• BlueTopaz

Glitter tråden...

Hej tjejjor!

Sorry Jess för att jag inte svarade i telefon, jag var tvungen att göra ett brådskande ärende. Du stod i kö precis utanför mitt jobb iaf ;) Synd att jag missade det!!

Jag är oxå rätt så dålig med tjock snuva o halsont, det tycks aldrig ge med sig!!! Leo har varit dålig IGEN oxå, men denna gången i magsjuka (vi klarade oss tack o lov).
    Ikväll ska jag på födelsedagsfest hos min mest partyglada kompis och sova där. Hennes kille och deras 1,5åring kommer istället hit och sover här med tomas och leo. Snacka om ombytta roller för tomas! Han är hemma med leo när han är sjuk och sitter hemma med leo med en annan pappa på lördagskvällen medan jag är ute och röjer!! *ler förnöjt*

Till våren lär det ju iaf finnas gott om hus igen Victoria!
    Vi har tagit en paus i allt renoverande nu, men måste väl snart ta tag i saker igen! Vi ska STOR jul här med 20-25pers och sedan STOR inflyttningsfest i januari så det måse bli relativt klart snart, med tex gardiner, färdiga väggar och lister osv.

• BlueTopaz

Vi skickade våra tackkort 5 veckor efter bröllopet, men jag hade oxå förtryckt dem och behövde egentligen bara skriva typ som Jessica och Martin:

Therese och Dan!
    Tack så mycket för presentkortet och champagnen!
    /Karin & Tomas

De gåvor jag inte visste vem de var ifrån gissade vi så gott vi kunde på och ringde faktiskt sedan och frågade om vi parat ihop gåvorna med rätt personer. Men vi fick mest presentkort på Ticket så det var inte så svårt. =)

Vi har problem vi.. Leo är fortfarande rejält sjuk och får inte komma till dagis på ett bra tag. Min chef var minst sagt missnöjd och sa att om jag knappt är här (om jag och T delar på att vara hemma så blir det ju bara halvtid för mig) måste han förlänga provanställningen... Jag fick panik.. Tänk om jag inte får fast anställning pga Leos sjukdommar!?? Det spelar ju ingen roll om han tycker att jag är jätteduktig (som han sagt att han tycker) om jag aldrig är här... Min älskade man förstod dock och är nu hemma heltid så att jag kan jobba heltid istället för deltid som jag gör om Leo går på dagis. Är jag här som jag ska vara så går provanställningen ut den 31/12.
    Stackars lillen har allt man kan ha just nu plus att de misstänker att han fått barnastma. Så han får inhalera flera gånger om dagen och tar allehanda mediciner.. Hoppas VERKLIGEN att det inte tänker fortsätta så här!!

Utöver det så har Tomas bil pajjat, växellådan kan gå sönder helt vilken dag som helst (kraftigt missljud när man kör) och en ny låda kostar nästan lika mkt som hela bilen..
    Det ser ut som att jag kommer att köpa en ny bil, men då krävs en liten löneförhöjning... vilket jag kommer få OM jag blir fast anställd.
    Om det blir så så ska jag nog köpa en Saab 93 2,0 T, men ska ut och provköra lite olika framöver =) Vill ändå ha en bil med lite lite klös i iaf. Någon som har ngt förslag på en bra kombi med klös? (Har uteslutit Toyota Avensis, Corolla Verso och Mazda 6 då de var för tråkiga)

Håller tummarna hårt för er Victoria!!! =)

• BlueTopaz

Hmm.. iza.. är det familjedags snart?? ;) hihi

När kommer du/ ni upp till oss då? ;)

• BlueTopaz

Grattis Victoria!!! =) =)
    Gud vad roligt! Ja det är verkligen skitkul att få göra om ngt till en ens helt egna!
    Här är några bilder av vårt hus, dock ej klart på långa vägar.. vi har tex inget på väggarna och inga gardiner:
    groups.msn.com/bluetopaz/vrtnyahus.msnw

Idag var jag hos frisören, gick därifrån gråtandes.. Jag bad om en bob (kort lite uppklipt page med lite längd fram) men kom ut som en 65-åring i håret, hon klippte av nästan allt.. håret längst upp är 4cm och luggen slutar vid ögonbrynen...!!! Jag var så ARG!! Jag behövde inte betala men vad hjälper det??!

MEN, jag köpte iaf ny bil idag =) Köpte en saab 9-3, 2.0T. En 2006:a uttagen i juni som har gått 811mil. Såå fin!! =)
    Här är den: www.bytbil.com/images/anastockholm/XUX536-1000.jpg

• BlueTopaz

Grattis Vicky!! Jag tror man alltid känner lite "oj, vad har jag gjort!! Vill jag verkligen det här!?" när man köper sådana stora saker som ett hus. Så kände iaf jag med, men nu känns det kanon!

Ha det så kul Iza!! Hoppas ni får skitkul!!

