När märker man av att man är...GRAVID???
Oj nu sitter jag och svamlar själv igen märker jag...
Oj nu sitter jag och svamlar själv igen märker jag...
Koko!!!
Haaaaallllåååååå!!!!!
Gjorde du bara ett finskt gästspel och levererade uppdaterad lista???
lollan verkar som om du o Cicci är i samma sits. Sköna graviditer utan spyor! :)
Men Nenne!!!!!
Det låter ju inte så bra!!!! :o
Kolla genast upp varför man inte bör knapra de pillren om man vill bli gravid!!!
Kanske kan det medföra skador för ev foster????
SHit och så har du aladåb just nu!!!!
Men kasnke är det bra för då kanske du kan skippa att ta tabletterna fram till BIM??
Och om det inte tagit då så kanske du kan ta dem fram till nästa ÄL??
Fast det är klart, allt beror ju på VARFÖR man itne ska ta pillren om man planerar graviditet. Kanske sitter det kvar i kroppen ett tag efter att man slutat så man ska inte försöka bli gravid varken under eller ett tag efter att man tar dem??
Nenne! Du måste definitvt komma tillbaks till tråden och meddela när du fått mer info från sjukvårdsupplysningen ang pillren!!
Vad heter de förresten?
Kan man kolla FASS på nätet eller så?
Jag hoppas iallafall att du får klarhet i detta så snart som möjligt. Om inte annat för att du ska veta hur du ska göra med mdeicineringen. Kanske får ni helt enkelt ta en paus i barntillverkningen medan du äter pillren o blir frisk??
För det är ju inte bra att spankulera runt med en massa stenar i gallan gissar jag?! De gör väl dessutom satikens ont när de skramlar omrking?
okidoki Nenne! Lycka till!
jag som trodde du ville knäcka 7000-milstolpen här med mig ikväll????
Men det kasnke du inte hinner om du ska sitta i telefon med sjukvårdsupplysningen samtidigt som du måste hoppa på maken!!!!! ;)
Hittade detta om Diklofenak på nätet (fass) på denna länken:
www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
I korthet stod det om planerad graviditet samt graviditet såhär:
Alla läkemedel som hämmar cyklooxygenas/prostaglandinsyntesen, t.ex. Diklofenak Sandoz, kan försvåra möjligheten att bli gravid. Informera din läkare om du planerar graviditet eller om du har problem att bli gravid.
Graviditet
Risk finns att fostret påverkas. Rådgör därför alltid med läkare före användning av Diklofenak Sandoz under graviditet.