• tree

18 august i 2007?

Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?

Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • Lokatten

Ska ni ha något tema på erat bröllop? Själv så blir de lila..

• tree

jag har tänkt om röd, guld och vit för teman men det beror på min klänning på slutet.

• Daia Gräddnos

Hej igjen tjeier!

Just nu är den stora utmaningen att få min mann liiite mere interesserad - det var ju han som ville att vi skulle gifta oss - men det känns som jag jobbar helt själv med detta... Jag forstår att han inte bryr sig om blommor och färgtema, men känns som det fins andra saker man bör fixa snabbt - ha kontrakt med festlokal och catering, hitta fotograf... Och vi har bara pratat med lokal och catering, och har ingen vigselförrettare. Men det blir väl inte bettre om man stressar upp sig?

• tree

Daia Gräddnos

jag känner igen hur det känns! men för min del, var det en stort steg framåt sista vecka när vi akte ut och tittade på brollops bilar!... sen var min m2b mycket mer intresserad! därefter kunda han föreställa sig hur allt skulle ser ut på brollops dagen... nu lysna han till mig när jag snacka on and on and on..... kanse bilar är en bra plats at börjar för dig ocksa!

• Daia Gräddnos

Sant nog Terri, man måste motivera dom genom nån ting dom tycker om... Vi skall nog inte åka bil nånstans - funderar på att gifta oss på en båt (med alla gäster) och da går vi til fots till och från festlokalen (vi gifter oss borligt). Vi skall ha bröllopsfest på et vandrarhem fordi vi har enbart långvägsfarande gäster, och alle måste övernatta, vissa även två netter på grund av lång resa. Men jeg har gitt min blivande mann hela projektet med vigselen och mingel efteråt (på båten). Trodde han skulle tycka att det var kul, men det har inte händt mycket enn...

• tree

det är svårt! kanse han tycker att det är så långt fram i tiden och förstår inte att man måste gå ut i god tid för att boka allt man behöver. jag snackade med min m2b just nu och han sa att det var viktigt för honom att gå ut och se saker och ting om bröllopet så att han var tvungen att föreställa sig hur allt skulle bli... sen var det lättare för honom att ta del i allt..

• Daia Gräddnos

Sant nog Terri, killar är vel "visuella" av sig.

Nu skulle jag gärna hatt klart en skriftlig kontrakt med vandrarhemmet (=festlokalen), cateringfirman, vigselförrettaren och fotografen. Då hadde jag varit lugn.

Har ni börjat tänka på mat och fest? Hur kommer ni fixa det?

• tree

vi ska också gifter oss borligt. vi ska göra allt på samma ställe. vi åkte runt och tittade på några ställer och tittade här på BT för tips.. och sen bokade vi ulsfunda slott i stockholm direct för vi både hade en stark kännsla för det. de på slottet ska också laga mat etc... vi ska bestämmer den typ av sak senare.

vi ska träffas med en vigselförätterar imorgon faktist. hon är privat och inte genom stadshuset. vi har hört att hon göra bröllopet väldigt personal. men det var jag som har arrängerat allt.

vi har bestämt att har 2 vänner att ta foto för att spara lite pengar, och de både tar fina bilder... men vi ska se nästa år!

just nu söka vi för ett band för festen på kvällen. vi väntar för email med priser... men kanske JAG skulle ringer till de istället...

Det är jag som tänke på allt och sen ger den sammanfattningen till min m2b... då bestämmer vi tillsammans... det känns en lite frustrerande ibland men det är hur det gå.

det är synd for min del att min cheif tärna bor i england och kan inte hjälpe mig så mycket. jag har en till som bor här i stan men hon förstå inget!...

• Daia Gräddnos

Låter som et lyxigt bröllop!

Jag ville ha vårat enkelt, men det blir nog lite mer enn bara vigselen - vi kommer ha en litt annorlunda borglig vigsel (båt eller hvad det nu blir), ca 55 gäster, tre-rettersmiddag med tårta, bar, dans etc och övernatting för alla. Funderar dock på at gästerna skall betala lite för just övernattingen. Hoppas på att holda budgeten omkring 50000kr...

• tree

ja, det är gansks lyx! vi planerar också for 55 gäster! en brud skål med mingle, sen tre-rättersmiddag med vin och tårta och dans. vi ska bara bjuder på brud skål och vinet med mat. det ska vara en pay bar. vi ska bara bjuder våra föräldrars övernattning men det finns en bra pris för vår gäster i slottshotel. förtfarande ska allt bli omkring dubble din budget... men, det är slotts pris!

Svar på tråden 18 august i 2007?