Julklapparna är nästan färdiga för min del, jag var nämligen i Glasgow/ Skottland from fre- mån med några från min mammagrupp. Och där finns det gott om bra shopping!!! Helt underbar stad faktiskt!! (Det var sååå skönt att få komma bort och ha riktigt kul!)

Leo mår faktiskt bra nu och har inte varit dålig på hela 10 dagar! wow! Jobbet går nog också bra, jag har lagom lite att göra just nu med tanke på att jag varit bortrest (med chefens fru bla, haha). Men har varit oerhört trött på sistone så jag är väl inte kanonduktig på att gå upp på morgnarna får jag väl erkänna. Men det blir lätt så när man ändå sitter och inte har så mkt att göra... Jag hoppas på att det som utlovat blir många förändringar någon gång efter årsskiftet! Annars far jag mest som en tätting fram och tillbaka på ärenden så jag är inte så mkt på kontoret.

Ikväll hämtar jag min nya bil, jaaaa! Ska bli sååå kul!
    Imorgon åker den gamla in på rekond och sedan försäljning, lite sorgligt eftersom det var/ är min första bil. Men men..

Nästa år har jag planerat att ha en jättestor nyårsfest med långklänning och smoking igen (hade en för 103pers 03/04). Hoppas bara att inget kommer emellan! Blir det av så är ni (alla tråd- tillhöriga ;) ) självklart jättevälkomna!!!
    I år ska jag bara ha en lite mindre fest ;)
    Vad ska ni göra på nyår??

• BlueTopaz

Åh vad avundsjuk jag blir! Vi skulle ju oxå ha varit där nu!!

Hoppas att hela resan blir precis så ni vill ha den!!

(shoppa lite åt mig med!)

• BlueTopaz

Åh grattis JESS!!!!! Jag hade mina aningar när du sa att du varit dålig så mkt och inte hade ork att renovera.. hihi
    Välkommen till min värld får man väl säga då!
    Har det börjat synas något ännu? Hur kom det sig att ni gick på ul i v. 14 redan?

Ring gärna om du vill fråga något eller bara prata!! (även om din syster förmodligen vet det mesta)

Gud vad roligt!! Gratta Martin också! Och Tomas hälsar han med!

Tror du att du orkar komma på lördag en sväng? Skulle vara kul att se dig!
    KRAM

• BlueTopaz

Hej Tjejjer!

Sitter på Excel- kurs inne i stan, och det är sååå tråkigt!! Halva dagen har gått och jag har ännu inte lärt mig någonting nytt i princip... Dessutom sänker jag medelåldern med ca 5-10år på kursen.. Hoppas det blir bättre imorgon!! (tvådagarskurs)
    Men, fördelen är iaf att jag får öva på att leta kunder bland kursdeltagarna ;) Mina sociala skills har ökat en hel del sedan jag var mammaledig kan man ju säga! Meeen det är svårt att vara supersocial med en baby och andra insnöade mammor haha ;)

Jag hade tjejfest i helgen, det var jättekul. Men imorse upptäckte jag tyvärr att någon busat en del och ställt om alla klockor så att de gick 30min efter... vilket gjorde att jag kom en kvart försent till kursen! Inte jättepopulärt! Jag upptäckte det när min armklocka och satellitklockan i hallen visade rätt tid. Fick lätt panik och körde bilen i bussfilen in till stan istället för att ta tåget. Tur att inga poliser fick syn på mig!!

Vad ska du göra i Gävle Jess?
    Kommer förrästen gärna och tittar på hur ni har det nu och klappar lite på lilla magen. =)
    Hittar ni förrästen en bra elkille/ tjej så hojta gärna för vår har dragit...

Fyyyy vad tråkigt jag har!!

• BlueTopaz

Oj, var jag håller hus!?
    Jobbar arslet av mig med ALLT!!! Imorgon ska vi vara 14 pers här på julafton och jag har 100saker att förbereda!!
    Dessutom har Leo fått stränga order om att hålla sig borta från dagis fram till efter nyår så hela den här veckan har vi försökt turas om att vara hemma plus att jag varit sjuk men varit tvungen att jobab ändå.
    Sedan skulle allting till julaftom köpas in, typ dukar, glas, glöggmuggar, extra porslin ett extra bord, julklappar handlas och slås in, de sista gardinerna skulle upp, städa, plocka undan, laga mat, inhandla julmat och bla bla bla...

Jag har sååå ont i huvudet och är tokförkyld..
    Och ngt är fel med Leo och vi vet inte vad, han är bara oerhört förbannad och ledsen om vartannat.. och vägrar sova.

Snälla, hjälp, någon!???

Men GOD JUL till er iaf!!!! Puss

• BlueTopaz

Sedan ska nyår förberedas, med drygt 20gäster..
    Jag har tagit på mig för mkt! Men inte lätt att veta att Leo verkligen ALDRIG blir frisk.

*tycker synd om mig själv*

Svar på tråden Glitter tråden...