Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

När märker man av att man är...GRAVID???

Heeej Muggles!!!!! :)

KUL att du är inne på tråden!!!!
    Å vad jag blir avis att du ska iväg och åka skidor....
    Här har det kommit typ en halv cm snö inatt. Men mest var det nog typ is på trottoarerna när jag gick tilltunnelbanan imorse.

• sweetstreet

HAha!!!! Det låter som en urbra svnsk fras att kunna tycker jag!!! :D

• sweetstreet

Honungsjohanna, hur länge har ni försökt att få barn?

• sweetstreet

Vi har försökt aktivt sedan augisti förra året! Men vi slutade skydda oss redan i mars förra året. Men ännu inget resultat. Så jag har verkligen pendlat mycket mellan hopp och avgrund under dessa månader. Detta trots att jag vet att det för många par tar mycket längre tid än ett halvår eller så.

Och jag räknar nog nästan bara de månader vi verklgien aktivt försökt pricka in ÄL.

• sweetstreet

Men just denna månad har jag kommit in i en ny period när jag faktiskt inte känner mig lika fixerad som jag var innan jul.
    Kanske är det övergående, men just nu måste jag säga att det är rätt skönt.

Ett tag tänkte jag att jag skulle bli kollrig av att tänka så mycket på det hela tiden. :)

• sweetstreet

Han är svensk. Vi flyttade hit tillsammans för att jobba några år. :)

Din man är tysk har jag förstått. Träffades ni i Tyskland eller i Sverige?

• sweetstreet

Jag tror dessutom att min "stress" beror lite på att jag inte är superung och har hur många år som helst på mig.
    Inte för att jag är gammal heller men som sagt det är säkert annorlunda om man är typ 25-30 när man börjar försöka.

• sweetstreet

Hejsan Eden! Skoj att du är inne och kollar tråden.
    Inte många plus sedan alla plussade där kring nyår. Så jag tror inte du missat någon???
    Januari var en icke-plussitiv månad för oss här i tråden. Tyvärr :(

Skönt att höra att du mår bra. Hyfsat bra ialalfall om man bortser från lite illamående?

• sweetstreet

honungsjohanna,

Sorry att jag försvann där ett tag men jobbet kallade....

Jättetråkigt med ditt tidiga MF, men det låter ju bra att ni är på banan igen nu, men ändå utan någon stress! :)

OM man nu någonsin lyckas bli gravid inom någon hyfsad framtid så planerar vi inte att åka hem till Sverige för att föda. Vi ahr tänkt stanna här ett par år och jag hoppas ju att vi hinner få barn innan alla de åren gått.... :?

Så det blir isåfall graviditet och förlossning här i USA. Känns kanske på ett sätt lite läskigt eftersom jag inte har en aning om hur allt sådant går till här (typ undersökningar, NUPP etc) men vad jag tror så är det rätt likt Sverige. Förutom att jag tror de har ännu mer avancerade UL etc. Om jag förstått det rätt så har flera här som varit gravida fått göra "3D" (eller vad det nu är) UL och det låter ju rätt coolt!!! :)

Tycker även att det är rätt kul att ens barn om det föds här automatiskt blir amerkiansk medborgare. Om det senare vill hit på semester eller som utbytesstudent så underlättar det nog. Inga visum eller så kommer ju att behövas då! :)

• sweetstreet

Det tråkiga med att vara gravid och få barn här är väl att man är långt från familjen. SÅ de kan ju inte följa det hela på "nära håll" eller så. Lite tråkigt, men så är det.

Och som sagt, än så länge vet jag ju inte ens om vi någonsin kommer lyckas få till det så det är ju bara fantasier allt ändå...! :? :? :?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???