• Victory

Glitter tråden...

Jess, jättestort grattis!!! Självklart blir jag jätteglad för er skull! Lite avundsjuk kanske, men vi kör på stenhårt (hihi) i december så det ska väl ta sig snart! Vi längtar sååå båda två! Men nu kanske tankarna på huset gör att vi kopplar bort lite av prestationsångesten och då får vi hoppas att det går av sig självt! Hur som helst: jätteroligt för er och jag gläds med er!!!

Iza: Önskar man kunde teleportera sig dit bort till er, det låter underbart!! Själva hade vi planer på att resa till Thailand till våren men nu blev det så mycket med husköpet så vi skjuter det på framtiden.

• Victory

Iza, det låter som en jätterolig/händelserik/härlig/avkopplande och alldeles underbar semester! Njuuuuut!

Jessica: Ja, du har rätt i att man borde koppla bort tankarna men det är svårt när man känner sig som besatt! Tyvärr är det precis vad som hänt för min man, han känner prestationsångest och då funkar inte kroppen som den brukar, vi har helt enkelt svårt att få till det rent fysiskt. Jättefrustrerande för oss båda, han vill ju minst lika mycket som jag men det går bara inte. Men vi försöker slappna av och inte tänka att det "måste" gå utan ta det som det kommer.

Ha det så skönt på relaxdagen! Nu ska vi på bio!

• Victory

Låter underbart Jessica!

Jag är ensam idag (D jobbar helg som vanligt) men jag är inte ledsen för det utan jag har shoppat julklappar, sen surrat med syrran på msn och nu ska jag julpyssla och laga god middag till mig själv!

Ha en bra helg, tjejer!

• Victory

Åhh, dagen som jag har fruktat för i tre veckor! Min gravida kollega är tillbaka på jobbet idag efter bröllopsresan. Magen har ju vuxit dessutom så nu syns det tydligt. Jag funderade på hur jag skulle slippa undan pinan (sjukskriva mig?) men tog mod till mig och åkte till jobbet. Och det har faktiskt gått bra! Känns inte lika hemskt som förut när jag just hade fått veta det. Jag försöker tänka att min tur också kommer någon dag. Och nu är det ju snart julledigt!

• Victory

Hallå!
    Jo, jag är här, fast just nu är "här" hemma hos mina föräldrar där jag är över julen (tack och lov för att de skaffat bredband!)

Jag har haft en bra jul (trots dåligt PMS-humör från min sida). Tyvärr utan min älskade eftersom han jobbar hela helgen. Men ikväll kommer han hit på middag före nattskiftet. Min syster är också här med sin familj, de har två underbara tjejer på 2 1/2 resp. 1/2 år, man blir ju sååå sugen på barn! Utom när den större vägrar äta/sova/klä sig (hon är i en NEJ-period). Vi har lekt affär hela dagen för hon fick sin efterlängtade kassaapparat i julklapp (jag var jultomte!!!) Själv fick jag också fina julklappar och mycket presentkort som ska gå till inredningsdetaljer till huset!

husplaneirngen står ganska stilla, jag har inte tänkt börja med det förrän efter jul. Vi får ju inte flytta in förrän den 16/2. Men vi har börjat titta lite på tapeter och i tanken har vi planerat ungefär vad vi ska renovera. Jag börjar faktiskt längta lite nu!

GOD JUL på er alla!

• Victory

Vi sitter också precis och diskuterar om vi ska köpa en 42" plasma-TV!!! De har ju mellandagsrea! Det skulle vara kul med en sån när vi flyttar in i nya huset, inte så kul att ta dit den gamla... Men vi har inte bestämt oss än. Eventuellt väntar vi tills vi flyttar in. Undrar om de är mycket dyrare då?

• Victory

Det blev ingen ny TV, inte än i alla fall. Vi började prata pengar och ekonomi - vilket vi har ganska olika syn på - och sen var grälet igång! Men vi redde ut det. Dock får TV:n vänta ett tag till. Känns inte som det viktigaste i livet just nu...

Inatt låg jag vaken och grät. Var så ledsen så jag kunde inte sova. Försökte få bort tankarna på barn men det gick bara inte. Emellanåt känns det okej, jag kan hantera om det inte blir nåt än. Men i nästa sekund kan allt kännas helt hopplöst! Jag ska verkligen försöka att fokusera mindre på detta och tänka mer på huset eller nåt annat. Det blir som det blir och det är inte hela världen, det blir bra ändå!

Vad tror ni förresten om denna tapet som fondvägg i matsalen?
    www.sandbergtapeter.com/default.asp&ulid=18&show=3&katdel=3&psid=72&vid=270&vrank=1

• Victory

Iza: Usch, jag förstår att det blir en jobbig nyårsafton för dig! Det är ju inte så länge sedan min mormor dog heller. Det kändes lite konstigt att fira jul utan henne. Men samtidigt har jag accepterat det och tror att hon har det bättre nu! Försök tänka på de fina minnena och på allt som trots allt är bra i ditt liv just nu!

• Victory

Angående tapeten vet jag inte om det är just den jag vill ha, men det är den enda jag hittat som känns ok. Men jag letar fortfarande. Vore kul att se vilken ni har valt Jessica, vet du vad den heter?

• Victory

Jag bor förresten hos föräldrarna i helgen, ska fira nyår här, så jag sitter nog inte mer på nätet i år. Därför vill jag passa på och önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!

• Victory

Yllo: Min melj är victorybrud@yahoo.se

Förlåt att jag inte visat mig här på sistone, men jag försöker att inte tänka på detta med barn så mycket, och det innebär att inte sitta på FL och BT hela tiden för det blir jag bara deprimerad av! Men jag kan nog inte låta bli att kika in emellanåt!

Oj, nu kom mammen och ville mysa, det kan man ju INTE tacka nej till!!!

• Victory

Nä, den här tråden är den enda jag kommer att kolla lite i fortsättningsvis. Men jag ska hålla mig borta från Familjeliv!

• Victory

Nu är julen över i det Erikssonska hemmet! Skönt!

• Victory

Usch, Jessica! Lider verkligen med dig! Det där är ju nåt som verkigen inte FÅR hända! Men ert hem ser i alla fall jättefint ut på bilderna (börjar längta tills vi också får flytta in).

Välkommen till tråden Anna! Jo, om du vill ha bröllopstips har du hamnat rätt! Jag ser redan att det blivit lite fart här inne och lite mer bröllopssnack igen, det var länge sen! Hinner inte skriva mer nu men återkommer till helgen!

• Victory

Anna: Om du är intresserad får du gärna kika in på vår hemsida, där finns också våra bilder (under "bilder" då förstås ). Jag hade ju ingen äkta MS, eftersom jag inte bor i Stockholm och dessutom var lite sent ute så hann jag inte få tag på någon sådan. Utan jag beställde en kopia av MS Dion från e-bay. Den syddes upp i Shanghai(!) men den var verkligen jättefin, superbra kvalitet och satt perfekt! Att den sen var billig gjorde ju inget!

hem.bredband.net/viktoria_daniel/

• Victory

Tack, Yllo! Själv är jag inte 100 % nöjd heller... Jag hade ju så många idéer och tankar som aldrig blev av. Vi hann inte mer, och i stundens hetta glömmer man bort saker också. T.ex. har vi ingen närbild där vi båda tittar i kameran och står vända mot varann (bara på långt avstånd, eller där våra föräldrar är med). Vi tänkte ju också fota i den fina hotelltrappan men det hann vi inte. Nåja, helheten är jag nöjd med i alla fall. Det tycker jag att du ska vara också!

Svar på tråden Glitter tråden...