• Nyfiken gul , nu fru

Vad kostar en håruppsättning?

Bjuden på bröllop i januari och skulle gärna vilja göra en lite finare uppsättning av mitt hår.
    MEn vad kostar det på ett ungefär`? Nu pratar jag om en vanlig, enkel uppsättning utan en massa krussiduller och tjafs. En enkel festuppsättning alltså?

Priser och tips på ställen mottages tacksamt och vänligt! Det gäller omkring stockholm. VIgseln är kl 16 så jag vill dock inte behöva åka till och från Norrtälje... Bor i Söderförort så innerstaden och söderut/västerut funkar bra.

• Svar på tråden Vad kostar en håruppsättning?
  • VeroniQue

Räkna med några hundralappar i alla fall. Om du tar en salong i förorterna blir priset billigare.

Jag har annars hört att "I vått o torrt"
    på Kungstensgatan ska vara bra.

Bäst är väl att du själv ringer runt och frågar....eller besöker en frisör.

MVH
    Veronica

• evanisse

Några hundra lappar räcker nog inte om det är brudklädsel med make up och håruppsättning. Strax över tusenlappen verkar det som om jag kommer hamna på när jag ringt runt och frågat. För tärnan ca 350:-

• Anonym

Just kommentaren om att det kostar 350 kr för tärnan borde få dej att tänka. Vill du ha det lite billigare gör en festfrisyr och klä dej hemma.

• evanisse

Anonym? _Var svaret till mig eller till den som skrev inlägget?

• Cecilia 29/6-02

Jag fattade det som att Nyfiken Gul är gäst på ett bröllop.

Några av mina tjejkompisar var till frissan och fick håret i en festfrisyr till vårt bröllop, jättekul att gästerna gör sig fina!!

De betalade runt 3-400:-.

• evanisse

Förlåt jag är ute och cyklar....
    Var inne tidigare och läste ett inlägg där det handlade om brudklädslar.. För tidigt på morgonen för mig tydligen. nyss uppstigen. Ja då borde det ju vara ok med 300-400:-

• Nyfiken gul , nu fru

Kanske ska förtydliga mig lite...

Jag är INTE bruden, utan BJUDEN på bröllop. Och med väldigt långt hår vill jag hemskt gärna göra mig fin i nån bra uppsättning. Är inte så haj på det själv, annars skulle jag gärna göra mig det besväret. MEn jag kommer inte så långt med bara två händer..som just då sitter på fel ställe.

Var mest ute efter tips på nån salong där ni redan varit och vet kanske hur duktiga de är och har någorlunda koll på priset.
    En kompis till mig påstår att man sällan kommer under 800 kr, men det låter hemskt tycker jag, vad kostar då inte en bruduppsättning??

• Åsagåsa

Jag gjorde en uppsättning till en fest vi hade nyligen, det kostade 450 spänn. Vet dock inte om det var per påbörjad timme eller om det hade kostat lika om det hade tagit en timme och tio minuter.

Jag tror att ett snittpris ligger runt 500 kronor, det är det jag har hört när jag har kollat. Dock för "vanliga" uppsättningar, inte bruduppsättning!

Varför är bruddito så mycket dyrare? Håller den bättre?

• Anonym

Visserligen inte i Sthlm utan Uppsala, men jag betalade 400:- för uppsättning till bal nyligen, så c:a 500:- i Sthlm låter rimligt.

• Anonym

Hej!

Har kollat upp frisören inne i Handens centrum, där tog de ca 300-400 kr/h för frisyr, sminkning 600kr (tar ca 1h).

För brud tog de 1000kr oavsett hur lång tid det tar...

Svar på tråden Vad kostar en håruppsättning?