• tree

18 august i 2007?

Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?

Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • tree

oi! 18 nyt meddelande!

Salomeh

vi ska gifta oss borligt också (som månge i den här tråd!) men det är viktigt at boka festlokal så snart som möjligt, i stockholms område iaf!

mary 81 & Daia Gräddnos
    skidresor... mmm.. kanske ni borde disskutera det med era m2b! vi brukar åka till frankrike (sedan vi träffades dit faktist) men det är svårt att har både ski resor och brollopsresor... så vi har bestämt att har a lång helg i svierge i stället... kanse det är en bra ide for er?

• Daia Gräddnos

Vi har nu bestämt oss för att ha fotograf (har velat mycket - känner ju en kille som tar bra bilder - men han är ingen portrettfotograf)... Och det är svårt att hitta! Funderar nu på et "billigt och bra" alternativ i Göteborg... Blir lång väg att åka för fotografen, men alt i närheten är redan bokad för vårat datum...

• mary81

Daia Gräddnos:
    Oj är fotografen redan bokad nu?? hjälp!! måste man vara ute i så god tid. Det trodde jag man kunde boka nån gång i vår..
    Jag är iaf så himla glad för nu har vi bokat festlokal på ett jättefint hotell, där vi även prel. bokat hotellrum till gästerna.
    Annars då? hur går det för alla 18 augustiare?? vi måste bli lite bättre på att ventilera oss i denna underbara tråd. Tänk att vi ska gifta oss på samma dag...

• tree

Hey mary81! jag tror att det är så coolt att vi snacka med varandra på våra speciala dager som är det samma dag!

vi har bokad festlokan (som är samma ställe for vigsel), vigselföräterar, bröllopsbil, fotographers (2 vänner), och musiker för vigsel (en vän också) och nu söker jag på klänninger för mig och mina tva tärna... vi ska prova några idag och imorgon, så hålla tummarna för oss!

• mary81

Hej Terri!
    Vad kul att du kommit så långt

Vad har ni bokat för bil? och så är jag nyfiken på vilka sånger ni tänkt er..
    Jag satt och lyssnade på ca 100 olika kärlekssånger i går .. för att försöka komma på vilken jag vill ha. Sånt gör jag bara för att jag tycker det är kul, inget man behöver bestämma nu direkt.

Jag ska också träffa mina tärnor idag, men klänningsprovandet vill jag vänta med tills jag känner mig mer fit
    Du får berätta sen om du hittar nån fin, hoppas hoppas

kram så länge

• Daia Gräddnos

Jag trodde fotograf kunne vänta, men tydligen inte - fins ingen fotografer i närheten som inte redan är bokade, da måste man hoppas på avbokningar. Vi ville vänta med detta, visste inte om vi behövde fotograf... Men om jag får tag på denna fotograf som inte är så dyr, så tror jag att vi bokar honom för brudfoton och fotografering av vigsel och mingel. Hade ju inte behövd fotograf för mer enn brudfotona, men fotografer som åker långt vill inte fota i bara en eller två timmar (dom kan inte boka inn andra par på samma dag). För oss blir det lite allt eller inget; ingen fotograf eller en fotograf som är med hela båtturen (där vi skal skal ha vigsel og mingel). Det blir kanske fyra timmars fotografering, och det är det kanske värt då denne fotograf är ganska billig (efter vad jag har läst her på forumet - vilka priser dom tar!)

• Lokatten

Nu har jag bokat fotograf.. en sak till avklarat.

• Daia Gräddnos

Hej Lokatten!
    Får man fråga - vad betalar du och vad får du? Jag funderar och funderar her...

• Lokatten

Hej Daia Gräddnos!
    Har fått pris från 2800 men det beror på hur många bilder o så. Vi måste bestämma lite vad vi villl ha.Så pris är inte klart. Men vi ska nog bara ta bilder innan vigseln. vi får se hur det blir.

• mary81

Är det bäst att ta bilderna innan vigseln? jag har helt tiden tänkt att man tar dom efteråt
    men då blir det väl antagligen kramkalas och massa tårar så det kanske är bäst att ta det innan om man hinner.

Lokatten hur hittade du din fotograf? vet inte var jag ska börja kolla

Svar på tråden 18 august i 2007?