• tree

18 august i 2007?

Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?

Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • Daia Gräddnos

Terri

Fin klänning. Sånn kann inte jag ha (axelbandslös) och det är ju nästan bara dom modellerna som fins (mode nu). Du kommer bli jettefin!

• tree

tack flickor! har du bestämt klänniner?

• Daia Gräddnos

Jag har köpt och betald min ja... Det var det förste jag fixade!

• tree

Jag kommer ihåg nu att du sa det... jag precis tittade igen... very nice!

• Daia Gräddnos

Nu funderar jag MYCKET på detta med fotograf.

Har hittat en som tar 4500kr för fotografering. Da är det inkluderad vanliga brudfoton (1-2timmar), vigsel och mingel direkt efteråt (ca 2timmar), resekostnader (hela 1200kr blir det) och alla bilder på CD/DVD där ca 10 bilder är "extrem"-redigerade. Antagligen ett bra pris...

• tree

det är en bra pris när man tänker hur länge allt ska ta...

• Daia Gräddnos

Ja, tror det. Kommer nog att boka fotograf nu, fick ju hitta en långt från stället vi skall gifta oss, allt annat var upptaget. Känns som jag kann ta det lungt efter att fotograf är bokad. Da har vi vigselbåt(!), lokal med övernatting till oss och alla gästar, catering med treretters och tårta, samt klänning med slöja och alltså fotograf...

Det nästa nu är att vi måste berätta till alla dom gäster vi inte vill missa att vi kommer gifta oss detta (underbara) datum. Vi får nog inte vänta för lenge i och med att dom måste åka lååångt.

Hur gör du med dina gäster Terri, det kommer väl endel från "utlandet"? När kommer du berätta för dom att du tänker bjuda dom? Vänta nån månad innan (skicka ut vanliga innbjudningar) eller "save-the-date"?

• tree

så kult att du allting under kontrol! jag har precis pratade men a kille med en band. det är sista fest saker för oss att arrangerar.

Vi har berrättat datum till de vi vill säkert har med. vissa har bokat hotelet sista vecka! men vi planera att sticka inbjudningskort i mars/april... då har vi tid att sticka en b-list om det finns några som inte kan komma.

• tree

vi tänkte på 'save the date' kort för de som ska kommer från england, spain och usa men det koster så mycket och vi ska göra alla kort vår själv... och vi har inte bestämt design än.... så, en telefonsamtal och email var det!

• Daia Gräddnos

Jag tänkte inget avancerad - (vi skall också göra alla våra kort och trycksaker själva) - men det betyder att du redan har sagt till "alla"?

Hva gör du nu; forutom tittande och tenkande; har du börjat med att köpa papper eller annat? Och hur gick det med bandet?

Svar på tråden 18 august i 2007?