldigt dålig på det sedan Leo kom, det är nog dags nu! Precis alla bilder vi har på Leo ligger i min hårddisk....

Jag har inte fått mitt pass än, fastän det var 2,5 vecka sedan jag ansökte.. märkligt! Hur lång tid tog det för er? Och hur får man veta att det är klart?

Många kramar!

• Bröllopstokiig

Vicky:
    När det gäller huset så kan ni plocka bort alla andra bud som det andra paret budat och återgå till det senaste budet någon annan har gett. Iom att de inte vill ha huset så står inget av deras bud kvar. =) Ge ett bud lite högre än det sista från ngn annan och se om ni kan få huset! Även om det inte känns 100% tycker jag ändå att ni ska ta det, man bor snabbt in sig! Och det man inte riktigt gillar kan man ofta ändra eller göra bättre. Speciellt om ni kan få det mkt billigare!! Jag tror inte det finns hus som är 100%. Vårt hus känns jättebra nu trots att jag var lite skeptisk i början =)

Och Vicky, kan jag så KAN DU! Ge det lite mer tid bara!
    (Jag har faktiskt blivit nästan frisk efter Leo så mkt kan hända!)

• Bröllopstokiig

Oh Jess klart att jag ska skicka manga tankar till er!! Jag har lagt fram alla mina kläder, men jag ska nog börja packa nu. Bara jag inte glömmer nat...som smink eller fönen! hhaha

• Bröllopstokiig

Ja, den är ju helt underbar den där historien Väntar så ivrigt på del 3

• Bröllopstokiig

Jaha, så var den här helgen till ända

Bosse och jag hade tänkt lägga in golvet nere i källaren i helgen, men istället så blev det att han spacklade om väggarna och golven istället. Förhoppningsvis så får vi golvet på plats nu under veckan. Har fortfarande inte hört något om att få hjälp med elementinstallationen.. men vi har ännu inte gett upp hoppet.. fast just nu är det nog lite kallt att tappa ur systemet också för att installera den nya värmen så förmodligen blir det inte av förrän till våren i alla fall.

Lilla Annica var lucia igår! Första gången jag såg en lucia med ROSA hår men vacker var det...

I helgen fick jag äntligen julpyntat också. Ljusstakarna på plats och stjärnan upphängd i balkongfönstret. Alla julklappar är införskaffade (förutom min och 3 som ännu inte kommit än men som är beställda) och inslagna. Väntar bara på att levereras till respektive mottagare

Låter som om du hade det jätteskönt på spaet Jessica!! Skulle inte ha något emot att fara iväg igen jag med.

Vicky - Du ska se att bara ni kommer igång med huset så släpper alla spärrar och du kommer inom kort att berätta för oss att du också ska bli mamma! Förstår att det just nu känns jobbigt för er båda, blir man och tänka för mycket på det så blir det ju som en spärr till slut Kanske boka in en romantisk helg och bara slappna av och prata HUS istället för barn..

Iza - Hoppas så att du har det helt underbart på kryssningen! Jag blev så avis när jag läste att du låg och solade!! Vill också ha värme NU! Jag avskyr det här vädret som är.. jag får sådan värk att jag (om nu Bosse och jag hade planerat att skaffa en liten bebis nu, vilket vi inte har) inte hade släppt till. Just nu är det knappt att Bosse får krama mig, hela kroppen värker *bläääää* Milda marsvin vad jag längtar till sommaren!!

• Bröllopstokiig

Åhhh Iza!! Va kul med intervjun. Håller tummar och tår för att du får jobbet (så att det inte känns så surt att korta av resan och vistelsen med Andi )

Vicky - Vilka otroligt fina bilder er fotograf tog! Önskar att våra hade blivit lika bra... men men.. kanske nästa gång

Svar på tråden Glitter tråden...