• AnnaSommar

Glitter tråden...

Hej tjejer ser att den här tråden är poppis och tänkte joina.. :)

Vad pratar ni om här inne då?

• AnnaSommar

Ammo
    Hej och tack för det varma välkomnandet.
    Vad kul att ni fortfarande stannar kvar här på BT för jag kan tänka mig att det är ni som får sidan att rulla. Skulle BT endast bestå av brudar som är i planeringsfasen skulle goda råd gå förlorade från erfarenheter.

SÅ vem är jag?
    Förutom att jag håller på att försöka planera vårt bröllop som skall vara i sommar så läser jag på högskolan och är inne på min sista termin. Jag kommer efter våren vara färdig med min kandidatexamen och det känns verkligen så himla skönt!

Idag lämnade jag in mitt examensarbete och det om något är en lättnad. I alla fall såhär när man försöker planera inför bröllopet.. hahhah det blir faktiskt lite svårt att fokusera sig på allt plugg när man hela tider rycks med i allt som måste rivas av.

Gud man skall fixa fotograf, underhållning.. och så skall man hinna prova klänningar och gud vet vad.

Nästa vecka efter oppositionen skall jag nog försöka ta med mig min bästa väninna och göra lite provningar. :)

Gud vad jag längtar!

Förresten, när gifte du dig och vilka tips kan du som erfaren ge mig. Kanske är det en väldigt bred fråga men jag har inte hunnit längre än att boka lokal, kyrka, florist och hårfrissa.

• AnnaSommar

Ammo
    Gud jag springer mellan min fästman och datorn ikväll. Han håller på att lägga upp ett helt nytt köksupplägg via IKEAS köksplanerare. För att visa min delaktighet i vårt kommande kök så blir mina inlägg lite därefter när jag svarar timmar efter.

Hur som helst.
    Ja fotograf är väl det svåra har jag upptäckt. Vi bor i Stockholm men gifter oss på annan ort och det i sig är lite trixigt. Hade vi gift oss här där det finns tusentals med fotografer att välja bland så hade det nog inte varit lika stressande.

Men vad är igentligen rimligt att betala för en fotograf som utför fotojournalistik.. för det kallas väl så när fotograferingen sker under hela dagen från morgon till kväll.

Vi har väl tänkt lite frissanbilder, innan kyrkan, vigseln (såklart), minglet, middagen och fram tills dansen tror jag. Resten sköter väl sig själv då alla partar och fotar på annan nivå.

• AnnaSommar

Hej tjejer
    Kom precis hem och såg att ni hade skrivit. Vad roligt med så många bra tips på en gång, känns som jag hamnat i rätt tråd här på BT. Kul!

BlueTopaz:
    Vi gifter oss den 7 juli så det är inte så länge kvar. Hjälp!! Hihi fast den dagen har jag längtat efter så länge jag kan minnas så det känns helt fantastiskt att vi nu är på rätt sida om året, nu börjar nedräkningen på allvar. :)

Angående fotograf så fick jag mig en glad överraskning idag. Min fästman ringde och berättade att han fått tag på en jättebra kille som visserligen inte är fotograf i bemärkelsen att han har egen studio och firma men killen har foto som stor hobbie och har fotat en hel del bröllop precis som vi vill ha det. Heldagsfoto utan att kosta skjortan.. Perfekt! Jag känner mig genast lugnare, nu är det bara ett jysst band kvar innan jag känner att de stora bitarna är säkrade.

Vad hade ni tjejer för musik på era bröllop?

Färgtema har vi inte bestämt oss för än.. eller snarare så har vi inte hunnit. Gud min uppsats har tagit så mycket energi och tid, men nu blir det andra bullar. Jag gillar vitt och creme så jag tror det kommer att bli något i den stilen.

Vilka färger hade ni som teman? Vore kul att se bilder eller länkar om ni har några.

BlueTopaz du skrev att det var hög tid att redan boka herrkläderna om man tänkt hyra.. är det sån rush på sånt redan?
    Jag trodde att det var mest akut för min del att hitta någon klänning med tanke på leveranstiden. Hur funkar det med att hyra herrkläder, hur gjorde era män?
    Hur många dagar får man ha kläderna hos sig?

