Inlägg från: Nyfiken gul , nu fru |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul , nu fru

Vad kostar en håruppsättning?

Bjuden på bröllop i januari och skulle gärna vilja göra en lite finare uppsättning av mitt hår.
    MEn vad kostar det på ett ungefär`? Nu pratar jag om en vanlig, enkel uppsättning utan en massa krussiduller och tjafs. En enkel festuppsättning alltså?

Priser och tips på ställen mottages tacksamt och vänligt! Det gäller omkring stockholm. VIgseln är kl 16 så jag vill dock inte behöva åka till och från Norrtälje... Bor i Söderförort så innerstaden och söderut/västerut funkar bra.

• Svar på tråden Vad kostar en håruppsättning?
  • Nyfiken gul , nu fru

Kanske ska förtydliga mig lite...

Jag är INTE bruden, utan BJUDEN på bröllop. Och med väldigt långt hår vill jag hemskt gärna göra mig fin i nån bra uppsättning. Är inte så haj på det själv, annars skulle jag gärna göra mig det besväret. MEn jag kommer inte så långt med bara två händer..som just då sitter på fel ställe.

Var mest ute efter tips på nån salong där ni redan varit och vet kanske hur duktiga de är och har någorlunda koll på priset.
    En kompis till mig påstår att man sällan kommer under 800 kr, men det låter hemskt tycker jag, vad kostar då inte en bruduppsättning??

• Nyfiken gul , nu fru

HEj alla! Oj vilken vändning min fråga tog! Var ju inte en bruduppsättning jag frågade om men fick många fina tips ändå. Nu vet jag hur mitt hår ska se ut.
    Ska jaga tag i ett diadem med pärlor och sen ska jag lägga upp håret på spolar och göra nån variant av korkskruvslockar, toupera det lätt och hålla det tillbaka med ett tunt diadem.
    Ska be att min frisör lägger lockarna på mig som visning först för att sen kunna göra det själv hemma. En frisyr jag ska använda mig av på firmafesten också lite senare i februari...
    Tack i alla fall för alla tips, de kommer nog till användning ändå så småningom!

Svar på tråden Vad kostar en håruppsättning?