Glitter tråden...
Hejsan!
Nu har även jag hittat hit... hittade er redan i fredags, men har inte hunnit skriva förrän nu.
Var och hämtade min tårta och Annicas muffins på Cake and Design i fredags och stressade hem. Skulle få gäster från Åland, men det visade sig att trots att jag gick en timme tidigare från jobbet så hann jag ändå inte hem i tid. Dom fick sitta och vänta en bra stund på mig *suck* Nåja, vi hade det trevligt under de timmar dom var hos oss. Senare på kvällen gjorde jag lite blommor och murgröneblad i sugarpaste och bakade en sandkaka och maränger. Tvingade även ungarna att städa sitt rum så att det skulle vara rent och fint där med.
I lördags var Bosse och jag först på marknad i Södertäljer och sedan iväg hem och hämtade ungarna för att fara till Hem och Villa mässan. Freddan tvärvägrade att följa med men en av Annicas kompisar ringde precis när vi skulle fara så vi tog henne med istället.
Jag vart inte så imponerad i år av mässan. Kanske för att vi inte kan ha en stor jacuzzi och redan köpt värmepump. Vi hade tänkt oss in till det Digitala hemmet, men där var så kvavt att vi i princip vände direkt. Hade tänkt köpa lite blomlökar, men bestämde mig för att låta bli då jag inte hunnit göra iordning den rabatten där dom ska ner än. Efter det var vi till en kinarestaurang i Skärholmen och åt middag (vi har som tradition att när någon fyller år så går vi ut och äta och den som fyller får välja var vi ska äta och vi firade ju Annicas 16-års dag). Tog en tidig kväll i o med att jag vaknat kl 6 på morgonen och även för att vi skulle ha gäster på söndagen.
Söndag steg jag åter upp tidigt och glaserade sandkakan, diskade och fixade. Kl 14 dök Bosses släkt upp, även hans storebror som aldrig annars brukar komma, och släktkaffet kunde börja. När gästerna gått hem satte jag igång med middagen och efter det körde vi hem ungarna till deras mamma.
Har haft fullt upp i helgen kan man lungt säga.
Kul att du fick jobbet Iza! Grattis!! Berätta mer om vad du ska göra där, är så nyfiken. Ska bli kul att träffa dig efter nyår. Tyvärr kan jag inte erbjuda något husrum hos oss. Vi har fortfarande inte gästrummet klart så vi har inte rum för nattgäster än *snyft* fast man vet aldrig. Har precis flörtat med några VVS-are som bygger här på jobbet och dom kanske är intresserade av att göra jobbet (rören och värmen) i källaren.... och bara vi får värmebiten klar så är det inte så mycket kvar att göra *yes*
Håller med om att det kan vara en smart idé att ta köket i samma veva Jessica. Inte så kul att hålla på med renovering om man har små barn.
Viktoria - kom ihåg att berätta hur det går med huset. Tycker nog att ni ska satsa på det där huset, om det inte blir för dyrt. Drömhuset kan ni alltid köpa senare... Jag kan ju inte påstå att vårt hus är mitt drömhus, men det har potentialer och vi trivs bra där... men visst skulle jag vilja ha ett annat hus.