Inlägg från: mary81 |Visa alla inlägg
  • mary81

18 august i 2007?

Hej brudar!
    Jag ska också gifta mig 18 augusti nästa år, helt underbart! Har endast bokat kyrka men har festlokal på gång nu... Hur går det för alla andra. Jag tänkte börja satsa på allt till 100 % efter nyår. Typ gå ner i vikt och sånt så att man kan börja testa runt lite klänningar...

Salomeh: Har du kollat med kyrka för det tror jag du måste kolla upp ganska snart!

• mary81

Daia Gräddnos:
    åhh.. har du redan köpt klänning?? lyllos,, hur ser den ut.. är lite nyfiken. Jag är rädd att aldrig hitta nån jag faller för eller passar i.

måste fråga alla; är era blivande lika involverade i allt planerande som ni är?

• mary81

samma här!!! han pratar bara om skidresa i vinter, men jag försöker förklara att vi kanske borde vänta med resa och lägga dom på bröllopet eller bröllopsresan istället men då blir han bara tyst
    men det blir väl antagligen bättre ju närmare vi kommer den STORA dagen Nu ska jag kolla din klänning!!

• mary81

daia gräddnos

den var superfin!!!!!!

• mary81

salomeh;

vill väl gå ner ca 6 kg så det är inte så farligt. Vet att jag kommer gå ner extremt mycket sista månaden innan bröllopet pga av all nervositet men det ger ju bara ett ihopsjunket utseende . jag tränar mycket redan idag men tyvärr äter jag mycket också. Du får gärna tipsa och ge råd om du är expert i ämnet!! det är nog fler än jag som vässar öronen för lite träningstips. idag kör jag mycket spinning och löpning men ska ta tag i styrketräningen så man får dom där snygga armarna man drömt om...

Ok jag kom på att du kanske inte ens skulle gifta dig kyrkligt. Ska du gifta dig i Stockholm nånstans? jag bor i sthlm men ska gifta mig i jämtland uppe på en höjd där det är flera mils utsikt. åhhhhhhhhhhh nu längtar jag ihjäl mig som vanligt

• mary81

Daia Gräddnos:
    Oj är fotografen redan bokad nu?? hjälp!! måste man vara ute i så god tid. Det trodde jag man kunde boka nån gång i vår..
    Jag är iaf så himla glad för nu har vi bokat festlokal på ett jättefint hotell, där vi även prel. bokat hotellrum till gästerna.
    Annars då? hur går det för alla 18 augustiare?? vi måste bli lite bättre på att ventilera oss i denna underbara tråd. Tänk att vi ska gifta oss på samma dag...

• mary81

Hej Terri!
    Vad kul att du kommit så långt

Vad har ni bokat för bil? och så är jag nyfiken på vilka sånger ni tänkt er..
    Jag satt och lyssnade på ca 100 olika kärlekssånger i går .. för att försöka komma på vilken jag vill ha. Sånt gör jag bara för att jag tycker det är kul, inget man behöver bestämma nu direkt.

Jag ska också träffa mina tärnor idag, men klänningsprovandet vill jag vänta med tills jag känner mig mer fit
    Du får berätta sen om du hittar nån fin, hoppas hoppas

kram så länge

• mary81

Är det bäst att ta bilderna innan vigseln? jag har helt tiden tänkt att man tar dom efteråt
    men då blir det väl antagligen kramkalas och massa tårar så det kanske är bäst att ta det innan om man hinner.

Lokatten hur hittade du din fotograf? vet inte var jag ska börja kolla

• mary81

Hej Terri!

Wow vilken drömklänning! precis nån sån vill jag också få tag i, men min budget på klänning ligger runt max 4000-5000 ungefär. i morse hittade jag en Mori Lee klänning modell 2131 som jag tycker såg så fin ut, men jag tror den är jättedyr. men jag tror att det finns kopior på ebay så jag ska söka efter den där tror jag.

Som jag sa har jag bokat festlokal och prel. bokat hotellrum till gästerna. Skönt!
    Skickade precis iväg ett mail till en fotograf i östersund också och bad om prisförslag etc så jag hoppas jag får ett bra svar så att jag kan boka det också.

