• BlueTopaz

Glitter tråden...

He tjejjer!
    Har det lite lugnt på jobbet just nu. =)

tingtingtingeling: Jag rekommenderar också princessa, de är jättetrevliga. Dock tar de nog ut bra med pengar tyvärr. men gör inte som jag och låt en amatör fixa klänningen! Tar man väl in en klänning med mkt pärlor/ paljetter osv så går den inte att ta ut igen då man måste ta bort alla "prydnader" när man tar in den.

KUl med maggen Jess! =) ag tror att det är väldigt vanligt att man inte är så engagerad bebben från början, det känns ju så overkligt! Först när man känner den hela dagarna till och från och magen VERKLIGEN syns börjar det bli mera verkligt (även om det nog aldrig känns helt verkligt).
    Bra mammakläder finns på karlavägen och Grow in Life. Enda stället man kan hitta under- magen- jenas som ser rätt så ok ut.

Gott Nytt År tjejjer!!!

• BlueTopaz

Vi köpte en 42 tums för några veckor sen.. haha
    Nu väntar vi bara på surroundsystemet (också från samsung) som är väääldigt försenat =(

• BlueTopaz

Oj oj Iza, akta bara så att de inte börjar slå tillbaka!

Vi hade ju fest hos oss, 20pers, catering och bra musik. Vi höll på till 4, alla stanna i princip tills dess. Det blev jättelyckat! =)

MEN, nu är festfixar- Karin rätt så trött så det blir nog inga fester på ett bra tag.

Jag ska nog säkert hitta ngn tid att kunna fika! Dock måste jag hämta Leo på dagis 16.30 på dagarna och det går inte att ha med honom längre, han är på tok för vild.
    Skulle vi kunna ses hemma hos oss isf, så är det lättare för mig att slappna av? ;) Dock jäkligt jobbigt för dig Ylva iom att det är fel sida av stan..

Vicky, tapeten var skitsnygg!!! Skulle jättegärna ha den hos oss! Dock är tomas inte riktigt lika förtjust i medaljonger.. =(
    Jag tror oxå att det mkt handlar om en låsning för att man vill så gärna. Så är det ju med allt i livet där fysiken är inblandad tycker jag iaf! Kanske hjälper det att gå och prata med en familjeterapeut då och då?

GOTT NYTT ÅR!!!!

• BlueTopaz

Nu sitter jag och väntar på dig på msn Iza ;) Såg ditt sms?

Jag kan ses alla dagar förutom tisdag och torsdag nästa vecka. Jess, du får äran att bestämma när då!

• BlueTopaz

Jag vill oxå lära mig att göra fina tårtor!!

• BlueTopaz

Hihi, jag hade nog gått upp 5-6kg i 18e veckan.. meeen så blev jag också väldigt stor ;)
    2kg är nog inget fett utan bara ren "graviditetsvikt".

Iza, du måste äta!!

Onsdag blir bra! Ska vi ses vid 17.00- tiden här? Jag hämtar Leo vid 16-16.30 någon gång.

ojoj, nu måste jag sova!!!
    Pussar

• BlueTopaz

Blev förrästen fast anställd med 3000kr i löneförhöjning idag =)

• BlueTopaz

Ja usch, ta ner julpynt hör inte till mina favoritsysselsättningar! Det får bli nästa helg.

Jag åkte skidor när jag var gavid, men det var dock typ i vecka 12. Min bm sa att det inte är någon större fara att åka om man åker lugnt och försiktigt. Om man isf ramlar på magen så blir inte fallet så hårt och magen tål bra mkt mer än man tror! När man börjar bli otymplig kanske man ska låta bli dock, balansen är ju inte den bästa då... ;)

