• tree

18 august i 2007?

Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?

Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • Daia Gräddnos

Hm (funderar mer...) 2800kr var ju inte så dumt, Lokatten.
    Använder ni en lokal fotograf?

Jag tror det blir fotografering innan, för att slippa mer stress änn nödvändigt - men just nu ser det ut som det blir både innan och efteråt! Och jag vill ju inte lägge ned förmögenheter på det, så om vi får 3-4 timmars fotografering til under 5000kr verkar det va et kap...

• Lokatten

Hej Mary81!
    Fotografen är min brors kompis. men sök på internet annars..
    Han tycker de är bäst att fotas innan . det blir inte lika stressigt o det blir lugnare än att ha alla gästerna runt omkring sig medans man fotas.Sminket blir inte förstört.

Daia Gräddnos
    Det låter som ni fått ett bra pris.. Kul med en massa bilder. Jag ska fråga en kompis om hon vill filma våran vigseln.

• Daia Gräddnos

Hade man bara haft kompisar... Jag menar; kompisar man kunne utnyttja lite (och då menar jag positivt!!!). Hoppas min moster kan göra en brudbukett till mig, och att två av min blivandes kompisar kann fota lite på festen... Och min blivande svärmor vill hjälpa mig med att sy lite på klänningen (måste sys ut i nacken, av alla ställen). Men annars vet jag inget...

• Lokatten

Det är bra med kontakter.. när det gäller bröllop så ställer nog de flesta upp.
    Det är bara att fråga.. De tycker nog bara att det är kul att de får hjälpa till..

• tree

Hej Mary81!
    jag Hålla med Lokatten. det kunda vara lite för stressigt att ta bilder efter vigsel medan gäster vänter eller nåt. Vi planerar för bilder innan vigsel och innan gästerna kommer. Min m2b's bror och min vän ska ta fotos.

• tree

Mary81

Jag såg du hade frågade någonting annat också... vi har bokad en Rolls Royce faktiskt! det var så fint.

Det var en perfekt helg med mina tärna. vi provade så månger klänningar och den sista ställ hittade vi den perfeckt klänning. det var precis som jag hade 'imagined' och det såg så bra ut på båda tärnar!

Jag också hittade en dröm klänning på fredag! Det är en Bonny klänning. www.thebridalshop.com/bonny/613.htm min mama sa att jag kan beställa det nu (mina föräldrars ska betala som bröllopsgåva). Det kände så bra att har det bestämt. men, nu min papa vill tita runt och söka för bättre pris i usa (de bor dit). Nu det känns, tungt på axlar igen (kan man säga så på svenska?) boo hoo...

hur gå det för dig just nu?

• mary81

Hej Terri!

Wow vilken drömklänning! precis nån sån vill jag också få tag i, men min budget på klänning ligger runt max 4000-5000 ungefär. i morse hittade jag en Mori Lee klänning modell 2131 som jag tycker såg så fin ut, men jag tror den är jättedyr. men jag tror att det finns kopior på ebay så jag ska söka efter den där tror jag.

Som jag sa har jag bokat festlokal och prel. bokat hotellrum till gästerna. Skönt!
    Skickade precis iväg ett mail till en fotograf i östersund också och bad om prisförslag etc så jag hoppas jag får ett bra svar så att jag kan boka det också.

Men vad skönt om din pappa kan köpa en klänning i USA! men hur gör man egentligen och man köper en klänning via nätet, då måste man väl har varit i nån butik innan så att man vet att den passar eller hur? eller vågar man chansa. och lämna till en skräddare för justeringar. vad tror du?

• tree

lycka till med hitta din klänning.

det är svårt med min klänning. jag har provat i princessa i södertälje och jag kände som en princess! det var helt perfekt. men som du sa, hur bästella jag via nätet? jag vet inte alla detäjler och sådant som man kan ofta välja ifrån... och jag vill prova klänningen igen innan jag beställer som känns konstigt att åka dit igen och inte beställa... jag har varit dit 2 gånger... och efter tull/moms det spara inte så mycket penger... men sedan är det min papas penger måste jag gör som han vill...

• Lokatten

Terri
    Vilken klänning!!! Superfin..

• tree

tack! när jag provade klänningen tyckte jag att baksidan sag en lite konstigt ut men det var vad jag gillade bäst!

Svar på tråden 18 august i 2007?