• tree

18 august i 2007?

Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?

Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  •  Mrs James to be

Det ar vart datum oxa....
    Har bokat kyrka,prast,organist.Har aven middags/party stalle bokat+fotograf.Har precis borjat kolla pa klanningar.
    Hur langt har du kommit?

• Daia Gräddnos

18.augusti blir det - på västkusten.
    Preliminärbokad lokal och catering. Min mann ska fixa vigselplats och vigselförrettare, så det kann ju ta sin tid:) Vi gifter oss borgligt. Ja, och så har jag köpt klänning - det gjorde jag allra först!

• tree

Hej Mrs James to be and Daia Gräddnos!

vi har kommit lika långt. vi har bokad fest i ulfsunda, men vi planerer att gifta oss där också. vi har precis bokad bilen att åkte dit på, och vi söker nu för en 'band' (don't know the word in swedish)... vår vänner ska tar bilder och spela musik för vigsel... och vi ska träffas en vigselförättarer i morgon!

Jag har provat många klänningar som var helt fantasiskt men jag har inte köpt någonting ännu. Men jag är säkert att det kommer blir en Maggie Sotterro klänning! Jag ska handlar nästa vecka med min två tärna för deras klänningar. En kommer från england så det ska vara jätte spanande att alla ska vara ihop.

(applogies for the bad swedish, only been here 1.5 years... crikey that sounds a long time!)

• tree

Mrs James to be...

are you enlgish? it seems you don't have a swedish keyboard.. or?

Daia Gräddnos

Vilket klänning har du köpt?...berätta allt!

• Daia Gräddnos

Kann ju berätta att jag hellre inte är svensk, och bor inte i Sverige... Så jag skriver hellre inte så bra svenska her på forumet. Svårt att planera ett bröllop i et land man inte bor i. Min blivande mann är svensk och därför gifter vi oss i Sverige (+ att det blir så mycket billigere för oss...). Jag har köpt en linea raffaelli klänning från 2006-kollektionen, hade tur och hittade den begagnad presis efter att jag hade forelskad mig i den i bruklänningsaffären. Så för under halva priset (4500kr) fick jag en klänning lik denna:
    www.finn.no/finn/bap/object&sid=8aY4eBR7A457989&pos=3&tot=12 (dette är bara en annons jag hittade på nätet nu. Klicka på bilden för större bild)

• tree

Daia Gräddnos
    Nej! jag hade inte märkade att du var inte svensk! det verker som att jag är inte ensam!
    var bor du? var kommer du ifrån att du kan svenska utan att bor här!

• jo2

Hej! Vi ska också gifta oss den 18/8 i Småland. Vi har bokat kyrka och lokal för festen. Har bokat frisör och pratat med en kompis kompis som fotar och tror att det blir hon som tar korten. Ska få en klänning uppsyd och har varit och tagit mått och provat några klänningar hos sömerskan. Har till och med varit hos en florist och diskuterat buketten då min frisör skrämde mig och sa att det inte fanns några röda rosor som skulle passa min klänning(ska ha lite vinrött på den)men det var inga problem så nu har jag bestämt florist! Det blev mycket billigare än jag räknat med så det var possitivt!!! Och imorgon är det bröllopsmässa här i vår lilla stad så då ska jag dit och inspireras (hoppas jag). Mitt största problem är musiken. Kan inte sådant och känner inte folk som sjunger eller spelar!!! Vad är era största frågor just nu eller är allt under kontroll?

• Daia Gräddnos

Terri

Jag är norsk - har bodd i Sverige ett år och traff min sambo där. Nu bor vi i Norge. Men språkskillnaden mellan norsk och svensk är ju inte så stor - mycket mer imponerande att du kann så bra svenska efter 1,5 år i Sverige!

• Daia Gräddnos

jo2

Vad mycket ni har gjord redan! Har ingen kompisar som kan ta kort, fixa hår eller sjunga... Så antigen får vi betala eller låta bli (man skulle kanske klara håret själv - eller är det en helt galen ide? Tycker aldrig jag har blitt så fin när jag har fått håret uppsatt av andra, eller blivit sminkad av profesjonell - gör det nestan bettre själv).

• tree

Tack!... men det är inte så fint... men jag är nojd att man kan förstå mig så att jag kan skriva här och träffas andra b2b etc...
    är du på jobbet nu? planering för din brollop är väldigt distraherant (distracting) från jobbet!

Svar på tråden 18 august i 2007?