Varför jag frågar är för att vi gifter oss norröver och då kanske det är högre konkurrens bland deras små butiker som hyr ut.. vore roligast att hitta något här i Stockholm men det kanske inte är möjligt att hyra här nere om man gifter sig där uppe. Jag tänker på antalet dagar man får ha hyrplaggen i sin ägo innan de skall tillbaka..

Vad kul att se länken du bifogade från ert bröllop. Gud ni matchade verkligen varandra helt perfekt! Allt var så fint och jag antar att ni är helnöjda med resultatet. Bådresan såg ju också så mysig ut, tänk att kunna avnjuta en sådan tur på sin bröllopsdag.

Närbilden på er alla tre (du, din man och Leo) är nog min favorit i ert kollage. Gud har jag sett en sötare pojke på länge? Helt bedårande. Hahha märks det att jag är barnkär. Så fort vi har gift oss blir det nog dags för oss också. Vi riktigt längtar. :)

Länken du skickade på modellen JD2003 var ju helsnygg. Vad roligt eftersom det är en klänning i den stilen som jag tänkt mig. Vet du möjligtvis priset på denna klänning? Tänker ifall du själv kollat upp det tidigare?

Izunia:
    Vilket toppenpris ni fick! Vi hade faktiskt funderingar på att gifta oss i Skåne till en början, eftersom min fästman är därifrån, men när vi inte kunde gifta oss på Ven så ändrade vi tankar helt.

Min fästman hade nämligen bestämt att om det skulle bli av i Skåne så skulle det bli där. Han hade tydligen sett ett par gifta sig där en gång och blev totolt såld på ön, den är ju så mysig.

Gud så långt det här blev men jag tror jag har bollat svar på era frågor. Får se nu om ni har lite bilder och visa mig på era bröllop eller planeringslänkar. Vore kul att se.

Kram på er alla!

• AnnaSommar

Ammo
    Nej vad trist. Jag lider verligen med dig. F-n dessa människor som gör inbrott. Fick höra senast idag att en kompis kompis blivit av med hela sitt hem efter ett inbrott i sin villa på nyårsafton.

Han hade kommit hem lite glad i hågen efter ett firande och fann sin villa helt tom. De hade tydligen haft en flyttbil till hjälp för de hade burit ut typ allt inkl. kassaskået...

• AnnaSommar

Pyser nu tjejer men jag tittar in imorgon för att se om ni är här.

Hej så länge

• AnnaSommar

Hej tjejer
    Skall straxt fixa middagen men tänkte bara morsa.

Ammo:
    Trist att läsa om vad du går förlorad via din dator. :( Jag såg den här artikeln via aftonbladet.. www.aftonbladet.se/vss/rss/story/0,2789,969478,00.html

Du hadde möjligtvis inte något sådant program i din dator?

Izuna, vilken typ av löshår har du? Jag funderar på att köpa Jessica Simpsons löshår fast jag vet inte. Känner ni till det eller vet någon som köpt det?

www.hairuwear.com/jessica.aspx

• AnnaSommar

Yllo
    Nu äntligen har jag fått igång dina bilder. Jag vet inte om det var min dator som var väldigt trög idag eller om det var din site för bilderna hängde sig hela tiden.

Vad roligt att se bilderna från ditt bröllop. Klänningen var jättesöt, precis en sådan hade min vän som gifte sig förra året. Vad kostade den?

Jag gillade också eran inbjudan, hade ni beställt dem från ngt tryckeri och vad kostade de per kort?

• AnnaSommar

Ammo
    Jag minns inte vad löshåret kostar, tror det står på siten. Min dator har hängt sig flera gånger ikväll så jag kan nog inte surfa in där heller och kolla priset åt dig.

Löshåret har jag tänkt att ha till festligheter, både till bröllopet kanske beroende på hur mycket slitage det blir men annars var det mest tänkt att ha för fester. :)

Svar på tråden Glitter tråden...