Men vad skönt om din pappa kan köpa en klänning i USA! men hur gör man egentligen och man köper en klänning via nätet, då måste man väl har varit i nån butik innan så att man vet att den passar eller hur? eller vågar man chansa. och lämna till en skräddare för justeringar. vad tror du?

• mary81

Hej Zandra! Vad kul med en till 18 augustiare! Det går inte så bra med mitt klänningsökande. Jag antar att jag måste skriva mail till nån av de som gör kopior och fråga om det kan göra den modellen jag önskar. Men har inte bestämt mig än vilken jag vill ha. Förstår att du fick lite panik när du fick se hur långt alla kommit i sin planering. men jag har bara bokat kyrka och festlokal iaf. har skickat iväg ett mail till en fotograf men han svarar ju aldrig

• mary81

Välkommen Pelles brud, du behöver inte vara orolig eller stressad. Det är ju som Zandra säger 9 månader kvar!!!!

Jag är absolut inte stressad över smådetaljerna som färgtema och sånt men däremot vill jag så gärna få liveband, solist och fotograf bokat så snart som möjligt. Men fotograffirman jag mailat till vägrar ju svara

Apropå färgtema så har jag bara tänkt att jag vill att mina tärnor ska ha korallröda klänningar och blont hår (alltså dom har det redan, jag tvingar dom inte att färga håret ) och att jag har mörkbrunt hår. Det är det ända färgtema jag har kommit fram till

sen när det gäller klänningen har jag inte vågat mig in i nån butik än... kollar bara runt på nätet

Men det är verkligen BARA jag som planerar!! Min älskling tycker jag är lite hysterisk därför är det så himla skönt att man kan hänga här på BT så man får utlopp för alla sina funderingar!!

• mary81

hej brudar!
    Jag och min M2B har varit tillsammans i 9,5 år och det blir 10 nästa sommar.
    Han friade i somras på stranden i Barcelona, under stjärnorna. Jag blev chockad och sååå lycklig. Först var inte tanken att vi skulle gifta oss inom ett år men sen tänkte vi att varför inte??

Annars står jag ganska still med planeringen. Eller har jag sagt att min mamma känner en ringdesigner som har sagt att han kan designa en ring till mig!!!!! Vi kanske ska träffa han på lördag

Fotografen jag tänkte på från början får jag inte tag i men har fått tips om en annan fotograf nu. Hon tar 7000 för porträttbilder, under vigseln och mingel efter. Är det dyrt eller normalt??

• mary81

Nej jag bara skrattade och kunde inte sluta le

Han hade också graverat in datum och namn, och det roliga var att jag tyckte han hade så bråttom ner till stranden efter att vi hade varit på restaurang. Men det var bara för att klockan var 23,20 när vi ätit färdig och klockan fick ju inte bli efter 12 för då skulle det vara fel datum hahahaha

Ert frieri lät också så romantiskt

• mary81

terri jag skickar mail till dig för jag vill gärna se din klänning!! ok?

• mary81

Okej Terri, vad spännande!
    Jag förstår att du vill titta på klänningen hela tiden

• mary81

åhhh Terry vad vacker klänning!!!
    Den var verkligen superfin Vad skönt det måste kännas att du har hittat din dröm. Tror du att du kan dansa med släpet?
    Jag skulle verkligen vilja ha en klänning med släp men kan man verkligen röra sig på festen då?

• mary81

jaha vad perfekt! En sån klänning ska jag gå på jakt efter.. Ska du ha uppsatt hår eller utsläppt? Jag tänkte ha tiara och utsläppt med lockar, men dra upp allt hår som ligger för ansiktet.

Förresten Terri vart kommer du ifrån? Var det England kanske? Vart är din M2b ifrån?

• mary81

Hej 18aug07 och vad kul att du hittat hit

Jag har bokat kyrka Frösö kyrka (Östersund) och bokat festlokal i ett hotell samt prel.bokat hotellrum till alla, sen suktar jag bara runt efter klänning just nu och ring..... har länkat till min favoritklänning på förra sidan tror jag..

Hur går det för dig? och när förlovade ni er?

• mary81

Tack Terri för tipset om tidigare inlägg, hittade inget specifikt men jag ska kolla runt lite sen om jag bestämmer mig för den klänningen..

Svar på tråden 18 august i 2007?