Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Fast mest är han nog fascinerad av hur MYCKET vi skriver!!!!!! :D

När jag berättade häromdagen(veckan?) att vi passerat 5000 inlägg (viklet ju är gammal skåpmat nu!! :) ) så sa han 5000!!!!! med mycket hög o förvånad röst. Hehe! Men han vet ju hur mycket man "pratar" så han borde kunnat räkna ut att det kan bli mååååånga inlägg.... ;) :D

• sweetstreet

Hahaha Pirr,

ja faktiskt. Lite störd har man nog blivit under denna tiden. Alldeles för fixerad för min egen smak också. Hm!
    Hoppas att man kanske tänker lite annorlunda nu under julledigheten, men risken finns att man bara blir mer fixerad när man är ledig kanske????

• sweetstreet

Ja muggles, jag tycker faktiskt själv att det är rätt fascinerande hur "öppna" vi är på tråden!!!!
    Men det är ju det som gör att den är så himla härlig!!!!! :D :D

• sweetstreet

Nej girls nu måste jag till jobbet!
    Försvinner en stund (måste ju jobba lite också!) och kommer tillbaks sen. Fast då är ni nog inte kvar (brukar vara så vissa dagar och nu är det ju sanrt jul o allt så jag har full förståelse för att man går tidigt från jobbet :) )

kram så länge!

• sweetstreet

Jessie!!

Kan du inte göra en sån tröja själv annars? Om du inte hittar färdiga att köpa menar jag. Det brukar finnas sådana där bokstäver som man ska stryka fast på textil. Då kan du köpa precis de bokstäver du vill och skriva vad som helst på en vanlig tröja! :)

• sweetstreet

koko,

tycker inte alls att du ska känna så! Att du betalar och "slinker före".
    Det är ju precis som du säger, ju fler som kan tänka sig att betala själva ju kortare blir ju vanliga landstingskön! :)

Det enda jag själv kan känna med detta med pengar och kostnader är att det är mycket pengar för något man inte vet säkert resulterar i barn? Jag har en nära vän som till slut fick barn på egen hand (ja hennes man var såklart inblandad).De fick hormonell hjälp, men behövde inte gå så långt som till ivf. Men om det inte fungerat med "bara" hormoner så hade de behövt göra ivf, och när vi diskuterade det så kände jag mest att det var så mycket pengar för "bara" försök.

Jag vet inte alls vad jag skulle gjort i en sådan situation, men jag tror att jag nog hade funderat på adoption då. Det kostar visserligen mycket, men då är man säker på att det man får ett barn.

Men allt är så himla indivduellt. Detta är bara en tanke jag har själv eftersom jag varit så inne i denna typ av diskussion med min kompis.

Men självklart hoppas jag att det fungerar för er innan ni behöver tänka på ivf, och annars att det fungerar bra med ivf:n!!
    :)

• sweetstreet

Jessie!

är ganska säker på att man inte måste vara superhändig för att fixa dit bebis på en tröja!
    Det är ju ändå bara 5 bokstäver!! ;) :)

• sweetstreet

koko,
    hoppas verkligen inte att du tog mitt tidigare inlägg fel!!!!! :o

Inser nu att det kanske ser väldigt okänsligt ut!!!!!!!! :(

Men det var verkligen INTE meningen! Jag ventilerade bara mina egna tankar som dök upp för några år sedan när jag pratade mycket om detta med ivf med min kompis. Hade ju inte börjat fundera på sådant alls tidigare, men då började verkligen fundera lite mer.

Men som sagt, jag respekterar verkligen allas vilja att försöka på alla möjliga tänkbara sätt som känns bra för dem! Detta var verkligen bara mina egna funderingar!!!!!

• sweetstreet

Jessie

Precis!!!!!!

Och du det där med tröjan och fixa-själv...
    Det ÄR mer jobb med det! Det som är skoj är ju att man kan skriva precis vad som helst!!! ;)

Typ: Ingen aladåb!!!

eller: Stolscentrifugen gjorde susen för musen!

(fast då blir det måååånga bokstäver såklart...!)

• sweetstreet

Jessie,
    Visst bodde du i Luleå??????

Om det inte finns någon mamma-klädes affär där kasnke det är värsta tricket att starta en sådan?! Snacka om marknad!!!
    Hela Boden skulle väl också komma körande för att handla eller???!!! :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???