• Nyfiken gul , nu fru

Vad kostar en håruppsättning?

Bjuden på bröllop i januari och skulle gärna vilja göra en lite finare uppsättning av mitt hår.
    MEn vad kostar det på ett ungefär`? Nu pratar jag om en vanlig, enkel uppsättning utan en massa krussiduller och tjafs. En enkel festuppsättning alltså?

Priser och tips på ställen mottages tacksamt och vänligt! Det gäller omkring stockholm. VIgseln är kl 16 så jag vill dock inte behöva åka till och från Norrtälje... Bor i Söderförort så innerstaden och söderut/västerut funkar bra.

• Svar på tråden Vad kostar en håruppsättning?
  • Hemligt bröllop 7/12

Ang brudklädsel. Allt som har brud eller bröllop före kostar mer. Har diskuterat det på ekonomi (bröllopspriser) för ett tag sedan. Detta gäller klänningar, blommor allt!

Dock fick jag svaret att vid brudklädsel gör de något som gör att det ska hålla bättre, om det verkligen är så vet jag inte.

• Anonym

Sorry, Haninge Centrum heter det ju...

• hösten

det är olika beroende på vad man skall ha gjort. Om tex. håret behöver läggas på spolar först vilket vissa frisyrer och hårtyper kräver tar det ju längre tid . En uppsättning ligger på allt mellan 300 - 600 kr beroende på vad du vill ha gjort. Jag tycker ni skall gå in till eran frisör och diskutera vad ni har för tankar och komma fram till något tillsammans. Som frisör tycker man det är jättebra att ha träffat personen ifråga innan och fått känna på håret. Kanske är det tillochmed så att man kommer fram till att man måste fixa något kul att sätta i uppsättningen.
    En bruduppsättning kostar mer dels så har man träffat bruden några gånger innan och verkligen diskuterat och tittat lite på vilken typ av frisyr man skall göra. Hänsyn tas till hur klänningen ser ut ,krona,slöja, diadem , är mannen lång eller kortoch mkt annat.Just bröllopsdagen så har man oftast bara bruden att koncentrera sig på .Var inte rädda för att gå in på salongen och prata . Ha gärna bilder med om ni hittat någon. Lycka till!!

• Blivande brud

Det är ju jättebilligt för er att göra håruppsättningar. JAg själv bor i en ganska liten stad i Blekinge och jag kommer att få ge 1500kr för min håruppsättning och då kommer jag att få vara där i ca 4timmar..????

//Blivandebrud

• Cecilia 29/6-02

Gifte mig också i en liten stad och fick betala 2000:- (hår och smink), var också där i 4 timmar. Visst är sånt kul?

• Jj?

Cecilia och blivande brud: Priserna som diskuteras här är inte för en bruduppsättning utan för att "bara" gå till frisören och sätta upp håret. En "vanlig" uppsättning tar oftast inte lika lång tid som en bruduppsättning och är inte lika komplicerad.

*kram*

• Cecilia 29/6-02

Jj?, jag vet det. Det har jag själv skrivit längre upp.

Ville bara sympatisera med blivande brud då hon tyckte att hennes håruppsättning kommer att bli dyr.

• Ingela 26/10

Jag betalade 600 kr för min bruduppsättning (Uppsala). Hade krona och slöja, det tog ca 2 tim hos frissan.

Tror dock att hon är ganska billig. Det ska väl sägas att hon bara gör bara uppsättningar åt sina stamkunder.

Ingela 26/10
    Fru Marklund

• hermca

Kommer att sätta upp håret på mindre ort, när jag gifter mig...

Hon tar en pris beroende på hur "svår" & om det behövs löshår, mycket nålar etc. på hår uppsättningen. Tar alltså inget extra för "till fixning" av brud...

Priset ligger mellan 350-600:-....
    I detta ingår även sminkning, det enda kravet är att man skall ta med eget smink, vilket ju är helt OK.

Kanske värt att ringa runt och kolla på olika ställen, så kan man ha tur att hitta någon som inte har alltför högt pris...

Lycka till !!

• Nyfiken gul , nu fru

HEj alla! Oj vilken vändning min fråga tog! Var ju inte en bruduppsättning jag frågade om men fick många fina tips ändå. Nu vet jag hur mitt hår ska se ut.
    Ska jaga tag i ett diadem med pärlor och sen ska jag lägga upp håret på spolar och göra nån variant av korkskruvslockar, toupera det lätt och hålla det tillbaka med ett tunt diadem.
    Ska be att min frisör lägger lockarna på mig som visning först för att sen kunna göra det själv hemma. En frisyr jag ska använda mig av på firmafesten också lite senare i februari...
    Tack i alla fall för alla tips, de kommer nog till användning ändå så småningom!

• Snövit

Jag har dådan tur att min vännina är frisör så hon kommer göra bruduppsättningen på mig. Vilket kommer kosta mig 0 kronor. Vad gäller uppsättning för bröllopsfrisyren så fick min kusin betala 1000:- förra året, men då ska det observeras att i priset ingick 1st klippning, slingor i håret , samt en provuppsättning. Så normalpris för endast en uppsättning borde nog ligga på 500 kronor.

• Lady Violett

Vad kan det kosta att få håret uppsatt i en svinrygg med eget medhavet hårsmycke? Endast en kamm med smycka som ska fästas.

Svar på tråden Vad kostar en håruppsättning?