• tree

18 august i 2007?

Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?

Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • Salomeh

Nej jag tänkte inte att du ska "banta" utan promenera 3-4 ggr extra / vecka och då kan du gå ner lite grann...utan att behöva ändra matvanan. Men om du är riktigt smal och inte har några kilon att plocka bort så kanske sy ut är enda alternativet. Lycka till, hoppas det blir riktigt bra sen :)

• Daia Gräddnos

Jag är inte så tunn (166cm lång, väger 62kg), men överkroppen har inte en gram ekstra just där klänningen sitter åt, bara revbenen, så korsett eller bantning läser inget. Hoppas det går att lösa (=sy ut)!

• tree

bruker kan man sy ut brollops klänningen en storlek tror jag... men jag är inte helt säkert. men lycket till!

jag kan inte vänta för imorgon kväll att prova 'min' klänning igen... jag ska åka med min tärna som bor här i stockholm, men det känns som om hon är inte så intresserade så det är lite synd.

hur är det med ni andra? har ni någon som du kan snacka och handlar med om bröllopet?

• Daia Gräddnos

Jag har inte så många interesserade nej... Min blivande mann är ju sådär lagom interesserad. Vi bor tilfälligt på en ort långt från mine kompisar, så det har inte varit aktuellt med att ta med kompis på klänningsjakt eller liknande. Tror jag skall va lite forsiktig med att trötta ut mine venner med bröllopsprat - ingen har tänkt att gifta sig, och då är det väl inte så kul att lyssna på sånt. Min mamma deremot, hon är interesserad!!!

• Zandra

Mary81
    Det känns som att det viktigaste sakerna är fixade nu; precis som du har vi "bara" festlokal och kyrka. Kyrkan var det jag hade värsta paniken med, da vi inte kunde hitta en vacker kyrka och redan hade bokat festlokalen till den 18:e. Trots allt ser jag de som de viktigaste bitarna; klänning, tarta, florist, fotograf...det ordnar sig sa smaningom.

Tjejer, ta't lugnt...det är ju trots allt 9 manader kvar till vart bröllop!

Fast jag maste erkänna att jag är lite stressad över fotografsituationen efter att ha läst era inlägg. Blir inte lättare av att jag förälskat mig i Jenny Blads bröllopsbilder (hittade en länk i ngn trad här pa BT), och nu förtvivlat söker en tysk fotograf med liknande stil...

Salomeh: grattis till festlokalen!

Daia Gräddnos; Vad kul att din blivande börjat engagera sig lite mer (här är det fortfarande trögt...suck) vad blev det för färg pa servetterna?

Förresten allesammans; ska ni ha ngt speciellt färgtema?

• Salomeh

Åh just det...klänning!!! Ena dagen ska jag ha avlång och "smal" model, andra ska jag ha halterneck och lite vidare kjol...blir ju inte klok på mig själv! Snacka om ångest...haha. Och jag har INGEN att gå med! vill helst inte att min blivande ska se klänningen...min mamma bor i Västerås och mina blivnde "svärfamilj" har inte en aning om den 18e ännu.
    Jag har tänkt att ha vit/silver-glitter som färgtema. Tycker inte så jätte mkt om guld även om det känns "varmare" än silver... kan man ha det tror ni?

• pelles_brud

hej!

Va många som ska gifta sig den 18. Jag å min pojke ska oxå göra det. Blir u lite stressad av att se hur långt alla har kommit med planeringen. Jag har många ideér och vet ungefär hur jag vill ha det men det enda som är prel.bokat än så länge är kyrka och festlokal! Jag har inte ens tittat på nån klänning än! Är jag sent ute??

• Salomeh

Pelles_brud:
    Var inte stressad! (säger jag) jag har inte heller gjort så mkt.. vi har bara bokat lokal än så länge! Jag tittar på klänningar på nätet å har massor med ideer men inte mer än så... du kan vara lugn :)

• mary81

Välkommen Pelles brud, du behöver inte vara orolig eller stressad. Det är ju som Zandra säger 9 månader kvar!!!!

Jag är absolut inte stressad över smådetaljerna som färgtema och sånt men däremot vill jag så gärna få liveband, solist och fotograf bokat så snart som möjligt. Men fotograffirman jag mailat till vägrar ju svara

Apropå färgtema så har jag bara tänkt att jag vill att mina tärnor ska ha korallröda klänningar och blont hår (alltså dom har det redan, jag tvingar dom inte att färga håret ) och att jag har mörkbrunt hår. Det är det ända färgtema jag har kommit fram till

sen när det gäller klänningen har jag inte vågat mig in i nån butik än... kollar bara runt på nätet

Men det är verkligen BARA jag som planerar!! Min älskling tycker jag är lite hysterisk därför är det så himla skönt att man kan hänga här på BT så man får utlopp för alla sina funderingar!!

• Zandra

Salomeh,
    det later jättefint med vitt och silver, jag tycker det är en väldigt elegant färgkombination. Gillar inte heller gult guld speciellt mkt: min förlovningsring är i vitt guld. Vad skönt att höra att du ocksa är i valet och kvalet med klänningen. Jag har beslutsangest med det mesta och ibland när man är inne här pa BT kan man fa uppfattningen att "alla" vet precis vad de vill ha, och man själv är den enda som inte kan bestämma sig...

Pelles brud,
    som jag skrivit tidigare, har man bara bokat festlokal/kyrka/radhus sa ar de ju stora viktiga bitarna avklarade. Klart att det är en massa andra saker som ocksa är viktiga och som man maste boka, men det har man ju lite mer tid pa sig att fixa (hoppas jag i alla fall... )

Jag har inte heller funderat sa mkt över vilken slags klänning jag ska; visst, jag har tittat pa en del bilder pa nätet och i bröllopstidningar, men inte fastnat för ngn speciell modell. Jag hoppas och tror att det ocksa ger med sig när man väl gar till butiker och börjar prova, eller vad säger ni andra som kommit länge/redan köpt klänning?

Mary81: kan du inte försöka ringa fotofirman istället?

Svar på tråden 18 august i 2007?