• Thindris

Vår bröllopssaga! OBS Massor av bilder och berättelser!

Hej alla fruar och blivande fruar!

Nu är vår hemsida färdig. Vi gifte oss den 26/8 2006...

Vill ni veta mer får ni kika in på vår hemsida, där finnas massor av bilder och berättelser om vårt sagobröllop, den mest fantastiska dagen i mitt liv

www.forsner.se/brollopssite/

Välkommen

• Svar på tråden Vår bröllopssaga! OBS Massor av bilder och berättelser!
  • Thindris

Tack så mycket När vi höll på som mest att planera och pyssla så älskade jag att titta runt här på bt, speciellt när man kunde hitta en hemsida... Så nu hoppas jag att andra kanske kan finna någon inspiritation från vår sida... Eller bara titta runt för nyfikenhetens skull

• Thindris

Tack

Nej, faktum är att vårt bröllop inte blev så dyrt. Vi hade 45 gäster, vilket såklart gjorde att maten inte blev så dyr. Vi har inte räknar ut exakt vad bröllopet gick på, men vi har inte kommit över 70000 kr. Snarare en bit under det! Fast det är klart, det är mycket pengar det också. Men inte i närheten av de"100 000 Kr" bröllop som finns. Vi köpte det vi kunde begagnat, vi har gjort allt pyssel själva osv... Och så hyrde vi min mans frockcoat. Min klänning tillsammans med slöja och underkjol kostade 4000 kr, det är en St Patrick... Min mans väst köpte vi också begagnat... Hmmm, vi får nog allt ta och räkna ut vad allt gick på tror jag

• Thindris

Oj, tack så mycket. vad fint ni skriver! Blir jätteglad!

Cicki82
    Vi specialbeställde ringen då den inte fanns i just det utförandet. Så vår guldsmed gjorde en egen modell utifrån min förlovningsring

Gutefjälla
    Tack Ja, den har vi gjort själva. Eller rättare sagt, min man har gjort den Han är jätteduktig.

vintern07
    Det är inte en tapet, utan ett papper vi köpt från en vanlig butik i Linköping. Hon hade en massa olika papper, men vi fastnade för det här just för att det skiftar när man vickar på det Du kan få namnet på butiken om du vill? Så kan du ju ringa dem och fråga vad det heter...

Vad roligt att du tycker det Du får kopiera bäst du vill Det är ju så man får inspiritation och ideer, man tittar på hur andra har gjort. Just inbjudan har vi tänkt ut själva... men med intryck från andra såklart Man vill ju gärna tro att man kommit på allt själv, men helt klart så utformas ju ens egna drömmar om hur ens bröllop ska se ut utifrån ideer man får från andra, tex här på bt

Jag hittade en massa bra ideer här på bt som vi sen anpassat efter hur vi vill ha det Det är just därför jag lämnar ut vår hemsida, det är ju inte mer än rättvist att vi kan inspirera andra som vi själva blivit inspirerade

s brud
    Jag kan faktiskt inte svara på det. Jag hade inte en tanke på att fråga om det när jag köpte den, det var bara min drömklänning så jag struntade i allt annat Men det är klart, nu när jag ska sälja den hade det ju varit fördel att veta sådant Men men... jag tror faktiskt det är en klänning från 2004. Materialet är fantastiskt!! Nixa och Party Line klänningar tex är inte ens i närheten av att vara så lyxiga men det är vad jag tycker såklart

• Thindris

vintern07
    Rött passar både sommar och vinter och för oss var det aldrig tal om någon annan färg... Det var nog det första vi bestämde Jag ääälskaar röda rosor Rött, creme och guld... Jättevackert ihop! Bäst var att min klänning, som är champagnefärgad, skiftar, När det är ljust, som utomhus tex, då är klänningen nästan ivory. Men när det mörknar lite så fick den en jättevacker skimrande champagnefärg, som ljust guld ungefär. En del champagnefärgade klänningar är så beiga i färgen, men denna var verkligen inte det... vi tycker själva det blev jättevackert ihop, våra färger

Jag ska leta i "bröllopskartongen" där vi förvarar allt, jag vet att vi någonstans ska ha en lapp med vad butiken heter... Kanske också vad pappret heter.

Det röda pappret är ju inte passionsrött, utan ett ljusare vinrött papper skulle jag nog säga... Men allt passade så otroligt bra ihop och tärnans klarröda klänning gjorde sig väldigt bra till rosorna!

De röda papprena köpte jag från en tjej här på bt som hade ångrat sitt köp. Kan ta reda på vad de papprena hetter också om du vill?

Du får gärna ställa frågor eller så, tycker det är jättekul att få hjälpa till

• Thindris

vintern07
    Åh, så ska du inte alls känna. Jag tycker det är jättekul att det vi gjort föll någon i smaken och jag svarar med glädje på frågor!!! Så tveka aldrig, fråga på bara

Hålelr på att sortera lite här i vårt "extrarum". Jobbar mig framt ill bröllopskartongen. Låter som vi har jätterörigt, mend et har vi inte... Jag är bara lite pedantisk Återkommer...

• Thindris

Kanske någon mer som vill kika på vår hemsida?

• Thindris

vintern07

Nu så... det röda pappret vi använde till inbjudningskorten heter "Folia Bringmann, skyltkartong, 300 gram, mörkröd nr 61450 22". Det är ett grövre papper som man måste markera med kniv innan man viker, annars bryts det sönder och blir ojämnt och fult.

Till vigselprogrammen och festprogrammens ompslag använde vi " Folia Bringmann, kopieringskartong, 130 gram, mörkröd nr 645022".

• Thindris

vintern07

Nu tog jag mig i kragen och letade igenom alla små lappar och kvitton i jakt på det skimrande pappret...

Tyvärr hittar jag inte vad pappret heter, men butiken heter iaf Minelle och ligger på Sparregatan 3. Det är snett mitt emot tågstationen om jag inte minns fel. Såg att hon har en hemsida också; www.minelle.se/

Kikade efter pappret vi använde men kunde inte hitta det. När vi köpte det hade de precis fått in det, så vi köpte väl mer eller mindre upp hennes lager direkt då Men hon sa att om vi behövde mer papper någon gång så var det bara att höra av sig... Så det borde nog gå att få tag i Trist bara att jag inte vet vad det heter... Men du får väl be henne kika på vår hemsida om hon inte förstår vilket du menar

• Thindris

Pepparmyntan

Tack! Ja, vår dag blev så mycket bättre än vad vi faktiskt hade kunnat drömma om Låter kanske som en klyscha, emn det var verkligen så... Att det kunde kännas så fantastiskt, det hade vi aldrig kunnat ana! Vi böev positivt överraskade! Har läst om så många misslyckanden att vi var helt inställda på att något kommer att gå fel... Men inte

• Thindris

vintern0712

Anade att det var du

Vad bra att det är till lite hjälp iaf Hoppas hon har några fina papper inne nu när ni kommer!!

Du är alltid välkommen in på vår hemsida

Svar på tråden Vår bröllopssaga! OBS Massor av bilder och berättelser!