• Izzie

När märker man av att man är...GRAVID???

Hej alla!

Har följt er och er tråd från och till ett tag, men inte skrivit något inlägg. Har själv precis börjat jaga plusset, och undrar om nu vill dela med er med era bästa tips? Typ allt ifrån naturläkemedel till ställningar. Vad kan man göra för att förbättra chanserna? Känns som många av er har lyckats det senaste - superkul! Grattis till er alla!
    kramar Izzie

• Izzie

Oj, vilken aktivitet det är på den här tråden! Kul!
    Tack för välkomnandet in i tråden! Skulle vara kul att se en lista på alla som är aktiva och hur många försök alla har och vilka som har plussat... Men det kanske finns?

En fråga ang rosenrot. När börjar man äta den? Ska man sluta efter ÄL?

Har hört någonstans att man även kan använda nässpray. Någon annan som hört de?

kram till er alla!/Izzie

• Izzie

Lapinette,
    har oxå haft kompisar som fått blödning vid ÄL och då fick de till svar att om man haft sex och kommit åt livmodertappen, så kan det blöda litegrann. Inget farligt med andra ord.

För några sidor sedan undrade någon (pirr! ?) om hur man gör med ÄL-testerna när man måste kissa och inte får 4 timmar emellan. Jag har en liten plastburk som jag brukar använda när jag testar (verkar meckigt att kissa på stickan när man är trött) och vaknar jag på morgontimmarna och är kissnödig lämnar jag helt enkelt burken på toa och testar när jag vaknar någon/några timmar senare. Äckligt men det funkar.

kram kram

• Izzie

Härligt Sweetstreet!
    då kan vi hoppas tillsammans för jag hade också min böj precis. Märkligt att man blir så lycklig över böjen bara. Känns som jag blir lika förvånad varje gång att det faktiskt funkar. Men min böj var också lite sen så fick köpa nytt test för att kunna pricka in den.
    hoppas hoppas hoppas

• Izzie

Hmmm, är ju relativt ny i tråden, och måste erkänna att jag är lite borta när det gäller alla fina förkortningar ni slänger er med, tex VUL, NUPP och andra...

Nån som känner för att upplysa en rookie som mig?

• Izzie

Tack A.M!

Nu är det lättare att hänga med. Har i och för sig gissat mig till det mesta, men det är ju alltid bra att få det bekräftat.

Är helt såld på Cola light och Pepsi max. Någon som vet om man MÅSTE avstå från dessa när man blir gravid?

• Izzie

Hade bjudit hem min bror och svägerska när de var gravida, och jag hade bara light-läsk hemma. Min svägerska vägrade dricka detta eftersom det innehöll sötningsmedel som inte var tillåtet. Jag fick vackert sätta mig i bilen och köpa annan läsk.

Jag lovar, jag FUNKAR INTE utan cola... Och jag vill inte dricka socker-cola. Den smakar inte alls bra. Jag vet att de flesta säger att man äta och dricka det mesta med måtta, men vatten, light-cola och te med suketter i är allt jad dricker. Ahh just det, vin oxå förstås, men det kan jag ju lägga ner ett tag. Om allt jag får dricka under min förhoppningsvis kommande graviditet är vatten så kommer jag bli helt galen...

• Izzie

Jag vet att light läsk är skit, men det är bara så jäkla svårt att sluta... Jag kan bli helt lycklig av cola. Tänk er en stressig dag på jobbet och sen kommer någon med en kall kolsyresprutande cola. Ahh jag blir lycklig av bara tanken...

• Izzie

Någon mer än jag förresten som kämpar emot sötsuget efter jul? Har ätit en massa skräp nu i flera veckor och from idag hade jag och mannen bestämt att vi skulle försöka lägga av med det och komma in i våra normala rutiner. Men jag fixar det inte! Klarade förmiddagen (har varit ledig idag och bara gått hemma och skrotat), men nu på eftermiddagen var jag bara tvungen att käka lite godis som fanns kvar. Jag vet att jag borde slängt allt. Men jag hade bara inte hjärta att slänga hela fina kartonger med choklad och annat smaskigt som vi fått.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???