M-kopp (Menskopp)
Nu har jag beställt en!!!!! :):):):)
Nu har jag beställt en!!!!! :):):):)
Nu har jag fått hem min, men det dröjer innan jag behöver använda den. Ni som har en, vet ni om man behöver specialrengöra den innan första gången? Typ koka eller något? Det står ingen info om det (jag har en divacup). :)
pickolina, får man fråga vad som hände?
tack för hjälp, euglena och pickolina.
En sak till - den ser så himla stor ut.... Nu skaffade jag en i strl 2, eftersom jag snart e 30 och har kraftiga blödningar, men bredden på den skrämmer lite. Jag tror att jag ska gå omkring och känna mig "uttänjd" hela tiden... Pressar den på? Vad har ni för funderingar och erfarenheter av detta?
Förlåt att jag kapat tråden, men det ligger kanske i TS intresse också att få reda på hur en sån här mojäng fungerar? :)
euglena och pickolina, ni verkar ju ha koll på det här med m-kopp - e det ok om man ställer lite frågor?
Jag provade min idag, och det var ju inte helt lätt.... jag gjorde som anvisningarna och vred ett helt varv,(vilket var snudd på omöjligt då den sitter som berget även i ihopvikt tillstånd) men inte vecklade den ut sig inte! Och ännu svårare var ju att få ut den, jag drog och vickade för att vakuumet skulle släppa, och jag troddde hela livmodertappen skulle följa med ut... ska det vara så här, eller har jag fel storlek? men är str 1 så mycket mindre? Den här känns ju bara lite väl.... enorm....
alltså, skillnaden mellan str 1 och 2 ska vara ca 3 mm. Hur stor skillnad kan det göra?..... men nu har jag provat hela dagen, och jag har nog kommit överens med mig själv att den här är alldeles för stor. den vecklar inte ut sig, den går absolut inte att snurra på, den spänner längs väggarna, och gör nästan ont att ta ut. Antingen är jag felbyggd, eller så är mitt underliv yngre än min verkliga ålder. :D
Andra knep om hur man går enklare tillväga tas tacksamt emot! :)
tattar-emma
jag har provat att snurra på den i alla lägen, men den verkar inte få plats... nä, jag tror byter till en etta (tror ni det är ett bra beslut?), så får jag väl se om jag behöver skaffa en tvåa efter eventuella förlossningar... men vem vet - jag kanske har stålmannenmuskler därnere :D
pickolina
får man lov att fråga hur gammal du är? jag har liksom ingen koll på hur och när kroppen ändrar sig genom tiderna, och på m-kopps hemsida rekommenderar de ju att man ska använda en str 2 om man är över 30, även om man inte fött barn. Men jag känner mig ju inte ett dugg "större" än vad jag gjorde för 10 år sedan... :)
då är vi lika gamla. Så då kanske jag inte är helt ute och cyklar när jag tror att en etta skulle passa bättre. Jag provar. Tack snälla alla för hjälp!