Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

De där magarna såg ju både normala ut, och som riktiga Photoshop-manipulerade skräckexempel.

För övrigt så förtränger jag att det molar lite i magen. Och att det rosa fortsätter komma. :(

Om mensen blir 2 dagar tidigare igen, och dripp droppet kommer 1 vecka innan (som faktiskt har inträffat i ett extremt fall), så kan det ju vara mens. :(

• Liten med Mindre

Tiden får utvisa hur det blir. ("Only time" spelade vi förresten när maken friade till mig - vilket sammanträffande! :) )

Ska gaska upp mig med lite cykling i eftermiddag. Nån som vill med?

• Liten med Mindre

Angående hudbristningar så hade det ett test av krämer mot sånt i Aftonblaskan eller nåt liknande. Det fanns nog ingen riktigt klar vinnare, även om vissa var skönare än andra.

Noterade då också att zink ökade hudens elastisitet och kunde ev minska risken för bristningar. Så Zn är inte bara bra för lusten...

Och på tal om lust, eller snarare tappad sådan, så skrev ovan nämnd tidning om att bristen på lust oftast är som störst i januari. Så det är inte bara ni gravida som drabbas. (Cicci exkluderat. :) ) Låt det ta den tid det tar, och ägna er åt andra saker med varandra. Promenera, bada, ät gott,...

• Liten med Mindre

Nä, vem vågar chansa. Och det vet de som säljer produkter för gravida och bebisar...

• Liten med Mindre

Och jag mumsar solrosfrön i förebyggande syfte. :)

Cicci - kiwi, aprikoser och fikon har bra effekt på mig i alla fall. Ihop med vatten förstås, som ju muggles upptäckte.

• Liten med Mindre

Trevlig kväll!

Fortsättning följer på ägg- och nidissåpan... ;)

Kniiiiiiiper!

• Liten med Mindre

Heeej Page!

Vad kul att du fick tid att titta in. Började frukta att du hunnit iväg på semsester utan att vi fick önska

"Trevlig resa!"

Och till Lapinette - ifall du hinner in idag,

"Trevlig resa!"

Och FruL - dig hoppas jag se imorgon, så du får en lyckönskning då. :)

I övrigt, magen fortsätter med små tjuvnyp emellanåt. Boobsen är svampiga. Sover lite illa och drömmer massor med konstigt.

Vaknade tidigt och gick ut i badrummet. Blev plötsligt jättedeppig över att brösten såg "blaffiga" ut. (Vet eg inte om de såg annorlunda ut än vanligt. Och jag VILL ju att de ska bli större!) Mysko reaktion. Fick väcka maken och bli tröstad. Jag är en riktig gråtig person. :(

PMS eller Hormonmonster? Fortsätter hoppas...

• Liten med Mindre

Jag såg ett inhopp från nenne för några dagar sen. Hon försöker nog bara hålla sig från bebisverkstaden, och då kanske det är jobbigt att läsa här inne? :?

Jessie? Vet inte. Har ni det så kallt uppe hos er att du inte vill sticka ut näsan? (Hörde om -22 i Dalarna, så det är väl än värre längre norrut.)

• Liten med Mindre

Frukost / Brunch i Stockholm imorgon lördag. Listar vilka som kommer så att vi vet vem vi ska vänta på/se till att bordet blir stort nog. Fyll på efter behag! :)

(Ber om ursäkt om jag missuppfattat någons avsikt att närvara/frånvara)

Snart så
    CicciL
    Ciccis kompis?
    FruL
    _koko_
    Mindre
    Frejis

Hmm, ser ut som de vanliga matfrossarna. Visst är det någon mer som vill med?

• Liten med Mindre

Nja, det var ju rosa under dagen igår.

Men som sagt, bara att vänta och se. Under tiden kan jag ju roa mig med skoj vänner, gå på bio, träna (hmm...tror ni att jag bör vara extra försiktig ifall det är ett pyre där inne som behöver fastna ordentligt?), baka! rulla i snön. :D

Det kommer att bli en låååång vecka. Förra mensen kom ju motsvarande torsdag.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???