• Yllo

Glitter tråden...

Jag säger som dom andra tjejerna Vicky. Försök att köpa huset, det är ju inte ert högsta bud som står kvar, utan man går ju tillbaka till det högsta som var INNAN paret som drog sig ur började bjuda.. *öhhh, det är lät nog lite snurrigt*

Angående barn.. Att bli gravid kan ta lite tid, speciellt om man ätit p-piller innan. Försök bara slappna av och glömma bort alla tankar på barn. Det brukar vara det effektivaste sättet. Försöker man verkligen bli med barn så blir man lite blockerad och då kan det ta mycket längre tid. Slappna bara av och ta det lungt! Då kan också huset komma bra till pass, du/ni slipper pressen på att hitta ett hus och det där huset hade ju så fina potentialer och kan bli tokbra med lite renoveringsjobb

Lycka till raringen!

• Yllo

Hej tjejer!

Jag är hemma idag, mår "konstigt". Någon typ av förkylning kanske för jag har ont i halsen så det visslar om det och så hostar jag. Bosse sa i morse att jag tydligen haft svårt att andas i natt och att han blivit riktigt orolig.... Måste bli bra tills på fredag för då ska vi till Rånäs slott på Kick off med jobbet (och jag har bokat in en massage där). Nåja, jag får väl krypa ner i sängen och bara ta det lungt idag och ev i morgon...

Stå på er Vicky! Ni ska absolut inte betala ert sista bud under förra budgivningen. Buden ska egentligen starta på noll igen, men man kan alltid ge ett lite högre bud...

Du får sätta igång och skriva korten innan ni smiter iväg på bröllopsresan... Dom du inte längre kommer ihåg vad du gav åt så kan du ju bara skriva "Tack för den fina gåvan" eller "tack för den underbara uppvaktningen"
    Vi skrev upp allas gåvor och vem dom var ifrån i en bok när vi öppnade alla paket på bröllopsdagen (eller rättare sagt.. vår toastmadame skrev, medan vi öppnade) och då fick vi ju med alla... förutom att vi glömde skriva upp i boken att vi fick boken av en kompis

Det är ju kul att ha det sparat, även om vi inte skickar tack-kort, vi gav ju gåvor åt gästerna på bröllopet istället.

• Yllo

Va kul med huset Vicky!! Är affären klar nu?

Tråkigt med håret Karin... Inge kul när man kommer från frissan och ser för hemsk ut. *tröstkram* men håret växer ju ut så du ska se att det snart ser bättre ut.

Iza... börjar du få resfeber? Såg att du lagt ut dina tärnklänningar på Köp och sälj. Jag är fortfarande intresserad av den ena klänningen... Vad blir mitt pris?? Vilken storlek tror du blir lämpligast åt mig? kanske den där mitt emellan blir bäst.... *funderar*

Ska smita iväg och ta morgonfika nu, men jag tittar in igen och skriver mer.

• Yllo

Jag fick ditt mail Iza! Jag har ju 109 cm över höfterna, tror du att den passar ändå? De övriga måtten borde funka, speciellt med tanke på att det är snörning.

Jess... tråkigt att du är risig igen.. Du behöver helt klart stanna hemma ett låååångt tag och verkligen bli frisk!! Mycket stress och att man går för tidigt tillbaka på jobb gör ju att förkylningen ligger kvar och pyr...

Vicky... Man ska nog inte köpa ett hus för köpandets skull. Men det där huset har stora potentialer och kan mycket väl bli ert drömhus när ni fixat det som ni vill ha det. Även jag hade nog separationsångest när jag flyttade från min lägenhet.. Jag och Bosse hade dock bott ihop ett bra tag i hans lägenhet, men jag hade ju min kvar och det kändes så skönt att veta att jag hade mitt eget ställe att rymma till om jag ville vara ensam.

Nu när vi har huset så känns det ibland lite jobbigt. Jag har alltid trivts bra ensam och känner ibland att jag skulle vilja vara för mig själv och bara göra sånt som jag gillar utan att ta hänsyn till man och barn.
    Ex... Om jag en kväll inte känner för att laga "riktig" mat så skulle jag kunna koka en tallrik makaroner eller ta flingor med mjölk till middag.. men nu när jag har make så måste jag se till att han får ordentlig middag... (fast ibland så får han fixa själv och då blir det oftast en hamburgare för hans del).

Huga.. jag var till tandläkaren igår och påbörjade omrotfyllningen av min bråktand. Har en hel del ont idag i den tanden, men det var helt normalt sa dom. Dock har jag inte nästa tid förrän 23/1 och har även stränga order om att inte äta hårt bröd, kola eller annat segt/hårt tills jag varit på nästa besök (den provisoriska plomben kan lossna) och vad är en jul utan kola??

• Yllo

Jess - Jag tycker nog att du borde gå till en läkare och få en sjukskrivning så att du kan vara hemma lite längre och verkligen friskna till. Inte kul om du går tillbaka på jobb och blir kanondålig igen.

