• tree

18 august i 2007?

Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?

Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • Salomeh

JJAAAA, vi fick den :) andra paret ville inte ha den :D Shit jag är sååå glad :D

• Daia Gräddnos

Grattis! Hur blir det nu? Blev det bättre? Vad betalar ni pr kuvert?

• Salomeh

Yes, vi fick den 18e iaf. Personligen tycker jag det är mkt pumpigare ställe och eftersom vi har bröllopsuiten på hotel J som ligger 5 sekunder därifrån så blir det hur bra som helst.

Jag har tänkt att vi ska viga oss under "fontän" i Nacka Strand... ngn som varit där och vet hur det ser ut? Sen därifrån går vi till Tornvillan som är ca 2-3 min promenad därifrån. och avslutar på hotel J. :D

Det blir 1000:-/person men då är det inkluderat lokal, personal, städ, mat, välkomstdrink, vin till mat, caffé och avec, tårta, blommor. Det enda vi behöver fixa är baren efter maten. Det känns mycket bättre!

• tree

Salomeh
    grattis med bokningen! det låter fint och bra pris också! det måste känna bra nu att det är bestämt och bokad!

• Daia Gräddnos

Vad härligt att slippa tänka på allt (städning, dryck till olika rätter, servetter, blommor...). Tror jag tänker alltför mycket:( Men åt andra sidan så tror jag att vi blir nöjda till slut, om vi bara får gjord mycket nu lång tid innan... Har ni andra gjord nån tidsplanering av Dagen? Typ när ni skall till friör/fotograf/vigseltid/middag/godnatt?

• tree

vi har gjort en lite tidplanering sedan vi har bokat bil, fotograf (preliminart), vigselförättare, middag etc.... vi har gjort det i excel för var och en och var de ska vara på vilket tid! ganska roligt faktiskt att vi har gjort så! alla information finns på vår hemsid också för gäster. vi ska sticker ut inbjudningskort snart så ha vi jobbat kanska mycket nu så att finns där för de att läsa...

vi ska gifter oss i slott som ska duka, göra blommor och allt, så är det enkelt för oss också... vi kan specifecera färg men då är det klar!

• Salomeh

Vi har inte tänkt så långt, har inte bokat ngn vigselförrättare, visst var det kommunen man ska ringa till? Men hur vet man vem som är bra då? blunda och peka på ngt namn eller? :D

• Salomeh

By the way....Imorgon är det EXAKT 7 månader kvar :P

• tree

så spänande! bara 7 månader... det var 12 i början... det gick så snabbt!

vi bokad vår vf efter recomendation och vi träffade henne

• Daia Gräddnos

Och vi som inte har träffat verken vigselförrättare, frisör, fotograf, cateringfirmat eller sett ordentlig på lokalen... Skal vi göra nu i februari, men vi har litat enbart på majl/telefon, nu blir det spennande å se hur det är på riktigt - hoppas vi inte blir besvikna:)

• tree

jag har tänte också om allt är ok med mejl boningar?... vi har inte fått nåtskrikat på papper... bara på mejl... vi tycker ni?

• Daia Gräddnos

Ja, den enda vi har et papperskontrakt med er fotografen. Dom andra har vi bare majl-bekreftelse (vet inte vad det heter på svenska - confirmation), ingen kontrakt. Majl är ju bettre enn muntligt hur som hälst!

• Daia Gräddnos

Vad tycker ni om min tidsplanering på D-dagen?

Kl. 07 Upp, dusj, frukost (+köra til frissan, 15min)
    Kl. 08.30-13.00 Frisör+smink+manikyr+påklädning, här är ju tre "tärnor" med och skall fixa sitt hår också, och vi äter lunsj här (+köra til fortograferingsställe 20min)
    Kl. 13.00-15.00 Fotografering med M2B
    Kl. 15 Vigsel (går på båt med fotografen)
    Kl. 14-17 (Gästers tid på båt der vi kommer på til vigsel kl.15 och sen drink med tilltugg)
    Kl. 18 Trerätters middag med ca 55 gäster börjar (måste ha lite tid mellan båt och middag då det är ca 300m å gå, om folk vill fixa sig lite etc)
    Ca kl. 22.30 Tårta och sen bröllopsvals
    Sen fest tills den ljusa morgon (kan hoppas ihvertfall:))

Vil veldigt gärna ha lite tips om vad ni tycker!!! Vad har ni själva tänkt? Gärna detaljerad!

Svar på tråden 18 august i 2007?