• soomzy

M-kopp (Menskopp)

Jag har funderat på att skaffa menskopp. Samtidigt som jag planerar att skaffa kopparspiral. Är det någon som har det? Alltså använder menskopp tillsammans med kopparspiral. Vad tycker ni då? Vilken storlek bör man skaffa isf? Jag vill verkligen inte använda tamponger/bindor. Tål varken den ena eller den andra. Kan/vill inte heller på mer hormoner. Snälla hjälp mig! =) Tack tack

• Svar på tråden M-kopp (Menskopp)
  • silverdrake

jag hade kopp samtidigt som jag hade kopparspiral, märkte ingen skillnad men jag fick problem med min spiral sen, gjorde såå ont så då var det lite jobbigare med koppen. hade inte blivit så bra på att sätta in den då.. så det blev lite meckigt...jag tror att om man funkar med spiral så är kopp absolut inga problem. börja med stl 1 du, om du inte fått barn dvs. eventuellt om du blöder mkt kan du få byta upp till slt 2 (det gjorde jag) men det märker du själv.

lycka till

• soomzy

vadå för problem? :( *läskigt*
    Jag brukar inte blöda så mycket, men det kanske jag gör med kopparspiral.

• tattar-Emma

Jag har båda och använder dem ihop, de påverkar inte varandra alls.

• Pixelina

Kan bara säga att en M-kopp är det bästa jag köpt på länge. Kört med min nu snart 4 månader och aldrig förr känt mig såhär fri under mensen. Man behöver inte oroa sig för ifall man har några tamponger i väskan man har med sig ut och man behöver inte hålla på och byta mensskydd titt som tätt. Min kopp kan sitta inne väldigt många timmar utan att jag behöver göra något. Sover med den också och det går hur bra som helst.

Kan varmt rekommendera en menskopp till alla.. och ja, jag var skeptisk i början, men när man väl fått in rätt teknik är det inga problem alls.

• silverdrake

soomzy

jag fick så skiitont av min spiral, hade som liknande mensvärk (fast värre) till och från hela månaden..så blev jag helt nojjig över att något skulle gå fel, infektion eller så, så jag var och kollade nästan en gång i månaden hos gyn...när så också min man kände av den på snorren :o när vi hade sex (trådarna rispade ollonet typ) så beslöt vi att det inte var värt besväret...

men hey, det är ju inte så för alla, jag är glad att jag provade för det var skönt att slippa oroa sig för att bli gravid när man inte vill det. vi körde med avbrutet en lång tid efter det ;) nu har jag personadator istället..skitbra, men lite dyrt. :D

• Tjej87

jag har både kopp och spiral.
    förut hade jag jätte lite mens, men har fått betydligt mer med spiralen nu, då är det jätte skönt med koppen som man inte behöver byta så ofta.
    kan varmt rekomendera båda, även om spiralen gör väldigt ont o sätta in + mer mensverk. och koppen e lite jobig i början, men nu börjar ja få till de me insättningen

• soomzy

Nu har jag fått hem den. Men jag får inte spiral av min gynekolog.

• soomzy

Hur gamla är ni som har spiral?

Svar på tråden M-kopp (Menskopp)