Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

Storasystern,

vet inte vad folsyra heter på japanska. Folic acid på engelska om det kan hjälpa. Eller hitta något komplett B-vitamintillskott, så borde folsyra ingå.

Verkligen en upp och ner dag idag. Ska nog knata hem nu medan det står neutralt. Ta hand om den "skadade" maken istället. Tur att det inte var något "vitalt" han satte kniven i. :D

• Liten med Mindre

Mer om folsyra:

Folic acid and folate (the anion form) are forms of a water-soluble B vitamin. These occur naturally in food and can also be taken as supplements. Folate gets its name from the Latin word folium, leaf.

Folate in foods

Leaf vegetables such as spinach and turnip greens, dried beans and peas, fortified cereal products, sun flower seeds and some other fruits and vegetables are rich sources of folate. Some breakfast cereals (ready-to-eat and others) are fortified with 25 percent or 100 percent of the recommended dietary allowance (RDA) for folic acid.

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Morgonpasset i Sverige tar vid där Japan och USA slutade.

Sweetstreet, hoppas att du hittar några trevliga värktabletter och en skön vetekudde till magen. Kan göra gott dag 2.

Hur har det gått för er andra potentiella plussare? Hemma, uttröttade efter gårdagens emotionella berg- och dalbana? Lite guppigt var det igår (på fler än ett sätt :D ).

• Liten med Mindre

NEEEEJ! Snart så, vad tråkigt. Du hann före mitt morgonkäcka meddelande.

Skickar massor med kramar. Vilket nesligt spratt kroppen spelar med dig. :(

Kryp in under manteln ett tag och var lite ledsen. Det hjälper. (Eller gå ut och slå på något om det känns bättre.)

• Liten med Mindre

Det kan ju hända att det var något som inte tog sig - därav fördröjningen och ont i brösten. Händer ju rätt ofta, även om det inte piggar upp att veta direkt.

• Liten med Mindre

tog sig som det skulle (tänkte jag att det skulle stå)

• Liten med Mindre

Storasystern,

lite information hittar du här:

niomanader.se/

Eller googla på ägglossning eller nåt sånt så dyker det upp något läsbart.

• Liten med Mindre

Ååhh, tänk om vi skulle införa såna sadlar i spinningsalen. :) Då skulle det bli åka av. :D

Fast jag vet inte vad killarna skulle få istället?

• Liten med Mindre

Ser fram emot glögg-dejten med skräckblandad förtjusning. Har BIM fredagen före, precis som denna gång.

Plockar ni upp delarna av mig om det inte går nästa gång heller? Ser du till att ha lite stark glögg hemma också koko, även om du kanske inte dricker själv?

Eller vad sjutton, jag får väl ta med det jag behöver för att sörja eller fira med! Blossa årgångsglögg! :)

• Liten med Mindre

FruL, Jag är snart inte smal som en sticka längre. Mumsar kexchoklad och jobbar på en annan form av kula. :) Den man vet alltid kommer av för mycket godsaker. Något i livet som är säkert. :D

För övrigt kan jag avråda från mörk kexchoklad. Jag gillar mörk choklad, och jag gillar kexchoklad. Men de två hör definitivt inte ihop, enligt mig. Hoppas att smaken är som baken, annars har Cloetta gått på en nit.

dagens affärsanalys...

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???