Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Oj muggles jag har hört jätteolika varianter på "sex efter förlossning".

Har vänner som höll upp lite eftersåt eftersom det då gjorde ont och blödde. Men sedan satte igång rätt snart igen. Eftersom båda verklgien ville. :)

Men så har jag även vänner där detta med sex blivit ett ganska stort problem.
    Hon har INGEN lust. Alls. Och han tycker det är jättejobbigt. Han vill verkligen inte att hon ska känna sig "tvingad" till sex, men eftersom detta hållit på lääänge nu så tror jag han känner sig mer och mer desperat. Det är inte det att hon väggrar eller så, utan ibland så "går hon med" på sex, men tycker inte alls det är roligt, vilket såklart gör att han själv känner mindre lust och nästan har slutat ta initiativ längre. Så jag vet inte riktigt hur det ska lsuta. Hans a att han älskar henne över allt annat, men att han faktiskt funderar på om detta samliv är hållbart ifall hon inte ändrar inställning och det ganska snart.

• sweetstreet

I början tänkte man att det var beroende av hormoner och så, men det har nu gått typ 2,5 år sedan de fick barn!!!!! :o

Så jag förstår verkligen att han inte längre tycker det känns helt okej att inte ha ett sexliv med sin fru.

Fast jag tror detta är ganska ovanligt. Iallafall hoppas man ju att det inte är så vanligt.

Jag tror att de flesta av mina vänner kom igång hyfsat snart med samlivet efter förlossninge. Men jag tror även allt beror på vilken förlossning man har plus hur barnet är efteråt! Dvs de par som fått barn som inte sover på nätterna har naturligt nog inte haft så mycket lust eller ork till samliv så snart efteråt. Medan andra har små änglar som sover och då är det sklart lättare att hitta tillbaks till lusten snsbbare.

• sweetstreet

Ja koko!
    Schhhhsssssssssssssssssssss

Du måste prata med mindre bokstäver så att de inte kommer och tar dig....
    *viskar*

• sweetstreet

Nenne! Hur tyckte du att brunchen var?????
    Blev du avskräckt eller glatt förvånad?!?! :)
    Du kan vara heeeelt ärlig...! :D

• sweetstreet

okej! ha en jätteskön kväll. :)

*viskar tillbaks*

• sweetstreet

Ha Page!
    Javisst är det en perfekt present för den som helst skulle velat fått en bebis i födelsedagspresent?!?!
    I förlängningen kanske det blir så?! :)
    Kul at se att du kunnat logga in iallafall även om det blev under kvällspasset nu. Eller natt hemma i Sverige.

• sweetstreet

Förresten FruLLan! Glömde säga detta men hoppas du får en riktigt härlig upplevelse imorgon när du får heja på Boris!!!!! :) :)

Kanske ser du inte detta förrän du redan stiftat bekantskap med honom, men ville ändå säga det.

• sweetstreet

Ojoj september! Håller tummarna för dig också!!!!

Hoppas så för både dig och Mindre. Ja för Nenne också såklart, men eftersom hon ju helst ändå vill "vänta" lite nu så håller jag bara en halv tumme för henne...

Nu ska jag dra mig hemåt!

Hej svejs!

• sweetstreet

Hej tjejer!

Åååå Snartis vad härligt att du fick se Kick'n!!!!!!!!!! :D

Sitter här och blir likosm alldeles rörd och avis samtidigt! :)

Frejis, NÄEEEEEE!!!!! Jag blir så ledsen!!!!!!!! Och arg!!!! Skcikar några till sådana där kompakta kramar till dig! :) Lite extra varma sådana också nu i vinterkylan.

• sweetstreet

Nu när ni skriver sådär om FruLLan blir ju jag också nervös!!!

Själv ligger man ju efter i tiden så jag har sällan riktig koll på er svenska tid vilket gör att jag läser-och-läser-och-läser ikapp så mycket jag bara hinner. Så när jag läste först om FrulLans "frånvaro" så tänkte jag att "hon dyker nog upp på nästa sida eller så". Men när jag kom till slutet var hon fortfarande försvunnen. Fy! Då belv jag orolig!! :(

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???