Inlägg från: honungsjohanna |Visa alla inlägg
  • honungsjohanna

När märker man av att man är...GRAVID???

Undrar hur många, liksom jag, som smygläser den här tråden och inte kan låta bli att följa er kamp från månad till månad.
    Själv försöker jag inte aktivt att bli gravid, men jag och min man slutade skydda oss i september. Jag känner igen mig i så mycket som beskrivs här ang. symptom/icke symptom och längtan efter en liten en. Jag försöker att hålla den på avstånd eftersom jag är så rädd att det inte ska bli något, men det är svårt när kroppen reagerar så häftigt inför B(I)M som min gör sedan ett par månader.
    På något sätt lugnar och tröstar det mig när jag läser att det hittills faktiskt fungerat för en del av er. Jag hoppas att ni andra också fixar det!

• honungsjohanna

moppy:
    Det stämmer. Jag kan inte ens prata med min man om det... han blir så stressad då och får för sig att han måste prestera mer, bättre och intensivare! Dessutom är alla mina vänner barnlösa och vill förbli det ett lååångt tag framöver, så den här tråden är perfekt för mig!

• honungsjohanna

Tack vänner-fan! Det känns väldigt nervöst att komma in här. Ni är ett så sammansvetstat team redan. Fast jag kanske kan få vara med ibland på ett hörn då och då?

• honungsjohanna

Oj, här går det undan! Jag var kort i badkaret och fem minuter senare har ni producerat fyra nya sidor. Respekt!

Kort presentation av mig:

Jag är 36 år och bor i den delen av landet som kallas Tyskland, i Berlin närmare bestämt. För tillfället är jag mellan jobb och vikarierar som hemmafru. Fast jag varken städar eller lagar mat.
    Min man är tysk och han har ingen snopp utan en svans som det heter på tyska.

Jag tycker också att snopp är något som små pojkar har. På svenska föredrar jag, hm, jag vet inte vad man ska kalla det manliga könsorganet? K-ordet är så brutalt. Jag brukar direktöversätta tyska ord till svenska, så kanske ska jag börja kalla den svans på svenska med?

• honungsjohanna

Jag vet inte om det finns något namn på tyska snoppar. Ska fråga min man när han kommer hem, fast han har inget. Det vet jag.
    Och ang. förväxlingar: Det beror på om man blandar teman hej vilt t.ex. om man pratar om hundens svans och snopp samtidigt. Då får man tydliggöra vilken svans man egentligen pratar om.
    Svans är förresten motsvarigheten till k*k. Pimmel är ungefär som snopp, alltså snällare.

Jag har bott i Berlin sedan 1999. I Tyskland sedan 1996 - oj, det är 11 år sedan jag flyttade från Sverige! Jag är "hemma" ganska ofta för att hälsa på familjen, men jag trivs jätte bra här.

Jag läser emellertid hellre svenska graviditetsforum än tyska, eftersom inställningen här till graviditet och barnuppfostran skiljer sig ganska mycket från den svenska, som jag gillar bättre. Dessutom håller det min svenska lite up to date. Pratar annars bara tyska.

• honungsjohanna

Kul att jag kunde sprida så mycket glädje med ett sånt litet ord - svans!

• honungsjohanna

Nej, det är bara roligt! Har just berättat för min man om svansbomben jag släppte. Han förstår inte riktigt, men för honom är det ju så normalt...

• honungsjohanna

Alltså inte normalt med svansbomber, utan ordet!

• honungsjohanna

nenne: man får väl inte korrigera stavfel enligt forumsreglerna? Dessutom är det så charmant med små stavfel!

• honungsjohanna

nenne:
    Mitten ins Gesicht stämmer!

Ha en bra kväll alla

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???