• soomzy

M-kopp (Menskopp)

Jag har funderat på att skaffa menskopp. Samtidigt som jag planerar att skaffa kopparspiral. Är det någon som har det? Alltså använder menskopp tillsammans med kopparspiral. Vad tycker ni då? Vilken storlek bör man skaffa isf? Jag vill verkligen inte använda tamponger/bindor. Tål varken den ena eller den andra. Kan/vill inte heller på mer hormoner. Snälla hjälp mig! =) Tack tack

• Svar på tråden M-kopp (Menskopp)
  • Tjej87

pickolina: ojj lyllos dej!
    ja har fått så himla mycket mens sen ja satte in min spiral..när ja blöder som mest fyller ja koppen på ungefär 2 timmar...men så e de bara i 1-2dagar.
    sen räcker de att byta ca 2-3 ggr per dag i ca 5 dagar till.
    vet inte vad som är "normalt"
    men jag har blivit så himla trött på senaste tiden...har börjat undra om jag kanske har fått järnbrist =S

• pickolina

Tjej87
    Det borde du nog kolla upp om du har så riklig och lång mens!..
    Själv har jag en cykel på 35-40dag, blöder enbart 3dag och blöder så lite att det max är ett par droppar i botten på koppen efter 12h... Så jag är nog ganska så "safe" när det gäller "blodbrist".. *s* Men, DU borde nog gå och kolla upp det!.. Better safe than sorry!

• Euglena

Jag rekomenderar verkligen menskoppen (eller någon av de andra märkena) till alla kvinnor! SÅ himla underbart!
    Jag fnittrar varje gång jag går förbi affärernas bind- och tamponghyllor, och tänkter på hur mcyket pengar jag tjänar. :)

Jag har också köpt "havs-svampar" och tygbindor, men använder dem inte alls nu.

• Skog

Så mycket som jag läst om denna kopp på BT måste jag snart ta och köpa en. Är det någon av er som i hemlighet använder flera alias och gör reklam eller?

• physalis

Nu har jag beställt en!!!!! :):):):)

• mashiara

var kan man köpa menskopp?

• physalis

Nu har jag fått hem min, men det dröjer innan jag behöver använda den. Ni som har en, vet ni om man behöver specialrengöra den innan första gången? Typ koka eller något? Det står ingen info om det (jag har en divacup). :)

• pickolina

Jag skulle koka den om jag vore dig... Jag glömde det i all iver, då jag fick hem den samma dag som mensen kom... Gör inte det misstaget!.. *s*

• physalis

pickolina, får man fråga vad som hände?

Svar på tråden M-kopp (Menskopp)