18 august i 2007?
Salomeh
Jo om man tycker att sin overtro är värt dom pengarna så fins det myket nytt att välja på. Jag vill ha kul och se fin ut, och hon jag köpte klänningen hos såg lycklig ut med sin mann og deras barn.
Salomeh
Jo om man tycker att sin overtro är värt dom pengarna så fins det myket nytt att välja på. Jag vill ha kul och se fin ut, och hon jag köpte klänningen hos såg lycklig ut med sin mann og deras barn.
Mary81
Tack! Det blir nog bra med den!
Vi har nu bestämt oss för att ha fotograf (har velat mycket - känner ju en kille som tar bra bilder - men han är ingen portrettfotograf)... Och det är svårt att hitta! Funderar nu på et "billigt och bra" alternativ i Göteborg... Blir lång väg att åka för fotografen, men alt i närheten är redan bokad för vårat datum...
Jag trodde fotograf kunne vänta, men tydligen inte - fins ingen fotografer i närheten som inte redan är bokade, da måste man hoppas på avbokningar. Vi ville vänta med detta, visste inte om vi behövde fotograf... Men om jag får tag på denna fotograf som inte är så dyr, så tror jag att vi bokar honom för brudfoton och fotografering av vigsel och mingel. Hade ju inte behövd fotograf för mer enn brudfotona, men fotografer som åker långt vill inte fota i bara en eller två timmar (dom kan inte boka inn andra par på samma dag). För oss blir det lite allt eller inget; ingen fotograf eller en fotograf som är med hela båtturen (där vi skal skal ha vigsel og mingel). Det blir kanske fyra timmars fotografering, och det är det kanske värt då denne fotograf är ganska billig (efter vad jag har läst her på forumet - vilka priser dom tar!)
Hej Lokatten!
Får man fråga - vad betalar du och vad får du? Jag funderar och funderar her...
Hm (funderar mer...) 2800kr var ju inte så dumt, Lokatten.
Använder ni en lokal fotograf?
Jag tror det blir fotografering innan, för att slippa mer stress änn nödvändigt - men just nu ser det ut som det blir både innan och efteråt! Och jag vill ju inte lägge ned förmögenheter på det, så om vi får 3-4 timmars fotografering til under 5000kr verkar det va et kap...
Hade man bara haft kompisar... Jag menar; kompisar man kunne utnyttja lite (och då menar jag positivt!!!). Hoppas min moster kan göra en brudbukett till mig, och att två av min blivandes kompisar kann fota lite på festen... Och min blivande svärmor vill hjälpa mig med att sy lite på klänningen (måste sys ut i nacken, av alla ställen). Men annars vet jag inget...
Terri
Fin klänning. Sånn kann inte jag ha (axelbandslös) och det är ju nästan bara dom modellerna som fins (mode nu). Du kommer bli jettefin!
Jag har köpt och betald min ja... Det var det förste jag fixade!
Nu funderar jag MYCKET på detta med fotograf.
Har hittat en som tar 4500kr för fotografering. Da är det inkluderad vanliga brudfoton (1-2timmar), vigsel och mingel direkt efteråt (ca 2timmar), resekostnader (hela 1200kr blir det) och alla bilder på CD/DVD där ca 10 bilder är "extrem"-redigerade. Antagligen ett bra pris...