16/6 2007....Vilka som gifter sig samma datum......
Det säger sig själv.
Vilka gifer sig den datume hur långt har ni kommit.
Vilken tid på dan?
Det säger sig själv.
Vilka gifer sig den datume hur långt har ni kommit.
Vilken tid på dan?
Jag kan börja så klart.
Vi ska gifta oss i malmö.Kyrkan är inte säker än då jag har 2 bokade.
Tid på dagen beror på kyrkan, men det blir antigen 16,00 el 17,00
Hitils har jag köpt vaser till bordet ljus och ljus stackar.
Corsager då alla på bröllopet har det enligt Kroatisk tradition.
KOnstigt nog köpte mamma när hon var nere i Kroatien tack kort med och har gjort tryck på de.
Har bokat lokal men inte sett den hoppas den passar.
Frågat tärna,flower gril, best man.
Köpt smycket örhänge halsband.
Vi har bokat lokal.
Klänning är köpt eftersom jag "råkade" hitta den perfekta klänningen. På rea och allt!
Vittnena är tillfrågade, vilka också fungerar som best man och tärna (fast det är borgligt då).
gästlistan är påbörjad.
Musiker och sångerska till vigseln är tillfrågade (vänner till oss) och vi har börjat fundera på musik.
Tid på dagen vet vi inte, kanske vid tre-fyratiden. Vi kommer ha vigseln i trädgården på stället där vi har festen.
Så har vi börjat småpyssla lite med inbjudningskorten som vi komemr göra själva på datorn.
Du då?
Gud vad du har kommit långt. JAg börjar känna mig stressad . Har inte fixat band inte solist och känner att det borde vara klart tills dess.
Känner ingen som kan vara det så jag har ingen aning hur jag ska lösa det.
Kläningen tänkte jag beställa nästa månad.
KOmmer bestela från nån företag i usa så det kommer ta 3 månader tills den är här.
Okej, lägger mig också i här eftersom det även är vårat datum!
Detta har vi klart:
*Kyrka bokad
*Präst bokad
*Festlokal bokad
*Catering bokad, menyn bestämd
*Dessertvinet inhandlat
*Klänning inhandlad
*Skor beställda
*Underkläder till bruden beställda
*Kostym till brudgum inhandlat
*Väst och kravatt beställda
*Organzapåsar till ris köpta
*Favoritboxar köpta
*Placeringskort köpta
*Inbjudningar köpta och skickade
*Tårta så gott som bestämd, beställer i veckan
*Fotograf bokad, har möte i veckan
*Ring så gott som bestämd, skall till guldsmeden i veckan
*Frisör bokad
*Vissa andra smådetaljer klara
Det var nog det som jag kom på nu...
Just det, ett par saker till
*Marshalkar och tärna tillfrågade
*solister till vigseln klara
Oh så jäkla mycket du har gjort. Är de någon som har kommit lika långt som jag inte långt alls.
Ett tips är att framför allt börja leta fotograf! De blir tydligen upbokade väääldigt tidigt och sen beror det ju lite på vad man vill betala också...
Jag har bokat fotograf men han verkar vara lite konstig så jag tror det är dags att leta vidare.
Vem har ni bokat?
Gyllan: Har ni redan skickat inbjudningarna? Låter tidigt tycker jag. Men det kanske finns någon finurlig anledning? :)
Nu ligger det mesta av vår planering på is ett tag. men självklart tänker och funderar vi på hur vi vill ha det. Min farbrors fru är på mig om blommorna t.ex. hon är florist så hon tycker det är kul.
Och som sagt vi funderar en del på låtval till vigseln. Eftersom vi ska gifta oss borgligt blir det inte några psalmer men vi vill ändå ha några fina sånger under cermonin. är det några som har några förslag? Gärna lite ovanligare kärlekslåtar.