18 august i 2007?
Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?
Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...
Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?
Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...
Terri
Vi bor i Tooting,(south west)
Jag gor ocksa all planering sjalv min h2b sager hela tiden att det ar saaaaaa lang tid kvar.WHAT?Lang tid kvar?Med engelska matt matt?Don't think so!
I bland kanns det lite frustrerande!Tycker inte ni att det ar lite svart att planera nar man inte ar ifran samma land dar vigseln ska vara?
Jag kan tyvarr inte ta hjalp av min mother-in -law 2b,for hon tar over totalt,vi fick lov att andra datum for det blev en miss med hotellt och h2b's mum vet inget an....Det kanns lite taskigt pa natt satt men jag orkar inte med hennes fragor och funderingar.
Men nu sager jag till henne,when she starts,you have to talk to C (h2b)about that.And she would NEVER dream to do that.
Terri- maybe you could help me if I get stuck?
Lokatten
Vilka designers har de pa Debbenhams?
Hi Mrs James to be
sounds tough with the mother in law! fortunately my m2b's mother is 600km away so she canät really do so much. I think she would choose things differntly but she's not the sort to say anything....
i'm always happy to try and help!
Jag gissar att du är svenka och din h2b är engelska... eller hur?
Terri
Yes,det stammer.Jag har varit i England i 8 ar nu....
8 år! oi! sakner du sveirge?
jag trivs det så mycket här.
Mrs James to be
Jag vet inte om de är några speciella designer..
Kul att de är fler som ska ha borglig vigseln.Hur ska eran vigseln se ut? Vi behöver lite tips..
Lokatten
Som jag har sagt tidligare så är det altså min blivande man som skal fixa med vigselen - vilket betyr att det inte har händt mycket änn...
Vi kommer att gifta oss på et annat ställe enn festlokalen (festlokalen er snygg inni, men inte utanpå och ligger inte så snyggt til som jag skulle önska - ingen trädgård eller annat lämpligt för vigsel). Vi har funderat på att gifta os på en båt som tar 50-100pers (vi skal ha ca 55 gäster). Alla möter opp på en brygga nära festlokalen (där alla skal festa och övernatta sen - det är et vandrarhem), och blir med på en båttur på ca 2timer. På båten blir det vigsel med skepparen som vigselförrettare och sen mingel med mingelmat och dryck. Funderar på att ha fotograf med. Tror inte detta kommer kosta all verden i och med att det är en turistbåt som i vanliga fall tar 125kr/pers för 3timers guidat tur i skärgården. Problemet nu är vad vigselen skall bestå av forutom standard vigsel-tal. Vi känner ingen som sjunger/spelar, tror inte om man kan ha annan musik ombord, vet inte när vi som brudpar eller jag som brud skal dyka upp (inte från havet ihvertfall:) )
Har ni funderar på vigselen?
Daia gräddnos
Häftigt att ni ska ha de på en båt...
kan ni inte ha någon som läser en dikt?
Ni får väl gömma er nånstans på båten så att ni kan gå komma in och att ceremonin börjar så..
Vi ska vigseln på baksidan på skytteholms herrgård där det är utsikt över vattnet.
vad själva vigseln ska innehålla är inte bestämt men det blir en lite längre ceremoni med två låtar och kanske en dikt.
Lokatten
Låter vackert! Det blev ingen herrgård på os (fans ingen i området, och sen blev det för dyrt oavsett- vi har en budget på 50000kr, och vill bjuda gäster på allt - utom övernatting).