Karin - Hur är det med Leo? Är han frisk igen eller? Gnäller dom mycket på jobbet om att du är hemma med honom? Hoppas så att han håller sig frisk fram tills din provanställning är slut.. annars så kan det ju finnas en risk att dom väljer att låta dig sluta p g a hög frånvaro

Ja, Vicky.. Hur blir det med huset?

Åhhhh... Iza... Jag vill också fara till solen och värmen NU!!! Skicka en tanke eller två till oss som sitter fast här i kylan nästa vecka när du är där borta i värmen

• Yllo

Mmmm.... kiropraktor.. Låter döhärligt! Jag har också jätteont i ryggen, men får nog nöja mig med massage. Kiropraktorer har en tendens att ta i lite väl hårt när dom knäcker och drar.. och då jag har så svårt att slappna av så är det en större risk att dom skadar mig istället för hjälper

Hoppas att du hinner friska till ordentligt över julhelgen då Jess!

Iza - Det är ingen panik med klänningen. Jag ska inte ha den förrän nästa år (oj så långt fram i tiden det lät *skratt). Nyårsafton är inte riktigt läge att ha en så fin klänning.. men jag har två baler inplanerade nästa vår.

Jag var iväg och påbörjade julklappsinköpen idag Har nästan alla klara redan, men de svåraste är kvar. Min bror (ingen aning om vad jag ska ge åt honom), Annica, Fredrik och så Bosse. Vissa klappar är inte köpta än, men jag vet exakt vad dom ska få och några av de sakerna ska jag beställa (har inte skickat in beställningen än då den ska kompletteras med ytterligare några små saker). Pappa ska få förlängningen på sin prenumeration på Allers så det ska jag fixa när jag far hem till Åland nästa gång. Helt otroligt nog var det mycket billigare att beställa prenumerationen på Åland och få fakturan skickad hit till mig i Sverige

hur går det för er med julklapparna?

• Yllo

Grattis till kontraktsskrivningen Vicky!! Ska bli kul att se bilderna

När det gäller julklapparna så har jag alltid givit pappa en julklapp.. Min bror och svägerska får en ny chans i år. I vanliga fall brukar jag aldrig köpa något åt min bror, men jag tänkte testa och se om jag får något av honon i år.. Jag slutade köpa till honom då jag aldrig fick någon klapp av honom.
    Bosse vill jag ju självklart köpa något åt. Och de övriga är brorsbarn och Bosses barn och 2 kompisars döttrar. De få övriga vuxna får väldigt symboliska klappar, men det är ju tanken som räknas. Själv älskar jag att få klappar

Bal är väl rätt så kul att gå på. Var ju i somras på en... Tyvärr var det mest tjejer där så det blev ju inte så mycket dans, men det är ju kul att klä upp sig i balklänning och vara jättefin Vi hade bal när jag slutade Handelsläroverket (högskola) och då hade jag en kort guldfärgad balklänning.. vi (mamma och jag) lyckades ju inte få tag på en "riktig" balklänning och det fanns ingen som kunde sy upp en heller

Jag har väl lite tänkt så här... Eftersom det lutar åt att jag kommer att gå på bal 1 ggr/år ett bra tag framöver så tänkte jag att jag skulle köpa 2 klänningar och ha varannan gång... Kanske det blir en klänning till så att jag kan ta vart 3:e år istället
    Vad tror ni om den idén?

Idag ska jag till Vallentuna och hämta vårt pepparkakshus!! Oj, va roligt det ska bli att se hur det blev och se ut i år.. + att det ska vara fyllt med godis också så jag kan lova att Bosse och ungarna ser fram emot att det ska bli julgransplundring

• Yllo

Åhhhh GRATTIS Jess!!! Va roligt att du ska bli mamma

Vicky, jag förstår fullständigt din oroskänsla just nu ang huset. Jag kände också så när vi köpte vårt hus... Tuggade på naglarna rätt så rejält och undrade om vi gjort rätt.

Iza... Jag vill också flyga ner på första bästa plan!! Jag är så trött på det här skitvädret med regn och blåst!!! *bläääää*

Karin... Jag hoppas så att du fixar den där nyårsfesten nästa år... jag vill jättegärna komma!! fast jag måste köpa/hyra en smoking åt Bosse då

Idag har jag roat mig med att bjuda mina arbetskamrater på tårta. Gick ju kurs i tårtdekoration för ett tag sedan och passade nu på att göra en riktigt fin jultårta. Alla trodde att jag köpt den och sa att den var supergod Har bakat en till idag (den jag gjorde igår till jobbet var färdigköpt tårtbotten och idag bakade jag en själv) och dekorerat med julinslag igen.. Bosse ska få den så fort han kommer hem. Min lilla godisråtta måste ju få något sött i sig idag med *hihihi*

Julafton firar vi på Åland i år! Bosse har äntligen gett besked till mig ang den. Julmiddagen med hans familj juldagen är uppskjuten till annandag jul p g a att vi far till Åland.

Nyårsafton ska vi fira med kompisar här i Tullinge. Jag tror att vi kommer att bli runt 15 pers eller så.... kanske fler beroende på hur många ungdomar som kommer. Ska bli kul. I vanliga fall brukar vi alltid vara hos en av Bosses grannar på nyårsafton. Han har en handikappad son så det är lättare att vi kommer dit än att han far iväg... men i år är han bortrest över jul och nyår. Han ska till sin syster i USA...

