Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Tjohooo!
    Nu är Sweet här! :)
    MEN jag gissar att alla har försvunnit. Hm, det blir lite konstigt nu för jag har lyckats vända på dygnet Är uppe på nätterna och jobbar till fram på småtimmarna men sedan sover jag ju länge på morgonen istället.... Fast just nu är det en jättebra lösning eftersom jag kan skriva på nätterna och sedan maila det till chefen som läser det på morgonen och ger feed-back till mig så jag kan fortsätta med skrivande på förmiddagen. Nästan som vår trås; det skrivs dygnet runt... ;)

• sweetstreet

September,

verkligen tråkigt. Men jag håller med FruLLan. Det låter som om du har exakt rätt inställning!!!! På´t igen bara!
    Skönt att inte alla får psykbryt och bara vill gräva ner sig i en djup grop som jag när tanten kommit.

• sweetstreet

Och Syrran o Lapinette.

Jag hejar på er! :)

Tycker faktiskt det låter lovande syrran, men jag förstår FULLSTÄNDIGT det där med att man itne vill hoppas. För då blir fallet så mycket större OM det visar sig vara falska förhoppningar.
    Men jag kan ju hoppas åt dig istället! ;)
    Så slipper du...!

Lapinette, javisst är det helt skumt hur man plötsligt börjar känna efter under veckorna före BIM. MAn kan bli galen för mindre (ja inte du Mindre alltså! Dig blir man absolut inte galen över!!!!! :D )
    Jag har redan börjat känna efter jag med. Men det enda positiva med denna superjobbahets som jag har just nu är att man inte ahr fullt lika mycket tid att känna efter.

• sweetstreet

Du Drömma,

Om du inte fått mens på 50 dagar skulle jag definitivt ta ett graviditetstest!!!

Normal cykel är väl runt 28 dagar plus minus ett par dagar. MEn det fins ju personer med lång cykel också. Har du det normalt? För annars tycker jag det verkar vara stor sannolihet att du är gravid.

Två ÄL per cykel tror jag är ovanligt, men jag vet inte.
    Varför undrar du det? Tror du att du haft det?

• sweetstreet

Jaja nu verkar det helt dött i tråden. :(

SÅ jag ska återgå till jobbandet. Men tittar in igen vid nästa "paus"! :)

Hoppas på att t ex Page har loggat in då. Hon brukar ju det senare på kvällen. :)

• sweetstreet

Ok Drömma men det verkar som om du har gått över tiden ganska rejält nu väl?
    Så jag tycker helt klart du borde testa! :)

• sweetstreet

Förresten Cicci!
    Jag glömde säga
    GRATTIS till Pick'ns första stora filmframträdande!!!!!!!!! :) :) :) :)

Förstår att det måste kännas fantastiskt!!!!! Och nu slipper du ju verkligen oroa dig också! Undebart! Ja, jag fick en tår i ögnvrån när jag läste. Av glädje alltså! Men sedan tog det mig rätt lång tid att läsa igenom resten av alla sidor och då kom jag av mig i gratulerandet... :?
    Men men bättre sent än aldrig!!!!

• sweetstreet

Ang det där med illamående och vilket lön barnet har så tror jag inte ett skvatt på sådant Inte på något av alla stories omkring detta med "könsbestämmandet" föresten, typ om magen är stor åt ena eller andra hållet...

Har vänner som alla fått barn både hit och dit och där dessa teorier stämt på vissa men lika många gånger varit tvärtom!

Så jag tror inte på det.

Har t ex kompisar som haft helt symptomfria (ja nästan i varje fall, kasnke typ som Ciccis) graviditeter, och ett par av dem fick killar men ett par av dem fick tjejer! Så jag vet inte. I statistiken i min vänkrets har det verkligen inte stämt.

• sweetstreet

Men det där att känna på rumpan, det tror jag säkert kan stämma.
    Om man är van o erfaren och har känt på många små rumpor i många magar vill säga. Så att erfarenheten sitter i händerna. :)

• sweetstreet

Haha! En kompis kompis väntade barn för ett par år sedan och de var helt 100000% säkra på att det var en kille så de funderade bara på killnamn. Men när barnet kom var det en tjej! Alla runtomkring tyckte de varit jättekonstiga som varit så bergsäkra på könet, och hon sa att det tog henne faktiskt en liten tid att ställa om sig. Men hon hade haft en superstark magkänsla (haha!! :) ) att det skulle bli en pojke.

Det blev lite panik efter födseln eftersom de inte tänkt alls på något tjejnamn...!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???