Inlägg från: Noomi |Visa alla inlägg
  • Noomi

25 augusti 2007

;o) - Ja, vi skulle ju till Malaysia var det tänkt (Tengah, Redang och KL) men vi tyckte att det blev lite mycket pengar. Skulle vi ändå betala 40 000 eller mer (som offerten var på) ville vi åka till ett mer "speciellt" resemål.
    Så nu är det alltså Mauritius som gäller pga den höga servicenivån och de fina hotellen samt naturen, eller Franska Polynesien (kommentarer överflödiga).
    Men vi kommer absolut åka till Malaysia nån gång på en vanlig resa, verkar helt underbart!

• Noomi

Bra Annisen! :)
    Vi vet inte hur det blir med bröllopsresa för oss nu eftersom vi med största säkerhet kommer att ta över ett företag till våren. Inte det bästa att börja med semster då kanske.
    Funderar du på storstad rekommenderar jag Barcelona, jättefin stad! Vi funderar på att ta en kortare weekend istället och då blir det nog Barcelona, Brighton eller London...eller Irland..eller.... :D

• Noomi

Ja, fullständigt omöjligt! :D

Min blivande är utbildad guldsmed så vi ska köpa en guldsmedja av en bekant till honom som går i pension nästa år. Kommer med andra ord inte bli en billig sommar 2007! :D

• Noomi

Ja, väldigt spännande... och väldigt smal! :D Får hoppas att det går vägen!

Ja, Barcelona är super! Kan även tipsa om en liten stad några mil norrut, Tossa. Jättemysig, och för att använta en kliché, gemytlig stad.

• Noomi

Jag har inte köpt klänning, men vi har väl i stort sett bestämt vad det blir för någon. Kommer nog köpa den till våren sen.
    Bodde i England i tre år, men nu är jag hemma i Sverige igen..skönt!

Hur går det själv då? Har du nån länk till fotografen ni funderar på?

• Noomi

Vad kul! Hade också lite planer på MB, men det blir nog inte så. Verkar som att det finns mycket att prova där iaf...skoj!

Fotografen verkar ju helt ok också :)

• Noomi

Hej lillnalle och välkommen hit! Vad kul att din blivande man godkände inbjudningskorten. Vi har den turen att vi delar smak när det gäller design, färger osv men hade det varit så att min sambo inte hade kunnat tänka sig något så hade jag faktiskt avstått från vad det nu hade gällt. Jag kan snöa in på smådetaljer ibland, men i det långa loppet spelar det ju ingen roll, huvudsaken är ju att vi blir vigda till slut. Och det där med att ett bröllop ska vara pluttinuttit håller jag inte alls med om, haha! ;)
    Ska du över till London kan du passa på när National Wedding Show eller Designer Wedding Show är. Störst utbud på skor osv har ju varuhusen, Harrods, Selfridges, Harvey Nichols osv...

• Noomi

Malin Johansson - Vill också veta vad det var för tårta. Funderar själv en del på sånt just nu, samt kollar in inspirationsbilder. Lite farligt för dieten det där. :D

Moimukulatt - Hur ska ni göra med tårta?

• Noomi

Ok, vad skönt att slippa tänka på det. Vi funderar på Dreamcakes eller Tårtdesign... svårt att välja.

• Noomi

Annisen - Vad härligt! Kroatien verkar vara ett perfekt resemål om man inte vill åka så lång, ser jättefint ut!

Vi vet inte hur det blir med bröllopsresa ännu eftersom vi ev ska starta eget. Men ifall vi ska åka blir det Mauritius ett par dagar efter bröllopet... skulle vara hur skönt som helst att komma iväg!

• Noomi

Malin Johansson - Det blir inte för stabbigt med bara choklad? Vi är chokoholics båda två och vill helst ha enbart choklad, men är rädd för att det skulle bli för mycket. Men det var inte det alltså?
    Man kan göra dekorationerna i sugarpaste istället för marsipan om man har allergiker.

• Noomi

Goda nyheter för oss! :) Då ska vi ta och provsmaka när vi bestämt leverantör.
    Kul med klänningen, den var jättefin. Jag har ingen klänning än, men väl en vigselring. Det är en slät platinaring med kant i gult guld, förlovningsringen är en enstensring, Funderar på att önska mig en alliansring i morgongåva också, skulle nog bli fint.

Svar på tråden 25 augusti 2007