Nästan alla julklappar klara nu. Skickade iväg beställningen på klapparna till Bosses brorsbarn (samt 40-års present åt hans f.d. svägerska till nästa år) precis för kanske 10 min sedan.. Idag ringde jag även och förnyade pappas prenumeration.. så nu har jag bara Bosse och barnen kvar + min bror. Måste undersöka i morgon vad det där tågsetet han önskade sig (min bror alltså) kostar....

Ha det så bra och sköt om er allihopa!!

• Yllo

Åhhhhhh IZA!! Milda marsvin vad underbart allt låter Schabblet med skylten blir nog något ni kommer att komma ihåg många år framöver och skratta gott åt

Mmmmm... jag förstår precis vad du menar med att känna dig off Karin. Jag kände ungefär samma sak när jag gick hemma sjukskriven hela sommaren -05 (hade mycket längre "sommarlov" än vad ungarna hade). Till slut kändes det som om att om jag inte fick komma tillbaka på jobb så skulle jag bli knäpp (mer än vad jag redan är alltså )

Inte har vi fått in något golv den här veckan heller... Bosse har varit på rymmen varenda kväll hittills... Han har hjälpt en kompis pojkvän med växellådan i bilen FAST i o med att han hjälpt till så får vi elinstallationen i källaren gjord snart Killen är elektriker och var väldigt glad över att få byta tjänster. Bosse fixar/renoverar växellådan och den här killen kommer och drar vår el *ler stort och glatt* Hmmmm... behöver bara få tag i en röris nu... Jag har ju pratat med några killar här på jobbet som verkar vara så där halvt om halvt intresserade, men dom har ännu inte hunnit med att titta på ritningarna.. Fast jag vet inte om det är någon idé att börja dra värmen nu *fundersamt* Då måste vi ju stänga av värmen i resten av huset och det blir ju onekligen lite för kallt... Kanske man kan skjuta upp det till våren men ändå göra allt annat klart i källaren. Tänker på lägga in golvet klart, spackla färdigt väggarna, måla där de nya elementen ska vara, spackla och kakla väggarna i badrummet + sätta igen det där dörrhålet som vi ska ta bort och då måste vi mura lite... och jag vet inte hur vi ska lösa det problemet... vattnet till duschen (som nu står i garaget nere i källaren) går i en låååång slang genom just det dörrhålet.. och om vi murar igen dörrhålet, hur 17 ska vi få vatten till duschen.. *tuggar på underläppen och tänker så det knakar*

Nåja, Nu är det snart jul och jag är nästan klar med allt Väntar fortfarande på de sista två julklapparna som jag beställt. Julkorten skickade jag igår... fast jag tror att jag glömt några... I kväll har jag tänkt göra pepparkaksdeg så att jag och Annica kan baka pepparkakor i helgen...

• Yllo

Välkommen hem Iza!

Kul att ni haft det så skönt, men jag kan förstå att du är lite trött nu Väntar med spänning på att få se bilderna.

Jag tänkte betala in pengarna vilken dag som helst.. Tänkte göra det idag, men det blir nog i morgon... så du kan skicka klänningen när det passar dig

Ska bli skönt med julledighet nu. Bara 4 arbetsdagar kvar. Bosse berättade i morse att det inte alls är säkert att han får ledigt i mellandagarna... men det löser sig säkert.
    På fredag far vi till Åland och firar jul där med min pappa. Kommer hem med första båten annandag jul och firar då med Bosses pappa....

En annan kul grej som hänt... Fick veta i slutet av förra veckan att vi nu är 3 kusiner som gift sig inom ett år. Min bror den 19/12 -05, jag den 3/6 -06 och så min kusin (hon som är efter mig i ordningen) förra fredagen Bara 11 kusiner kvar som är ogifta Både Bosse och jag hoppas på att min kusin och hennes man kommer att ställa till med bröllopsfest i sommar, nu gifte dom sig borgerligt då dom tyvärr var tvugna att göra det fort men eventuellt så kommer dom att ordna med en stor fest i sommare med massor med inbjudna.

I går var vi hem till min f.d. svägerska (brorsans ex) med julklappar till henne och mina underbara brorsbarn. Snacka om att jag blev snopen och kände mig lite dum när hon plockade ihop VÅRA julklappar från henne.. Jag hade ett paket var åt dom och vi fick en hel ICA MAXI kasse med klappar Jag tror att det var 3 st till mig, 2 till Bosse, 1 till oss gemensamt och så 1 till barnen gemensamt. Visst är det kul att få paket, men det känns lite genant att jag bara hade ett till henne och vi fick så många... *tuggar på en hårslinga*

*gäsp* Uscha.. jag är så trött idag. Vi kom inte hem förrän väldigt sent och så tog det lite tid att varva ner också.. Blev väl ca 4 timmars sömn i natt så i kväll blir det en tidig kväll...

Svar på tråden Glitter tråden...