Nej, inte behöver ni ta med något!
    Just nu är dock Leo sjuk igen (öroninflammation för 3 gången på 6v.) och heeelt odräglig.. så jag hopaps verkligen det blir bättre till på onsdag!!! Dock är han verkligen ALDRIG helt frisk numera bara så att ni vet.
    Ska bli VÄLDIGT skönt att bara tjejsnacka! =) =)
    Vi har inte haft EN ENDA lugn skön familjehelg sedan i våras egentligen.. det är verkligen helt sjukt! Först var det renoverin, sedan bröllop, mer renovering, inflytt, renovera mera, leos ettårsdagsfest, sedan började Leo på dagis och blev sjuk på en gång och har varit sjuk nästintill varje helg sedan dess. Och däremellan har det varit tjejfest, jobb på helgen, julklappsshopping, julafton, nyår och nu blev han sjuk till helgen igen trots att vi LÄNGTAT så till en lugn skön helg.. Jag är så jävla sur för att vi ALDRIG får vila!!! Och stackars, stackars Leo...

Jag sover oxå väldigt dåligt och har gjort det till och från sedan i somras av all oro och stress hela tiden.
    Du drömmer nog mardrömmar pga att att du sover de tider du gör Iza, det gör jag oxå om jag sover de tiderna, plus att jag mår dåligt över att jag inte lyckas ändra rutinerna, vilket ger ångest och föder mardrömmar..

Vicky, försök tänka på att det är oerhört vanligt att det tar ett år eller mer att få barn!! Kanske kan du gå och prata med någon?

Kramizar

• BlueTopaz

Nice Jess!! En viss skillnad från i somras kan man ju lugnt säga! =)
    Fondtapeten blev skitbra!

• BlueTopaz

Hej AnnaSommar och välkommen!
    Vilket datum gifter ni er och var?

Jag håller fullkomligt med när det gäller att boka fotograf snarast. Men ni bör också kolla så att ni gillar den typen av bilder som fotografen tar, alla har verkligen olika stil! Sedan är det bra om fotografen är erfaren så att han/ hon vet hur ni bör stå tex för att det ska bli bra samt att han/ hon ser de små detaljerna som ev kan störa bilden..

Har du bestämt ett färgtema? Har man det klart så är det så mkt lättare att hitta fina dekorationer, bestämma blommor och vad tex mannen ska ha på sig. (Jag hade tex champagnefärg i min klänning och allting utgick från det, tom mannens skor och sidenbanden i kyrkan..)

Appropå mannens kläder så är det hög tid att boka det nu!

Ska ni specialbeställa ringar är det dax att börja kolla smeder nu oxå, de brukar ha mkt att göra from maj/ juni.

Ska ni ha dekorationer så föreslår jag att ni köper mkt på nätet/ ebay, så får ni det för en 1/4 av priset i sverige, speciellt band.

Klänningen bör du ha hittat senast 5mån innan bröllopet, iaf om den behöver beställas. Beställningstiden är minst 3mån. Och det är ju bra att ha en del extra tid ifall det blir förseningar eller om den ska sys om litegrann. Vi här i tråden älskar ju som bekant Maggie Sottesros klänningar.. Usch vad jag är avis på dig som ska köpa ny klänning!! ;)

Får se om jag kommer på ngt mer??

Jag, lixom Iza (Izunia) var rätt så klar i januari förra året.. haha

• BlueTopaz

En videograf kostar nog runt 5-12 000?

• BlueTopaz

Här är våra bilder: groups.msn.com/bluetopaz/shoebox.msnw

Har ni funderat på inbjudningar och andra trycksaker? Vi gifte oss ju den 19/8 och våra inbjudningar gick ut i mars, pga det var det bara ett enda par som tackade nej, ju tidigare desto bättre! Ja till en viss gräns kanske.. ;)

• BlueTopaz

Jag bara älskar förrästen MS nya ASM3057, den hade jag lätt köpt om den funnits tidigare..
    www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&page=0&pageSize=8&style=ASM3057

och denna skulle man typ kunna ha på fest.. JD2003
    www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&page=0&pageSize=8&style=JD2003

Sen är ju annalise fortfarande en stor favvis...

Svar på tråden Glitter tråden...