• tree

18 august i 2007?

Finns det några annars därute som ska gifta sig den 18 augusti 2007?

Själv ska jag gifta mig i Ulfsunda slott i Bromma. Jag undrar hur långt andra har kommit med planering och allt...

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • pelles_brud

Salomeh: Härligt! Vi verkar vara på samma nivå med planerandet ungefär!

Nämnde iaf för min blivande igår kväll att vi kanske skulle boka fotograf, vilket han tyckte va en bra idé. Så idag skulle han ringa och försöka få det fixat. Jag vet ju vilken fotograf jag vill ha så det är väl lika bra att boka honom.

Är inte så orolig för färgteman och såna saker, det löser sig alltid!

Zandra: Jag är på din linje när det gäller klänning. Har lite ideér, men tror stenhårt på att det löser sig den dagen jag går in i butiken och provar lite olika modeller!

Hur är det med bröllposresor för er? Nån som har bokat något? Vart ska ni åka?

• tree

hej pelles_brud!

det är så roligt att 'träffa* andra bruder som har det samma special datum! vilket stan bo du på? och var ska du gifter sig?

Salomeh
    din färg tema låta jätte fint! jag hade också tänkt på vit och silver... med sen jag vill ha vinrött också har jag bestämt mig på vit, vinrött och gult... kanske det är lite 'common' men båda av min tärna har brunt hår så det ser ut jätte fina i röda.

alla!
    det löser sig absolut när man gå och prova klänningar. jag har provat många olika styles men dar var bara för att min tärna kom från england och snart ska hon flytta till usa så det var den enda gång att vi kunda göra det tillsammans... annars jag kunda har väntat till efter jul... jag kan rekomonderar att prova många stila även om du hade inte tänke på de forut.

men nu är det onsdag at last! jag har gört min hår upp (a french plait) så att jag kan se hur det ser ut med klänningen!

• tree

jag glömt att säga att våra ringa är också i vitguld men jag tror att det spelar inte så stort roll det det komma till färg tema.

• pelles_brud

Hej terri!

Jag bor för tillfället i Ed i Dalsland, men flyttar till Göteborg i januari där jag ska börja mitt nya jobb. Vi gifter oss här hemma i Ed eftersom jag är uppväxt här. Längtar till den dagen!

• tree

jag har ingen aning var dalsland ligger! jag har varit här i sverige för bara 1.5 år.... var ligger den?!

grattis på jobbet!

• Salomeh

Vi har oxå vitt guld. Mkt elegantare tycker jag. Men jag har varit en gult-guld fan förut och känns som att jag fått min dos.

Terri: du skriver att du provat många klänningar, men det är ju så dyrt att prova juh...läste ngnstans att det kostar 500:- att prova en klänning eller har jag fattat det helt fel? tänk om man ska till 10 olika butiker så då rullar det ju iväg med pengar...

• Salomeh

Kom att tänka på en sak...ska alla ha tärnor. Jag vill inte ha det...är det fel då eller???

• tree

jag har inte betalalt en gång! jag har varit till stockholms brud och fest, brollopsbutiken och princessa... det har altid varit gratis... jag har sett att garamaj har en avgift för att prova klänningar så jag gick inte! de var inte min stil iaf.

• tree

jag tror man har har vad man vill... det är din dag... men jag tror att det är nice att har min bestis med och en av min ny vänner här i stockholm ... de kan oxå hjälpa mig på den stor dag!

• pelles_brud

terri: Dalsland ligger väster om sjön Vänern, ungefär 15 mil ovanför Göteborg.

Salomeh: Jag ska inte ha tärna jag heller. Vi funderar på att ha min asyskonbarn som näbbar, men jag vet inte hur det blir. Det skulle va urgulligt!

Svar på tråden 18 august i 2007?