• tree

18 august i 2007?

Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?

Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • mary81

samma här!!! han pratar bara om skidresa i vinter, men jag försöker förklara att vi kanske borde vänta med resa och lägga dom på bröllopet eller bröllopsresan istället men då blir han bara tyst
    men det blir väl antagligen bättre ju närmare vi kommer den STORA dagen Nu ska jag kolla din klänning!!

• Salomeh

Terri: Vi har inte bokat ngt alls... vi ska inte gifta oss kyrkligt så det underlättar lite...(tror jag iaf)

• Daia Gräddnos

Jag har ju tipsat "alla" här på forumet om hur jag hittade min klänning; jag ville inte ha nån överromantisk glatt klänning, och hittade INGET när jag provade dessa vanliga klänningar som alla vill ha... Dyrt var det ju också. Ville inte va nån tråkig brud. Så blev jag tipsad om www.linearaffaelli.be och hittade min drömklänning, provade rätt storlek och såg att den kostade ca 10000kr. Så sökte jag på nätet, och fann den för 4500kr. Det är ju köpers marknad, för många köper ny. Nu har jag över 5000kr "extra" att lägga på saker som känns viktiga.

• Salomeh

Mary 81: Det låter som att det går bra föer er :) Jag vill ha ngt lokal/hotell/slott som ligger fint vid vattnet. Är ju inte från Sthlm så det blir lite svårt att veta vart vi ska ha det...det finns ju rätt mkt egentligen.

Hmm, hur mkt ska du gå ner? (jag jobbar som personlig tränare)

• Salomeh

Alltså jag håller med om att det är billigt att köpa i 2a hand...men jag är lite tantig och tänker gammalmodig (kanske) Tänk om den som köpte/gifte sig i den är en typisk otur människa? Tänk om hennes "otur" följer med klänningen till mig? Självklart kan man tänka åt andra hållet oxå att personen är lycklig, rik osv..hahaha

• Daia Gräddnos

Salomeh
    Vad fint det låter med slottsbröllop/vid havet! Vi gifter os också borligt, men lokalen ligger inte så bra till at vi vil gifta os just där - så vi forsöker hitta nåt ställe inärheten. Men ett slott eller herrgård som "bakgrund" måste ju bli underbart! Det blev lite för dyrt för oss (vi betalar ändå 24000kr för et vandrarhem en helg - da kan vi fixa mat via catering sen och bjuder på allt, och hoppas på att gästerna kann betala lite för sin övernatting).

• mary81

daia gräddnos

den var superfin!!!!!!

• Daia Gräddnos

Salomeh

Jo om man tycker att sin overtro är värt dom pengarna så fins det myket nytt att välja på. Jag vill ha kul och se fin ut, och hon jag köpte klänningen hos såg lycklig ut med sin mann og deras barn.

• mary81

salomeh;

vill väl gå ner ca 6 kg så det är inte så farligt. Vet att jag kommer gå ner extremt mycket sista månaden innan bröllopet pga av all nervositet men det ger ju bara ett ihopsjunket utseende . jag tränar mycket redan idag men tyvärr äter jag mycket också. Du får gärna tipsa och ge råd om du är expert i ämnet!! det är nog fler än jag som vässar öronen för lite träningstips. idag kör jag mycket spinning och löpning men ska ta tag i styrketräningen så man får dom där snygga armarna man drömt om...

Ok jag kom på att du kanske inte ens skulle gifta dig kyrkligt. Ska du gifta dig i Stockholm nånstans? jag bor i sthlm men ska gifta mig i jämtland uppe på en höjd där det är flera mils utsikt. åhhhhhhhhhhh nu längtar jag ihjäl mig som vanligt

• Daia Gräddnos

Mary81

Tack! Det blir nog bra med den!

Svar på tråden 18 august i 2007?