18 august i 2007?
bröllopsmöte?
bröllopsmöte?
Nej, det har vi inte gjört än.
Daia Gräddnos
min maama ar nastan klart med vara inbjudningar. men vi har inte bestemt texten som ar inte sa lat! (forlat, jag anvander en engelsk dator just nu). lycka till!
Daia Gräddnos
det ar svart med budget. vi bestemt budget fran borjan. vi bestemt hur mycket pengar vi kunda spara varje manad och totalt efter 1 ar blev var budget! plus den lite vi hade redan sparat och pengar fran foraldrar... totalt ar det omkring 150000 inc smekmanad.
hej tjejer!
jag har varit i usa över jul och ny år men nu är jag tillbaka!
så mycket har hänt med bröllopsplanneringen. min mamma har gjört våra inbjudningskort och vi har köpt många saker i usa sedan det var mycket billigare där. t.ex tack kort, rosen blad, blommer korg etc...
jag vänta nu för att prata med en fotografer som har rätt pris och är ledigt för vårt datum... snart är alla vitiga saker bokad!
Majsan_älskar_Martin
kul! har du bestämt hur de ska se ut?
Lokatten
det känns bra att har det bokat! vi har en privat vigselförättare som ska göra vigsel lite mer peronligt och kan sjunga för oss också! men vi måste betala henne!
vi jobbar just nu med inbjudnings list, det är så svårt! men vi tror vi har det bestämt men bara hoppas att det ska inte göra nån besviken... vi ska se! vi ska sticka ut inbjudningskort i början av mars... de är nästan klart! och jag jobbar nu också med hemsida så jag vill har kvar (ready?) när vi sticker ut inbjudnngskort. nästa är det fest program!
det är kanska mycket att göra nu, men det är röligt tror jag... och förhopnnnigsvis ska det göra allt lättare och mindre stressigt i veckorna innan bröllopet...
har nån bestämt bröllopsresa? det är svårt! kansa seychellarna, kenya, malaysia... oi!
Salomeh
vi har ganska många som ska komma från england, usa, spanien och skåne... så vi hade tänkte att man kan inte går ut för tidigt, men det kunda vara för sent... för flyggprisarna fall...
vi har bestämt att bjuda in bara de släkt vi tycker om och träffas regelbundet... så det finns många vi ska inte bjuda! MÅNGA kusiner... och... då ska vi bjuder många vänner som vi tycker om mycket och träffas ofta... det är svårt... men, man har råd bara för X människor... då skulle vi bjuder de vi VILL har... inte de som förvänter en inbjudningkort eller de dina föräldrar vill träffas, det är DIN dag... (det är om du betala själv!)...annars måste man tänker om föräldar en lite mer tror jag! väldigt svårt
Lokatten
vi ska betala 5000kr! vigsel ska bli 30 minuter som en vanligt vigsel... det ska innebär 2 sybolisiska ceremony plus den vanligt... engleska och svenska... vi har inte tänkt på sånger ännu!
Lokatten
hon är jätte duktig... vi har träffats för fika för 2,5 timmar och diskuterats allt om oss och om hur vi vill har allt... hon är en (actress) på tur väldigt mycket så sjungar bra och läsar bra ...priset är ok för oss.
vi hittat vår vf genom en recomendation men hon har reklam här på BT också!
vi ska har några dikt, en eller 2 sång plus 3 typ av ceremony som sagt forut...
Daia Gräddnos
vi har prata att har egna lofter men m2b är lite nervos for det. men vi har pratat om att skriva de ihop. vi hade tänkte att jag skulle säga de på svenska för honom, och han skulle säger de på engelska för mig!
jag har tänkt att hålla en tål under middag dock... det är inte vanligt på en engelsk bröllop men det känns rätt för mig.
Salomeh
man det behövs inte att 'write from scratch'! man kan använder de som finns och andra de en lite så att de är lite mer personligt kanske...
vad har er tänkte på bröllopsresa? det är så svårt att hitta någonstans som är ny till oss båda och är fint, lyx, special men som inte kosta för mycket!
vi tänkter på seychellarna men det ät så dyrt!... maldiverna ser ut jätte fint också men det är regn säsong under augusti.... är det bättre att vänta på bröloopsresar till hosten för att har den drömsemestern i maldiverna, eller har en jätte fint semester direkt efter bröllop... hmmm... vad tänke er?
Salomeh
om du är under 26 år gammal, tror jag att det finns billigare biljeter! för flera år sen var det möligt att köpa billjet for typ 10000kr... men jag har ingen aning hur det ser ut nu... det är bara att Google tror jag!
Daia Gräddnos
vi har berätat datum till alla också... men så många vill komma som vi kan inte inbjuder!... så vi vill 'put them out of their misery' så snart som möligt... ock lika du sa, kan de boka resor och allt.. vi skulle inte tänkte att boka en resa innan vi hade fått en inbjudningkort...
new zealand or south afirca låter fint!... vi tror att kanska vi har hittat vår smekmånad... belle marge plage på mauritius...
vi ska jobba lite för att vara kvar men våra inbjudningskort den här helgen också... ock förhoppningsvis tar kontakt med fotograf som skulle har ringt till oss, men det har han inte!
Salomeh
grattis med bokningen! det låter fint och bra pris också! det måste känna bra nu att det är bestämt och bokad!
vi har gjort en lite tidplanering sedan vi har bokat bil, fotograf (preliminart), vigselförättare, middag etc.... vi har gjort det i excel för var och en och var de ska vara på vilket tid! ganska roligt faktiskt att vi har gjort så! alla information finns på vår hemsid också för gäster. vi ska sticker ut inbjudningskort snart så ha vi jobbat kanska mycket nu så att finns där för de att läsa...
vi ska gifter oss i slott som ska duka, göra blommor och allt, så är det enkelt för oss också... vi kan specifecera färg men då är det klar!
så spänande! bara 7 månader... det var 12 i början... det gick så snabbt!
vi bokad vår vf efter recomendation och vi träffade henne
jag har tänte också om allt är ok med mejl boningar?... vi har inte fått nåtskrikat på papper... bara på mejl... vi tycker ni?