• Lapinette

När märker man av att man är...GRAVID???

Shit, jag som är gift med en fransman och dricker vin var och varannan dag till middag. Vilken nivå hade jag hamnat på i ett sånt där test, typ 8-9?!!! Ett glas rödvin om dagen är ju bara bra för hälsan...liksom whiskey...liksom...

• Lapinette

Vilken skrämselpropaganda. Jag menar hur många har inte varit apfulla när de varit i början av sin graviditet (inte vetat om det)? Jag känner ett antal som gick ganska länge ovetande och under tiden festade rejält.

Visst är det nog bra om man kan ta det lilla lugna men om det kanske tar 3 år innan vi lyckas bli gravida ska vi då sitta och vara snälla. Inte dricka, inte göra si och så FÖÖÖÖR...kanske är vi gravida? Nej, jag vill kunna leva och njuta så länge det går.

• Lapinette

Nå tjejer, jag är mitt i flyttartagen och hinner inte läsa allt ni har skrivit här inne sen i fredags. Vad har hänt, har någon testat positivt??

Apropå allt ni skrev om tidigare gällande om det där "slemmet" som kommer vid ÄL. Jag har ju sagt att jag aldrig märkt av det tidigare men det måste vara den som kom igår. Alltid lär man sig något nytt!

• Lapinette

Grattis till plusset! och jag som trodde att aladåben kom i samband med ÄL... vi som inte orkade i går kväll efter 2 dagars flytt

• Lapinette

Känner ett par som inte har några biologiska hinder att bli föräldrar (läkarna hittar inga fel) men de har försökt normalt och via IVF utan att lyckas och har nu adopterat en lite tjej från Ryssland och är så lyckliga!

Sedan känner jag ett annat par där hon har problem att bli gravid och dessutom har han dåliga spermer. De har också gjort tre IVF utan resultat och nu står de i kö för adoption.

Sen har jag ett exempel (min bror) där de inte hade något problem att få till det men efter 3 missfall på drygt ett år så gick de till läkaren och fick någon slags medicin. Idag har de två underbara söner.

Som sagt...det finns både glada och ledsamma historier gällande det här ämnet och själv har jag alltid sagt - jag tar inget förgivet.

• Lapinette

Lili 2006 - gillade din uträkning (är själv ett Exel fan) samt att den inger hopp! Min gynekolog sa till mig (för drygt ett år sedan) att 70 % som gravid första året...sedan när de inträffar, det vet man ju aldrig (jag menar, vid första eller sista försöket).

• Lapinette

Jag har också gravsympton - är konstant hungrig!!!...eller är det baksmällan från i lördags som fortfarande ger sig till känna ? Hi, hi...tror inte jag är gravid och på något sätt så känns det just nu som det gärna får vänta några månader men grattis ni här inne som får till det!

• Lapinette

På mig står det skrivet med STORA BOKSTÄVER i pannan. Nygift och 36 år gammal...alla tar för givet att man nu ska ha barn.

• Lapinette

viktualia - jag mådde också prima av att äta piller och saknar dem definitivt. Något både jag och min väninna även har fått erfara är otorligt vackra finnar vid munnen som dök upp ca 2-3 månader efter vi hade slutat så om du vill se fräsch ut och må bra...fortsätt!

Dessutom så sa min gynekolog till mig att normalt så kommer kroppen igång med en gång efter man har slutat. Jag fick regelbunden mens direkt...och har nu fått erfara underbara, hemska menssmärtor. Så nu vet du vad du har att se fram emot...förutom denna nojja om huruvida man är gravid eller inte.

• Lapinette

CicciL - ETT STORT GRATTIS! Sitter här och läser din ordentliga redogörelse och får tårar i ögonen när jag kommer till slutet. Jätteglad för din skull!

Själva har vi flyttat i helgen och har mer ägnat tankarna åt det än barn...fast självfallet finns tanken hela tiden där och mal. Kanske denna gång?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???