• Page

När märker man av att man är...GRAVID???

Då är vi flera som BIMar i mitten av månaden! Jag har egentligen inte koll på när jag hade ÄL eftersom jag inte kände något denna gång men jag räknar att cykeln är lika lång som förra månaden. Känner dock inga som helst gravsymptom. Bra är det kanske eftersom jag har förvandlats till en julalkis. Inte en vit dag sen i jul!

• Page

Är tillbaka från Norge nu och *rap* är proppmätt på moderns mat. Nu borde jag stå mig till sommaren!

Sweet,
    Jag skulle inte säga att jag är uppväxt i Norge men jag har bott där en period. Nu är det bara mamma som bor där. Vi har 50 härliga mil mellan oss!
    Ingen föräldraledighet?? Men...vad gör man då?? Anställer en nanny? Shit, Sverige är ett bra land trots allt!

• Page

Jag kan inte bestämma mig om jag ska ta det lugnt med verkstaden en stund eller om jag ska vänta någon månad. Jag vill njuta av goda drinkar och bestråla min mage med sol på semestern. Och eftersom jag är en hypokondriker kommer jag att ta alla vaccinationer som VC anbefaller.
    Fast å andra sidan är sannolikheten att bli gravid ganska liten så varför inte fortsätta? Äh, känner mig kluven.

• Page

Sweet,
    Så du, maken och ägget någon bra film?

• Page

Filmen låter sjukt spännande. Och deprimerande. Helt i min stil alltså! Lite irriterande dock att det är kvinnan som ska fertilitetsproblem! Men det gäller kanske båda könen, men det framgick inte i trailern. Jag har missat den filmen, måste kolla när den går i Sverige.

När jag ändå pratar om film måste jag tipsa er om filmen Parfymen som ska komma ut som film i år. Den är baserad på boken med samma namn. Boken är i alla fall riktigt bra så jag har stora förväntningar på filmen!

• Page

Sweet, du får hoppas på att maken har producerat ängelspermier den här månaden så det jämnar ut sig ifall du bär på ett monsterägg. Problemet är ju trots allt att man aldrig vet vad man får. Ojoj, lite Forrest Gump blev det.

Jag har kommit fram till att rent statisktiskt (nej inte vetenskapligt) att jag riskerar få ett skadat barn. Ingen i min omgivning har sjuka barn så jag oroar mig för att det är min tur. Sjukt men jag kan inte låta bli att tänka så. Detta får mig dock inte att sluta försöka bli gravid.

• Page

Han är riktigt vidrig! Det var det som var lite spännande tyckte jag. Men har var väldigt spännande i sin vidrighet och ovanlighet. Jag tyckte dessutom att det var så intressant beskrivning av miljöerna genom ett ganska ovanligt sinne. Hoppas att de lyckas fånga in känslan på duken.

• Page

Jag tycker också att det är rätt skönt när författaren inte tvingar läsaren att känna sympati för karaktärerna. Ingen dramatisk förändring mot slutet eller någon menande blick som gör att man blir osäker. Vissa människor är bara vidriga! Härligt!!

• Page

Jag måste samtidigt tillägga att jag gillar också lyckliga patetiska slut, både när det gäller film och böcker.

I verkligheten vill jag bara ha rosor och rosa moln. Jag hoppas på ett smörigt amerikanskt slut för oss alla här i barnverkstan. Må vi stråla med feta magar, och må våra barnvagnar rulla lätt i uppförsbackar!

• Page

Snart så,
    Det verkar som det är bättre med dig. Sköööönt! Hoppas att du får tid för det riktiga UL snart. Prova annars att gråta dig till en akuttid. Fulknep men det fungerar. Vad hemskt det låter att få superluktsinne. Jag hoppas för min skull (ego?Ja!) att det är ett ovanligt gravtecken!

Jessie,
    Kan man äta Postafen mot gravillamående? Vilka universalpiller det är! Jag käkade sånna vid varje ny termin för att slippa dö av prestationsångest, de fungerar lugnande på något sätt. Katten äter de däremot när vi ska ut och resa. Jag har hört att ingefära ska hjälpa mot åksjuka, det kanske hjälper mot gravillamående också. Inte den inlagda sushivarianten tror jag.

Sweet,
    Nu blir jag så sjukt nyfiken på ditt namn. Är det något jätteovanligt?? Jag har lite svårt att föreställa mig allas namn. Ni är nicken på något sätt. Hur går det till på dejterna? "Koko, FruL vill ha brödet!"??

I dag har vi bokat resan. I februari drar vi till tropikerna. Det ska bli sååååå trevligt! Skönt att ha något annat att älta om. Håller på att leta efter lite nya somriga kläder och försöker hålla mig borta från svart. Köpte ett par nya bikinitrosor från Australien, hoppas att de hinner hit i tid!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???